آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت تر می نماید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دولت آلمان مصمم است شرایط دریافت تابعیت را برای افرادی که با هویت جعلی یا با ارائه اطلاعات نادرست پیروز به دریافت اقامت شده اند، سخت تر کند.

آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت تر می نماید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، متقاضیان دریافت شهفرایندی از آلمان باید دست کم هشت سال در این کشور زندگی نموده باشند. بر اساس لایحه ای که وزارت کشور آلمان تهیه نموده است، این پیش شرط برای کسانی که با هویت جعلی به آلمان آمده اند و اجازه اقامت دریافت نموده اند، صدق نخواهد کرد.

به گزارش دویچه وله، کسانی که هویت جعلی ارائه می نمایند، دلیل های گوناگونی دارند: شماری از پناهجویانی که به آلمان پناه می برند و امکان اخراج آنها وجود دارد، خود را به عنوان شهفرایند کشورهایی جا می زنند که جنگ زده یا دارای حکومت های مستبد هستند. بعضی هم هیچ گونه مدرکی ارائه نمی نمایند و اطلاعات دروغین در رابطه با هویت خود و انگیزه پناهندگی به آلمان عرضه می نمایند.

بر اساس لایحه جدید، اگر تعیین شود که فرد متقاضی تابعیت آلمان، هنگام دریافت اقامت این کشور هویت اصلی خود را پنهان نموده است، سال های اقامت او در آلمان برای دریافت تابعیت به حساب نمی آیند.

علاوه بر این، اگر فردی با هویت جعلی وارد آلمان شود و پنهان کاری او در همان شروع برملا شود، به او اجازه اقامت داده نمی شود.

بر اساس قانون فعلی مهاجرت آلمان، فرزندان مهاجران، در صورتی که مادر یا پدرشان دست کم هشت سال در آلمان اقامت داشته باشد، از بدو تولد شهفرایند آلمان به شمار می فرایند.

طبق لایحه جدید وزارت کشور، اگر پس از تولد فرزند ثابت شود که مادر یا پدر او با هویت جعلی یا اطلاعات نادرست به دریافت اجازه اقامت آلمان نائل شده، فرزند هم حق داشتن تابعیت آلمانی خود را از دست می دهد.

این اصل شامل بچه ها زیر پنج سال می شود و فرزندانی که بیش از پنج سال سن دارند، تابعیت آلمان را از دست نمی دهند.

در لایحه جدید به تابعیت دوم مهاجران نیز پرداخته شده است: پناهجویانی که بر اساس کنوانسیون ژنو حق اقامت در آلمان را دریافت نموده اند، اجازه ندارند تابعیت قبلی خود را (از کشور زادگاهشان یا کشور سومی که پیش تر در آن زندگی می نموده اند) همچنان حفظ نمایند.

دست کم یک چهارم پناهجویان آلمان مشمول این اصل می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 475

به "آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان شرایط دریافت تابعیت را سخت تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید