راهنمای سفر به هنگ کنگ

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، راهنمای مسافرتی به هنگ کنگ | Travel Guide To Hong Kong

هنگ کنگ یکی از مهمترین و بزرگترین بندرهای دنیا است که در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته است. این بندر به علت موقعیت خاص و فوق العاده ای که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران و سرمایه گذاران می باشد و همین خود سبب شده با توجه به این که از کشور چین اعلام خودمختاری نموده است اما بتواند استقلال خودش را حفظ نماید. قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به هنگ کنگ خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به هنگ کنگ همراهی کنید.

راهنمای سفر به هنگ کنگ

موقعیت جغرافیایی هنگ کنگ

شهر هنگ کنگ منطقه ای است خودمختار که در جنوب چین واقع شده است. این منطقه یکی از مهمترین بازارهای اقتصادی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود که در سال 1997 پس از سرانجام یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین نیز پیوست. هنگ کنگ شامل سه محدوده جغرافیایی اصلی یعنی جزیره هنگ کنگ، شبه جزیره کولون، و منطقه های تازه است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2017 اجرا شده جمعیت این شهر حدود 7 میلیون نفر جمعیت دارد و مساحت آن برابر با 2 هزار کیلومتر مربع می باشد.

اطلاعات کلی شهر هنگ کنگ

زبان: انگلیسی و چینی

واحد پول: دلار هنگ کنگ

نوع برق شهری: برق شهری در هنگ کنگ 220 ولت و 50 هرتز است.

کد کشور: +852

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی، آمبولانس و پلیس: 999

فرودگاه ها: فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

هزینه اقامت در هنگ کنگ

با توجه به این که هنگ کنگ جز منطقه ها ثروتمند چین محسوب می شود، هتل های لوکس و با کیفیتی در این شهر خودمختار چینی وجود دارد که می توانید به بسته به بودجه و سلیقه ای که دارید یکی از برترین ها آن ها را در این شهر برای اقامتتان انتخاب کنید. اما چرا به این شهر خودمختار می گویند را می توانید در مطلب آیا ماکائو یا هنگ کنگ کشور هستند؟ بخوانید.

البته هاستل های زیادی در شهرهای این کشور وجود دارد که خدمات خوبی هم ارائه می دهند اما نباید انتظاراتی که از یک هتل چند ستاره را دارید از هاستل های داشته باشید و همینطور ضروری است بدانید که اگر برای اولین بار است که به این کشور می خواهید سفر کنید بدانید که بهتر است در هتل اقامت داشته باشید و کمی با شهرهای و فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به هنگ کنگ به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر هنگ کنگ

  • هتل کوردیس | Cordis، Hong Kong at Langham Place

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به هنگ کنگ هتلی است به نام کوردیس که در محله Langham دقیقا در قلب هنگ کنگ نیز واقع شده است. این هتل دارای 668 مجلل و لوکس است که می توانید نهایت آرامش را در مدت زمان اقامتتان داشته باشید. از جمله امکاناتی که مدت اقامتتان در این هتل دارا هستید نیز عبارت از وای فای، گوشی های هوشمند و خدماتی بی نظیر و سرویس دهی فوق العاده امکانات و خدمات هتل نظیر استخر، رستوران مدرن اروپایی و سنتی چینی، سالن بدنسازی و فیتنس، سالن اسپا و … می باشد.

شماره تلفن: 0085258085398 0085235523388

وب سایت:www.cordishotels.com

آدرس: Mong Kok Complex، 557 Shanghai St، Mong Kok، Hong Kong

  • هتل رویال پلازا | Royal Plaza Hotel

هتل دیگری که در راهنمای سفر به هنگ کنگ می خواهیم معرفی کنیم هتل رویال پلازا است. این هتل هم از دیگر هتل های بسیار خوب هنگ کنگی است که بسیار زیبا و لوکس طراحی شده و در قلب محله ای به نام مونگ کوک واقع می باشد. فاصله هتل رویال تا فرودگاه بین المللی هنگ کنگ 40 دقیقه است.این هتل دارای تمام امکانات رفاهی جهت اقامت های لوکس و درجه یک، نزدیک به مراکز خرید و جاذبه های تماشای، یک استخر شنا 40 متری، یک استادیوم مجهز، سه رستوران و بار، اینترنت پرسرعت رایگان و … می باشد.

شماره تلفن: 0085229288822

وب سایت: www.royalplaza.com.hk

آدرس: MOKO Podium، Kadoorie Hill، Hong Kong

هزینه خورد و خوراک در هنگ کنگ

در هر سفری بخش خورد و خوراک می تواند جزء مجذوب نماینده ترین ها باشد که در هنگ کنگ هم این موضوع پابرجاست و کیفیت غذاها و همینطور رستوران ها نیز تضمین شده است.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 50 دلار هنگ کنگ را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 360 دلار هنگ کنگ پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در هنگ کنگ به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 35 دلار هنگ کنگ می باشد.

برای تهیه آب معدنی 7.5 دلار هنگ کنگ و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 34 دلار هنگ کنگ بپردازید.

چند غذای محبوب هنگ کنگی

لو مای گای | Lo mai gai: لو مای گای نوعی دیم سام است که برای تهیه آن گوشت مرغ، قارچ چینی، سوسیس چینی، پیازچه، و گاهی میگوی خشک شده یا تخم مرغ نمکی را داخل برنج قرار می دهند سپس آن را در برگ نیلوفر می پیچند و بخارپز می نمایند.

غاز بریان: یکی از محبوب ترین غذاهای چینی که در اروپا هم سرو می شود کباب غاز است، برای تهیه این غذا، غاز را با ادویه های مخصوص طعم دار نموده سپس درون کوره روی زغال کباب می نمایند.

بریسکت کری یا بریسکت نودل: بریسکت به معنای گوشت سینه است. در هنگ کنگ رستوران های خوب و فراوانی وجود دارند که گوشت سینه گوساله را که به صورت خورش همراه با ادویه و گیاهان مخصوص پخته شده سرو می نمایند.

رستوران های پیشنهادی در هنگ کنگ

  • رستوران چینی | Hutong Chinese Restaurant

رستورانی که در راهنمای سفر به هنگ کنگ می خواهیم به آن اشاره کنیم، رستوران چینی است که در آن انواع غذاهای آسیایی و چین را می توانید میل کنید. از آن جایی که این رستوران یکی از رستوران های لوکس هنگ کنگ است قیمت غذاها کمی بالاست اما به نسب کیفیتی که ارائه می دهد شما قطعا راضی خواهید بود.

آدرس: One Peking، 1 Peking Rd، Tsim Sha Tsui، Hong Kong

  • رستوران آب | aqua Restaurant

رستوران آب هم یکی دیگر از برترین رستوران هایی است که در شهر هنگ کنگ قرا ردارد و برترین غذاها را می توانید در این رستوران میل کنید. منوی غذایی آن نیز شامل انواع غذاهای دریایی، ایتالیایی، ژاپنی، اروپایی، آسیایی و سوشی که معرکه هستند می باشد اگر هزینه ها براتون مهم نیست و دنبال تجربه های عالی هستید حتما یک وعده فراموش نشدنی در این رستوران میل کنید و از فضای رویایی که دارد لذت ببرید.

آدرس: One Peking، 1 Peking Rd، Tsim Sha Tsui، Hong Kong

هزینه حمل و نقل در هنگ کنگ

هزینه بلیط تک سفره 10 دلار هنگ کنگ

هزینه بلیط ماهانه 460 دلار هنگ کنگ

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 24 دلار هنگ کنگ و به ازای هر یک کیلومتر 8.50 دلار هنگ کنگ به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 102 دلار هنگ کنگ باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این کشور 15 دلار هنگ کنگ

جاذبه های جهانگردی در هنگ کنگ

  • پارک هنگ کنگ | Hong Kong Park

پارکی بسیار زیبا در منطقه سنترال جزیره هنگ کنگ واقع شده است که دارای آب نماها و حوضچه های بسیار زیبایی است. در این مکان می توانید در کنار خانواده ها و دوستانتان لحظات خوشی را داشته باشید.

آدرس: 15 Cotton Tree Dr، Central، Hong Kong

  • دیزنی لند هنگ کنگ | Hong Kong Disneyland

یکی از جاذبه های بسیار هیجان انگیز هنگ کنگ دیزنی لند است که سال 2005 در این شهر افتتاح شد. در این مجموعه شخصیت های کارتونی بسیار مثل: قلعه زیبای خفته، چرخ و فلک سیندرلا، میکی موس، وینی پیف، سفید برفی و بقیه شخصیت های کارتونی به نمایش گذاشته شده است که فرصتی برای گرفتن عکس های زیبای یادگاری با مجسمه های این شخصیت ها را فراهم می کند

آدرس: Unnamed Road، Hong Kong Disneyland Resort، Hong Kong

  • برج ویکتوریا (Peak Tower) | Victoria Peak

از برج پیک برترین منظره به جزیره هنگ کنگ، بندرها و منطقه کاولون وجود دارد. چند طبقه در این برج مختص فروشگاه ها، رستوران ها و جایگاه های مختلف تفریحی مثل موزه مادام توسو هستند.

آدرس: کنگ 128 Peak Rd، The Peak، Hong Kong

  • پارک اقیانوس | Ocean Park

مطمئن باشین هیجان انگیزترین قسمت سفرتون به شهر هنگ کنگ، بازدید از این پارک زیباست. پارک اقیانوس در واقع نمونه ای از یک باغ وحش بسیار بزرگِ که تو مساحتی حدود 900 هزار متر مربع در یک جزیره مستقل از شهر ساخته شده و تعداد زیادی از حیوانات دریایی و خشکی رو در خودش جا داده. این مجموعه برای دوستداران حیات وحس و علاقمندان محیط زیست برترین گزینه است.

آدرس: Nam Long Shan Rd، Ocean Park، Hong Kong

  • جزیره لاما | Lamma Island

جزیره لاما سومین جزیره بزرگ هنگ کنگ بعد از جزایر لانتااو و هنگ کنگه که جنوب غربی هنگ کنگ واقع است. این جزیره از دو بخش در شمال به نام یونگ شیو وال و در جنوب به نام پاک کوک تسوئن تشکیل شده است.

آدرس: Lamma Island Family Walk، Lamma Island، Hong Kong

  • تفریحگاه | Tsim Sha Tsui Promenade

گردشگاهی تماشای و زیبا درست شبیه به موزه و مراکز فرهنگی. معماری چشم گیر و طبیعت فوق العاده همراه با ویویی رویایی و چشمگیر که به نام خط افق هنگ کنگ معروفیت دارد و به بندرگاه ویکتوریا وصل میشود. مناسب برای پیاده روی و عکاسی و خلوت کردن.

آدرس: Salisbury Rd، Tsim Sha Tsui East، Hong Kong

  • تراموا قله | Peak Tram

تراموا قله یکی از هیجان انگیزترین وسایلی است که تمام جزیره هنگ کنگ می توانید از آن استفاده کنید. زمانی که سوار این وسیله می شوید و به بالاترین نقطه این جزیره که منظره بی نظیری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. این یک شاهکار ممکن است که تنها احتیاج به تجربه دارد.

آدرس: St. Johns Building، 33 Garden Rd، Central، Hong Kong

  • جزیره لانتائو | Lantau Island

لانتائو بزرگترین جزیره در هنگ کنگ است که با منظره ها طبیعی زیبا و سواحل خیره نماینده، در دهانه رودخانه مروارید قرار گرفته است. این جزیره منظره های زیبا و مکان های تاریخی فوق العاده ای داره که واقعا جالب هستند و جهانگرد های زیادی را جذب خودشون نموده اند. بلندترین قله موجود تو این جزیره قله کوه ققنوس که ارتفاعش 950 مترِ. این دومین قله مرتفع در هنگ کنگ و یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی شهر برای جهانگرد است.

آدرس: Wong Lung Hang Rd، Lantau Island، Hong Kong

مراکز خرید در شهر هنگ کنگ

  • مرکز خرید بندرگاه شهر | Harbour City Shopping Mall

آدرس: 7 Canton Rd، Tsim Sha Tsui، Hong Kong

  • مرکز خرید | Tai Yau Plaza

آدرس: Tai Yau Building، 181 Johnston Rd، Wan Chai، Hong Kong

  • مرکز خرید بین المللی | International Finance Center

آدرس: International Finance Centre Mall & Airport Express Hong Kong Station، Central، Hong Kong

راهنمای سفارت هنگ کنگ

  • سفارت هنگ کنگ در تهران

آدرس: خیابان اقدسیه، پلاک 73

تلفن: 22291240, 22291241

  • سفارت ایران در هنگ کنگ

آدرس: Lippo Centre Tower 2, 89 Queensway, Central, Hong Kong

تلفن: 0085228458002, 0085228458005

بایدها و نبایدهای هنگ کنگی

  • اگر می خواهید تجربه خرید منحصربفرد داشته باشید به بازارهای خیابانی شلوغ هنگ کنگ بروید. در این بازارها تقریبا می توانید هر چیزی که می خواهید را پیدا کنید.
  • فرودگاه هنگ کنگ یکی از برترین فرودگاه های جهان است در این فرودگاه جاذبه های زیادی برای تماشا و امکانات خرید و رستوران وجود دارد.
  • در بندر ویکتوریا قبل از ساعت 8 عصر سوار بر قایق شوید تا نمایش سیمفونی نورها و آسمان خراش های شهر را ببینید. در این نمایش نورها با تابش نور لیزر به طور هماهنگ با نوای موسیقی به حرکت در می آیند و تماشای این صحنه را در این شهر نباید از دست داد.
  • هنگ کنگ یکی از امن ترین شهرهای جهان است که می توانید به راحتی در آن گشت و گذار کنید.
  • توجه داشته باشید که هم برای فصول سرد و هم برای فصول گرم لباس همراهتان باشد چرا که آب و هوای این کشور شرایط مشخصی ندارد.
منبع: الی گشت
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1538

به "راهنمای سفر به هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید