آدرس غلط باند پول های کثیف سینما برای تطهیر یک سریال، هنرمندان مراقب باشند پازل پولشویان را تکمیل نکنند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، فرضیه تأخیر پخش یک سریال در نمایش خانگی به دلیل محتوای خشن بیشتر بازی غلطی بود که بعضی دست های پنهان برای تغییر زاویه دید نسبت به آلوده بودن این سریال به پول های کثیف طرح کردند، اما ناکام ماند.

آدرس غلط باند پول های کثیف سینما برای تطهیر یک سریال، هنرمندان مراقب باشند پازل پولشویان را تکمیل نکنند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ماجرای پول های کثیف در سینمای ایران از همان ابتدای امر سینماگران، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی را به دو گروه تقسیم کرد؛ عده ای مخالف آن بودند که حتی ریالی پول کثیف در سینمای ایران وجود دارد و منکر پول شویی در سینما بودند و عده ای هم معتقدند که نه تنها میلیاردها تومان در سینمای ایران پول کثیف در جریان است که سینمای ما یکی از محل های مطمئن و مناسب برای پول شویان و اختلاس گران شده است. بناگاهی تضمینی برای بریز و بپاش سرمایه های مشکوکی که میان بانک های کشور و نهادهای مالی و جیب رانت خواران چرخیده و گم شده است!

عده ای هم البته در این میان خاکستری بودند و می گفتند که منکر پول های کثیف نیستند اما از اینکه حتماً چنین پول هایی در سینمای ایران به عنوان سرمایه آمده باشد اطمینان نداشتند، تا اینکه با بازداشت یکی از متهمین مالی به نام محمد امامی به عنوان سرمایه گذار و تهیه نماینده سریال شهرزاد کاشف به عمل آمد که سینمای ایران آلوده به ویروس پول های کثیف شده است و تازه باید فکری برای مداوای آن کرد.

از اینجا به بعد بود که مسئله راه کارهای جلوگیری از ورود پول های کثیف به سینمای ایران مطرح شد و گروه خاکستری و معتقد به حضور پول های کثیف و سرمایه های مشکوک در سینمای ایران به طرح بحث در این باره پرداختند.

اما بعد از سریال شهرزاد هیچ یک از پروژه های سینمایی یا نمایش خانگی البته به جز آثاری که محمد امامی سرمایه گذار آنان بود، به طور قطع مشکوک به آلوده بودن به پول های کثیف نبود تا اینکه خبر ساخت و فراوری سریالی منتشر شد، سریالی که از همان ابتدا حواشی مختلفی را پشت سر گذاشت از جمله ماجرای دستمزد یکی از بازیگران آن که حتی کار را به دادگاه کشاند.

این سریال به علت آنکه توسط فردی تهیه شده است که از نزدیکان و شرکای محمد امامی بود مشکوک به آلوده بودن به پول های کثیف است. می توان واگذاری سهام 50درصدی شرکت تصویرگستر پاسارگاد توسط فرشاد شفیعی در مهرماه 1394 به محمد امامی و همین طور تأسیس شرکت تصویرگستر پاسارگاد در تیرماه سال 1387 با سرمایه پنج میلیون ریال (500 هزار تومان) با حضور علی اسدزاده و افشین ساعی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت را اصلی ترین علت این ظن دانست.

رفته رفته این علل باعث شک و گمان نسبت به منشأ تأمین هزینه ساخت این سریال شد و در نهایت بعد از چندبار اعلام زمان پخش و تغییر آن قرار شد که قاطعانه 24 آذر ساعت 20 این سریال از یکی از پلت فرم های نمایش خانگی منتشر گردد اما یک باره خبر لغو پخش این سریال توسط سامانه مذکور اعلام و گفته شد که به دستور نهاد قضایی و برای پالایش و نظارت بر این سریال تا اطلاع ثانوی پخش سریال لغو شده است.

لغو پخش سریال باعث شد که بعضی ادعای توقیف سریال را با دلایلی مانند مباحث محتوایی و مضامین سینمایی آن اعلام نمایند. یکی از رسانه ها در همین ایام نیز از خشونت و پلیس کشی این سریال گفت و باعث تقویت این ایده شد، از همین رو بعضی از فعالان فضای مجازی و خبرنگاران کوشش کردند بر همین طبل بکوبند تا مسئله اصلی تأخیر در پخش یعنی شک در منبع و منشأ هزینه ساخت آن را به عقب و انتهای صحنه ببرند و روی احتمال مسائل فرهنگی و مضامین متمرکز شوند تا هرطور شده این سریال مشکوک به سرمایه های آلوده تبرئه گردد.

اما طولی نکشید که دادسرای عمومی تهران آب پاکی را روی دست این جماعت ریخت و بیان کرد که ادعاهای مورد اشاره صحت ندارد و پخش این سریال با توجه به گزارش های ضابطین و بعضی ابهامات در خصوص لزوم آنالیز منشأ هزینه های تهیه و فراوری این سریال تا حصول نتیجه به تأخیر افتاده است.

آدرس غلطی که بعضی دست های پنهان برای تغییر جهت مسئله این سریال دادند، عملیاتی طراحی شده و البته قدیمی بود که پایه های آن بسیار سست و متزلزل بود چه در سینمای ایران و همین طور نمایش خانگی مضامین ضداخلاقی و ضدانسانی و حتی ضدحکومتی فراوان است و اکثراً کک هیچ کدام از مسئولین امر نیز گزیده نشده است چه برسد به توقیف، البته در این میان بعضی از فیلم های سینمایی به توقیف کشیده شده اند اما حجم آثار توقیفی با حجم مضامین نامناسب فرهنگی و اجتماعی میان فیلم ها و سریال های نمایش خانگی اصلاً قابل قیاس نیست.

از سوی دیگر حتی ساترا به عنوان یکی از ناظرین اصلی بر نمایش خانگی نیز از عدم ممانعت این نهاد فرهنگی برای پخش این سریال خبر داده و حتی اعلام نموده است که از قوه قضائیه خواهان همکاری برای پخش این سریال است.

اما از این گذشته گاف عظیم محمد امامی در دادگاه که اشاره نمود سه سریال دیگر دارم که در حال سپری کردن مراحل کاری خودند نیز به صورت جدی توجه مسئولین قضایی را جلب کرد که این متهم عظیم مالی در عین حال که در بازداشت به سر می برد فعالیت های سینمایی جاری بیرون از زندان دارد و این یعنی بدون شک یکی از سریال های پرهزینه نمایش خانگی همین الآن با پول های کثیف در حال ساخت و یا ساخته شده است، این قضیه کنار مشارکت و همکاری علی اسدزاده با امامی گمانه فراوری این سریال با پول های کثیف امامی را دوچندان می نماید.

بنابراین فرضیه تأخیر در پخش سریال و مسائل آن تنها همان ظن و گمان آلوده بودن این سریال به سرمایه های مشکوک و پول های کثیفِ محمد امامی است و بس.

هنرمندان و اصحاب رسانه باید با هوش و حواس جمع بدانند که بعضی در این میان دنبال این هستند که با یاری از وجهه و صندلی فرهنگی آنان کوشش نمایند پشت آنان سنگر بگیرند و آنان را قربانی جریان پول های کثیف در سینما نمایند تا از این مهلکه جان به در ببرند، نباید فرهنگیان و هنرمندان ما در دامِ پازل بازی پولشویان وارد شوند و ناخواسته به تکمیل آن یاری نمایند.

امیدواریم که گروه خاکستری و مخالفین پول های کثیف در سینما نیز بدانند که جریان پول های کثیف در سینما دیگر یک ادعا نیست بلکه واقعیتی جدی است که نمی توان آن را انکار کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 889

به "آدرس غلط باند پول های کثیف سینما برای تطهیر یک سریال، هنرمندان مراقب باشند پازل پولشویان را تکمیل نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدرس غلط باند پول های کثیف سینما برای تطهیر یک سریال، هنرمندان مراقب باشند پازل پولشویان را تکمیل نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید