آمریکا بزرگترین شریک تجاری هند شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، علیرغم اقدامات تجاری واشنگتن برای بالا بردن فشار علیه هند برای بستن توافق تجاری با این کشور اما طی سال گذشته آمریکا توانست با پشت سر گذاشتن چین به بزرگترین شریک تجاری هند تبدیل گردد.

آمریکا بزرگترین شریک تجاری هند شد

جهت دریافت مشاوره خدمات سایز کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از راشاتودی، در سال 2008-2019 حجم مبادلات تجاری آمریکا و هند به حدود 88 میلیارد دلار رسید و در واقع واشنگتن بزرگترین شریک تجاری هند شد.

این در حالی است که آمریکا در کوشش است تا با اعمال یا افزایش تعرفه وارداتی بر بعضی کالا های هندی به این کشور فشار بیاورد تا به توافقی بهتر در حوزه تجارت با هند برسد.

بنا به آمار های رسمی سال گذشته میلادی آمریکا با پشت سر گذاشتن چین به بزرگترین شریک تجاری هند تبدیل شد که البته بین ماه های آوریل تا دسامبر شاهد رشد مبادلات تجاری بین دو کشور بوده ایم.

در سال اقتصادی 2008-2019 تراز تجاری چین و هند 16.85 میلیارد دلار به نفع هند بوده است که اتفاقا همین مسئله موضوع مورد اختلاف آمریکا با هند بوده است و همیشه نسبت به این مسئله گله مند است چرا که به دنبال کاهش کسری تراز تجاری خود با دهلی نو هستند.

پس از آنکه آمریکا هند را از لیست کشور های شامل نظام تعرفه های ترجیحی عمومی حذف کرد اختلافات تجاری بین دو کشور بالا گرفت. در حالی که آمریکا می خواست از محل اعمال این سیاست هند را بر آن دارد تا تعرفه وارداتی بر بعضی کالا های آمریکایی را کاهش داده یا حذف کند این مسئله اثری معکوس داشت و باعث شد هندی ها به سمت اجرای سیاست مقابله جویانه رفته و تعرفه وارداتی بر بعضی کالا های آمریکایی اعمال نموده و یا افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 327

به "آمریکا بزرگترین شریک تجاری هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا بزرگترین شریک تجاری هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید