5 پاوربانک مخصوص سفر، طبیعت گردی و کوله پشتی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، عادت کردیم همواره به پریز برق یا منبعی برای دریافت انرژی برق دسترسی داشته باشیم. حتی زمان هایی که برای یک گردش یک روزه در طبیعت از خانه خارج می شویم و باید فقط وسایل ضروری را با خود ببریم؛ باز دوست نداریم کاملا از پریز برق دور شویم.

5 پاوربانک مخصوص سفر، طبیعت گردی و کوله پشتی

پاوربانک های کوله پشتی بهترین گزینه برای این شرایط هستند. آن ها تضمین می نمایند حداقل در مواقع ضروری، تلفن همراه شما خاموش نمی گردد و می توانید دیگر وسایل همراه خود مانند چراغ ها، مودم، دوربین و غیره را شارژ کنید.

هنگام خرید یک پاوربانک مناسب برای کوله پشتی، باید سه فاکتور اصلی را در نظر بگیرید: ظرفیت و عمر باتری، قابلیت حمل و هر ویژگی ضروری دیگری که در سفر احتیاج دارید. مثلا، آیا با انرژی خورشید پاوربانک شارژ گردد یا اینکه چه درگاه هایی داشته باشد. قابلیت ضد آب و گرد و غبار و ضد ضربه بودن پاوربانک را هم باید مدنظر قرار دهید.

ظرفیت باتری معمولا برحسب میلی آمپرساعت (mAh) اندازه گیری می گردد که بیانگر توان الکتریکی پاوربانک با گذشت زمان است. اصولا، هرچه این عدد عظیم تر باشد؛ توان الکتریکی بیشتری را با یک بار شارژ نگه می دارد. ممکن است در نظر اول، بالاترین ظرفیت میلی آمپرساعت بهترین گزینه باشد؛ به ویژه وقتی می خواهید بیابان گردی کنید و اصلا به برق دسترسی ندارید. اما پاوربانک های با دوام باتری بیشتری، غالبا گران تر و سنگین تر با اندازه عظیم تر هستند.

هنگام تهیه یک پاوربانک برای کوله پشتی، هر اینچ و اونس تفاوت ایجاد می نماید. بنابراین، بهترین است پاوربانک قابل حملی با یک طراحی سبک و کوچک انتخاب کنید تا وزن کوله پشتی شما افزایش پیدا نکند. می توانید در بازار مدل هایی پیدا کنید که زیر 150 گرم وزن دارند. همواره پیش از خرید یک پاوربانک برای کوله پشتی خود، اندازه و وزن دقیق مورد احتیاجتان را اندازه گیری کنید تا پس از خرید پاوربانک به دردسر نیفتید.

در نهایت، نیم نگاهی به ویژگی ها و امکانات اضافی یک پاوربانک برای سفر و تجربه شارژ راحت تر داشته باشید. کار اساسی یک پاوربانک، شارژ دستگاه های همراه است ولی بعضی از مدل ها می توانند شارژ بی سیم هم بدهند یا اینکه یک چراغ قوه داخلی داشته باشند. همان طور که اشاره کردیم؛ بعضی مدل ها دارای پنل های خورشیدی هستند که امکان شارژ پاوربانک را با نور و انرژی خورشید می دهند.

با آنالیز انواع پاوربانک های مناسب سفر و کوله پشتی؛ از مبتدی ترین تا پیشرفته ترین مدل ها به 4 مدل زیر در بازارهای بین المللی رسیدیم:

Anker PowerCore Essential: پاوربانک محبوب کاربران

قیمت: 40 دلار

ظرفیت باتری: 20 هزار میلی آمپرساعت

اندازه: 6.4 در 2.9 در 0.7 اینچ

وزن: 363 گرم

اگر دنبال یک پاوربانک جمع وجور ولی ظرفیت بالا هستید که دستگاه های همراه شما را برای چندین روز روشن نگه دارد؛ مدل Anker PowerCore Essential بهترین انتخاب است. این پاوربانک با بیش از 30 هزار آنالیز توسط کاربران و علاقه مندان، امتیاز 4.8 از 5 را دریافت نموده و با ظرفیت 20 هزار میلی آمپرساعتی که دارد؛ می تواند 5 بار کامل گوشی گلکسی اس 10 و بیش از چهار بار گوشی آیفون 11 را شارژ کند.

دارای دو پورت خروجی USB برای شارژ همزمان دو دستگاه به همراه یک درگاه USB-C و یک درگاه Micro USB ورودی است تا بتوانید این پاوربانک را سریع شارژ کنید.

اگرچه ظرفیت باتری بالایی دارد ولی کوچک و جمع وجور به اندازه استاندارد یک تلفن همراه امروزی است. همراه با این پاوربانک می توانید کیف مسافرتی، کابل میکرو USB هم هدیه بگیرید.

Anker Astro E1: سبک ترین و مقرون به صرفه ترین پاوربانک

قیمت: 22 دلار

ظرفیت باتری: 6700 هزار میلی آمپرساعت

اندازه: 3.8 در 1.7 در 0.9 اینچ

وزن: 125 گرم

برای مسافرت های کوتاه یا افرادی که دنبال یک پاوربانک سبک و کوچک هستند؛ مدل Anker Astro E1 را پیشنهاد می کنیم. ظرفیت باتری این پاوربانک فقط 6700 میلی آمپرساعت که در مقایسه با پاوربانک معرفی شده در بالا، ظرفیت باتری بالایی ارائه نمی دهد و فقط یک درگاه USB می دهد. با این ظرفیت باتری بسته به گوشی هوشمند خود می توانید دو بار آن را شارژ کنید.

وزن آن کمتر از 125 گرم و اندازه آن بسیار کوچک و مناسب است. برای غالب کوله پشتی ها این پاوربانک مناسب است؛ حتی کوله پشتی های عظیم و جادار می توان آن را به راحتی جاسازی کرد. این پاوربانک به فناوری PowerIQ مجهز است و به همراه کابل USB میکرو و کیسه مسافرتی عرضه می گردد.

Hiluckey outdoor power bank: قوی ترین پاوربانک خورشیدی

قیمت: 47 دلار

ظرفیت باتری: 2500 هزار میلی آمپرساعت

اندازه: 6.1 در 3.4 در 1.4 اینچ

وزن: 590 گرم

قطعا کوچک ترین و سبک ترین پاوربانک مناسب کوله پشتی نیست اما به لطف ظرفیت 25 هزار میلی آمپرساعتی و چهار صفحه خورشیدی، یک پاوربانک ویژه برای شارژ چندین دستگاه و داشتن همواره ظرفیت باتری در مسافرت های طولانی، پیاده روی ها و گردش های چند هفته ای است. پیش از به راه افتادن، یک بار آن را شارژ کنید تا 10 بار گوشی شما را شارژ کند و به طور متوسط تا 9 روز شارژ داشته باشد.

آن را باید روی کوله پشتی خود قرار دهید تا اشعه های نور خورشیدی را دریافت نموده و به مرور شارژ گردد. این پاوربانک در برابر ضربه و آب مقاوم است و از یک چراغ قوه داخلی برای مواق اضطراری سود می برد. هر وقت به آن احتیاج نداشته باشید؛ می توان این پاوربانک را جمع کرد.

BLAVOR Solar Qi: پاوربانکی با شارژ بی سیم و خورشیدی

قیمت: 30 دلار

ظرفیت باتری: 10000 هزار میلی آمپرساعت

اندازه: 5.9 در 3.1 در 0.8 اینچ

وزن: 263 گرم

پاوربانک BLAVOR به هیچ کابل و تجهیزات اضافی احتیاج ندارد و جای کمتری در کوله پشتی شما می گیرد. کاملا با هر فناوری شارژ بی سیم سازگار بوده و می تواند دستگاه همراه شما را به طور بی سیم شارژ کند. همین طور، از انرژی خورشیدی برای شارژ شدن خودش بهره می برد. به فناوری Qi مجهز است و دو چراغ قوه داخلی و یک قطب نمای رایگان است. در صورت احتیاج به شارژ کابلی، دو درگاه USB-A و یک درگاه USB-C ارائه می دهد. از نظر باتری می تواند آیفون 8 را بیش از سه بار شارژ کند.

LuminAID PackLite: یک پاوربانک عالی و یک فانوس دریایی

قیمت: 50 دلار

ظرفیت باتری: 2000 هزار میلی آمپرساعت

اندازه: 6 در 6 در 1 اینچ

وزن: 240 گرم

این محصول ذاتا یک پاوربانک نیست و بیشتر یک منبع نور و روشنایی نماینده است ولی می تواند گوشی تلفن همراه شما را هم شارژ کند. باتری 2 هزار میلی آمپرساعتی دارد که می تواند با نور خورشید یا درگاه USB شارژ گردد. دارای 5 تنظیم سطح روشنایی است. میزان نور آن می تواند تا 200 فوت مربع (20 متر مربع) را روشن کند که برای گردش در طبیعت و مسافرت بسیار مفید است. ضد آب، ضد شکستگی، ضد فشار و بادوام است. به راحتی روی یک سطح صاف قرار می گیرد و البته در کوله پشتی جا می گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1058

به "5 پاوربانک مخصوص سفر، طبیعت گردی و کوله پشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پاوربانک مخصوص سفر، طبیعت گردی و کوله پشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید