از این مکان های دیدنی اصفهان، در شب بازدید کنید!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اصفهان دنیا شگفتی ها و تماشای تماشای های اصفهان در شب فرصت مناسبی برای درک این دنیا شگفت انگیز از چشم اندازی تازه است. عبور از روزهای گرم و پرشور اصفهان و قدم زدن در شب های کویری و افسونگر این دنیا شهر یکی از برترین لحظات و ناب ترین خاطرات هر توریست خواهد بود. اصفهان قلب ایران و مرکز هنر، فرهنگ و تمدن این سرزمین است. تماشا اصفهان و غرق شدن در اعجاز این شهر منظری به دنیا و سفری به قلب تاریخ باشکوه ایران است.

از این مکان های دیدنی اصفهان، در شب بازدید کنید!

حتی در تاریک ترین شب های دنیا و در تاریک ترین اوقات پرتوهای پرفروغ قلب ایران زمین خاموش نخواهد شد و اصفهان کانون این درخشش است. شبگردی در اصفهان فرصت فوق العاده ای برای تجربه و لمس این درخشش اعجاب انگیز و زیبا است. در این مقاله مجله خبرنگاران بر بال واژه ها شما را به تماشای تماشای های منحصربه فرد اصفهان خواهد برد. تا خاتمه این مطلب همراه ما باشید.

تماشای های تاریخی اصفهان در شب

اصفهان از شهرهای تاریخی و کهن ایران است که در دوران مختلف همیشه در کانون توجه حاکمان و فرمانراوایان بوده است. اصلی ترین جاذبه های جهانگردی اصفهان آثار تاریخی و سازه های باشکوهی هستند که میراث به یادگار مانده از اعصار مختلف به حساب می آیند. برای شبگردی در اصفهان و تماشای تماشای های اصفهان در شب بناها و مکان های متعددی وجود دارد. در ادامه با معروف ترین این مکان ها و سازه ها آشنا خواهیم شد.

پل های اصفهان در شب

پل های اصفهان یادگار روزگاران خروش و پر آبی زاینده رود و از نمادهای اصلی این شهر هستند. این پل ها که در نقاط مختلف شهر و بر روی زاینده رود ساخته شده اند جزء نمادهای اصلی شهر اصفهان هستند. مشهورترین پل اصفهان و از اصلی ترین تماشای های اصفهان در شب سی و سه پل است. سی و سه پل شاهکار هنر و معماری دوران صفویه با بیش از چهارصد سال قدمت و از معروف ترین جاذبه های جهانگردی اصفهان است. با نزدیک شدن به خاتمه روز و غروب خورشید جمعیت زیادی به این مکان آمده تا به استقبال شب بروند.

سی و سه پل یکی از تماشای های تاریخی اصفهان در شب است که فضای اسرار آمیز و ناب آن هر جهانگردی را شیفته شب های اصفهان می نماید. دیگر پل زیبا و تحسین برانگیز اصفهان پل خواجو است. این پل شگفت انگیز شاهکار معماری عصر صفویه با حدود چهارصد سال قدمت است. تجربه شب های اصفهان بر روی پل خواجو و فضای سبز اطراف آن یکی از زیباترین خاطرات سفر به اصفهان را رقم خواهد زد.

میدان عتیق

نورپردازی زیبا و فواره های باشکوه میدان عتیق در شب فضایی خاص به این میدان بزرگ قدیمی شهر اصفهان می دهند. میدان عتیق در گذشته و تا قبل از ساخت میدان نقش دنیا مرکز شهر اصفهان بوده است و به همین علت با نام میدان کهنه هم شناخته می گردد. میدان عتیق راستا ارتباطی بین مسجد جامع اصفهان با مکان هایی مانند بازار بزرگ، کاروان سرای کاسه گران و بنای هارونیه است. حال و هوای تاریخی و اسرار آمیز میدان عتیق آن را به یکی از برترین تماشای های تاریخی اصفهان در شب تبدیل نموده است.

میدان نقش دنیا

میدان نقش دنیا قلب اصفهان و یکی از مهم ترین جاذبه های جهانگردی اصفهان است. این میدان یکی از بزرگترین میادین دنیا است که بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان مانند عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله در آن قرار دارند. میدان نقش دنیا که یکی از آثار تاریخی ثبت شده ایران در یونسکو است یکی از برترین مکان برای بازدید از تماشای های اصفهان در شب است. آب نماهای تماشای و نورپردازی زیبای بناهای تاریخی اطراف میدان و رستوران ها و کافه های متعددی که پذیرای جهانگردان هستند میدان نقش دنیا را به یکی از برترین محل ها برای شبگردی در اصفهان تبدیل نموده اند.

چهار باغ عباسی

اگر علاقمند به شبگردی و پیاده روی در محیطی آرام و زیبا هستید، خیابان چهار باغ اصفهان یکی از برترین تماشای های اصفهان در شب است. در این خیابان طولانی و آرام می توان به دور از هیاهوی اتومبیل ها و سایل نقلیه و در سایه درختان زیبا و قدیمی آن قدم زد یا به دوچرخه سواری پرداخت. ممنوعیت ورود خودرو به این خیابان فضایی آرام و دلنشین ایجاد نموده است که با حضور در آن کسی متوجه گذر زمان نمی گردد. لذت قدم زدن در خیابان چهار باغ عباسی، بازدید از بوتیک های متعدد آن و صرف و غذا و نوشیدنی در رستوران های کوچک و بزرگ یکی از برترین خاطرات شبگردی در اصفهان است.

محله جلفا

محله جلفا یکی از محله های قدیمی و با اصالت اصفهان است که به علت حفظ بافت سنتی و ساختار قدیمی خود جزء جاذبه های جهانگردی اصفهان به شمار می رود. بناهای خشتی زیبا، خیابان های سنگ فرش، کافه های قدیمی و کلاسیک و مغازه های کوچک واقع در میدان جلفا از تماشای های این محله هستند. محله جلفا محل سکونت ارامنه اصفهان است و کلیسای تاریخی وانک اصلی ترین جاذبه جهانگردی آن است. یکی از برترین تماشای های اصفهان در شب محله تاریخی جلفا و کافه های دنج و فوق العاده آن است.

پارک ها و تماشای های طبیعی اصفهان در شب

برای شبگردی و بازدید از تماشای های اصفهان در شب علاوه بر بناهای تاریخی و محله های قدیمی شهر می توان از پارک ها، باغ ها و جاذبه های طبیعی واقع در شهر اصفهان تماشا کرد. این مکان ها جزء زیباترین جاذبه های جهانگردی اصفهان هستند که در شب ها زیبایی مضاعی پیدا می نمایند. در ادامه با تعدادی از مهم ترین پارک ها و تماشای های طبیعی اصفهان آشنا خواهیم شد.

  • پارک صُفّه

یکی از جاذبه های جهانگردی اصفهان که تمامی عناصر جذب جهانگرد را در خود دارد پارک صفه یا کوه صفه است. این منطقه به علت ارتفاع زیادی که دارد منظره فوق العاده ای از شهر اصفهان پیش روی جهانگردان می گذارد و به همین علت بام اصفهان نامیده می گردد. چشمه های پر آب و زیبا مانند چشمه درویش، چشمه گل زرد و چشمه خاچیک از دیگر تماشای های پارک صفه هستند. قلعه شاه دژ در قله کوه صفه یکی دیگر از تماشای های این پارک است. امکانات رفاهی و سرگرمیی بسیار خوبی در پارک صفه فراهم است که از این میان می توان به زیپ لاین، تله کابین، باغ وحش و رستوران های معتبر اشاره نمود. منطقه سرگرمیی صفه یکی از زیباترین تماشای های اصفهان در شب است.

  • باغ فدک

یکی از جاذبه جهانگردی طبیعی اصفهان باغ زیبای فدک است. این پارک جنگلی با وسعتی بالغ بر 85 هزار هکتار و داشتن امکانات سرگرمیی متعدد یکی از برترین مکان ها برای شبگردی در اصفهان است. دریاچه مصنوعی باغ فدک یکی از تماشای های این مجموعه است که جهانگردان بسیاری برای سرگرمی و پیاده روی شبانه از آن تماشا می نمایند. باغ فدک حدود پنجاه هزار درخت دارد و با امکانات سرگرمیی و رفاهی مختلفی که در آن ایجاد شده یکی از بهرین تماشای های طبیعی اصفهان در شب است.

  • پارک ناژوان

یکی از مکان های بی نظیر برای شبگردی در اصفهان پارک بزرگ و تحسین برانگیز ناژوان است. پارک ناژوان یک پارک جنگلی 1200 هکتاری در ساحل زاینده رود است که به خاطر کوچه باغ های خیال انگیز و زیبای خود معروفیت دارد. علاقمندان به طبیعت از پیاده روی شبانه در این پارک زیبا شگفت زده خواهند شد.

  • پارک مشتاق

پارک مشتاق محیطی بی نظیر برای پیاده روی در ساحل زاینده رود است. این پارک زیبا با فضای سبز چشم نواز خود یکی از جاذبه های جهانگردی نو اصفهان برای گشت و گذار شبانه در این شهر است.

سخن خاتمهی درباره تماشای های اصفهان در شب

این مقاله از مجله جهانگردی خبرنگاران به معرفی کوتاهی از تماشای های اصفهان در شب اختصاص داشت. جاذبه های جهانگردی اصفهان به حدی متنوع و متعدد هستند که اغلب جهانگردان از کمبود وقت برای بازدید آن ها گلایه دارند. به همین منظور می توان شب ها هم به گشت و گذار و بازدید از منطقه ها و مکان های تماشای اصفهان پرداخت. این مقاله شبگردی کوتاه و کاملی در اصفهان و بازدید از جاذبه های جهانگردی معروف و نمادین این شهر بود. با این وجود این امر به معنی بازدید از تمام تماشای های اصفهان نیست. کلان شهر اصفهان شهری با معروفیت دنیای است که در هر منطقه و هر محله از آن شاهکاری از دوران تاریخی مختلف در قالب یک بنا، یک عمارت یا حتی یک کوچه جهانگردان را مسحور خود می سازد.

برای شبگردی در اصفهان علاوه بر تماشای های تاریخی و طبیعی اصفهان در شب می توان از روی مدرن این شهر هم بازدید کرد. شهر بازی ها و مراکز خرید لوکس و بزرگ اصفهان گزینه خوبی برای بازدید از تماشای های مدرن و نو اصفهان در شب هستند. رستوران های معروف و کافه های زیبای اصفهان هم گزینه های بسیار خوبی برای تجربه یک شب فراموش نشدنی در اصفهان هستند. هر منطقه و هر مکانی که برای گشت و گذار شبانه در اصفهان انتخاب گردد اعجاز و افسون شب های کویری و راز آلود اصفهان را در خود خواهد داشت. از سی و سه پل و چهارباغ تا جلفا و صفه حتی در کنار زاینده رود خاموش، اصفهان همچنان باشکوه و درخشان است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1646

به "از این مکان های دیدنی اصفهان، در شب بازدید کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از این مکان های دیدنی اصفهان، در شب بازدید کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید