راهنمایی برای سفر رم ایتالیا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رم شهر هزارساله امپراتوری روم؛ شهر میکل آنژ و داوینچی و یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی اروپاست. رم کُلاژ جذابی از مجسمه ها، کلیساها، پیاتزاها یا همان میدان های کوچک ایتالیایی و خیابان های تاریخی است. در هیچ شهر دیگری این همه مجسمه و دیدنی های هنری پیدا نمی کنید؛ بی جهت نیست که به آن لقب شهر ابدی و بزرگترین موزه بی سقف جهان را داده اند. دیدن خیابان و یا دل کورسو، آمفی تئاتر رومی کولوسئوم، موزه واتیکان، معبد پانتئون و کلیسای سیستین با آثاری از میکل آنژ سفری پرهیجان به قلب تاریخ است که خیلی از توریست ها را دوباره به رم برمی گرداند. غذا خوردن در رم یعنی چشیدن اصیل ترین پیتزاها و پاستاهای جهان و از رویش هم بستنی سنتی ایتالیا با آن طعم های شیرین بهشتی اش. مد و خرید هم که از رم و ایتالیا جدانشدنی است. بولگاری، ورساچه، گوچی و برندهای ایتالیایی دیگر را حوالی میدان اسپانیا و خیابان دل کورسو پیدا می کنید. مارک های ارزان تر مثل میس سیکستی و فورلا هم انتخاب های خوبی برای خرید هستند.

راهنمایی برای سفر رم ایتالیا

با همراهی تور ایتالیا از نگین اروپا، رم، ونیز، فلورانس دیدن کنید و با زیبایی های اروپا و فرهنگ باستانی آن آشنا شوید .

رم، شهری که بر روی تاریخی چند هزارساله بنا شده، یکی دیگر از شهر های ایتالیا است که در بخش مرکزی و غربی این کشور قرار گرفته است. این شهر برای چندین قرن مرکز توجهات جهان بوده و اکنون نیز آرزوی هر گردشگری است که به این منطقه سفر کند. در رم بنا های تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که همگی می توانند دروازه ای برای گردشگران باشند تا اطلاعات خود را در مورد تاریخ اروپا تکمیل نمایند.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

2:30-

زبان رسمی

ایتالیایی

واحد پول رسمی

یورو

چند نکته در همین ابتدا

قبل از اینکه وارد بحث هزینه های سفر و یا شرایط آب و هوایی شهر رم شویم، این چند نکته را یادآور می شویم :

  • تا می توانید از بستنی های خوشمزه کنار واتیکان لذت ببرید

  • یک شب، از پله های ویلا بورقس بالا بروید و موسیقی گوش کنید

  • درکوچه های رم بگردید و خوشمزه ترین پیتزاهای جهان را در این شهر پیدا کنید

  • ارزان ترین جین های اصل جهان را از ویا دل کورسو بخرید

  • یادتان نرود در چشمه تروی سکه بیندازید

آب و هوای رم

رم آب و هوای مدیترانه ای دارد: بهار و پاییزش گرم و دلچسب اند و آفتابی بودن روزهای اکتبرش (مهر) ضرب المثل است.

اواسط تابستان، دمای هوا تا 30 درجه سانتی گراد بالا می رود. سابق بر این اهالی رم در ماه آگوست (مرداد) کسب و کار را رها می کردند و به سفر می رفتند؛ اما در سال های اخیر به خاطر رونق گردشگری، تابستان ها هم شهر زنده است.

حداکثر میانگین دمای هوا در ژانویه (بهمن) حدود 13 درجه سانتی گراد است و در زمستان امکان بارش برف هست؛ هر چند در چهل سال گذشته زیاد در رم برف نباریده و برف هم که بیاید، معمولا آنقدری نیست که روی زمین بنشیند.

برای رفتن به رم هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و شما هر زمانی که اراده کنید، می توانید به این شهر زیبا سفر کنید. با این حال ضروری است که بدانید به دلیل شرایط آب و هوایی باید به بعضی موارد توجه داشته باشید. از جمله اینکه بهار و پاییز فصل هوای معتدل در شهر رم است و در این زمان، دمای هوای کشور ایتالیا قابل تحمل می باشد. از آفتاب سوزان خبری نیست و می توانید در ماه های اوت و یا ژوئیه به کشور ایتالیا سفر دلچسبی داشته باشید. البته ممکن است بعد از ظهرهای آن کمی گرمتر باشد، اما در عوض شب ها آن خنک است و می توانید شب را به گردش بپردازید.

جاذبه های گردشگری شهر رم در تعطیلات رسمی این کشور بسته می گردد. در نزدیکی ماه اوت بسیاری از مغازه ها و رستوران ها برای رفتن به تعطیلات آماده می شوند و ممکن است در این ماه به سختی بتوانید سفر خود را به سرانجام برسانید. بهتر است قبل از سفر تعطیلات رسمی این کشور را آنالیز کنید. زمستان های شهر روم با باران های مدیترانه ای همراه است که بادهای نسبتا خفیفی نیز می وزد. اما نمی تواند مزاحم گردش و تفریح شما گردد.

هزینه های اصلی

  • هزینه اسکان

اگر تصمیم دارید در سفر خود به رم هزینه بسیار کمی بکنید، این شهر اردوگاه هایی را ایجاد نموده است که برای اسکان در آن ها تنها باید 5 یورو بپردازید. هزینه خوابگاه های عمومی در این شهر 20 تا 40 یورو است و در فصل هایی که گردشگران کمتری در این شهر حضور دارند، این میزان حدود 5 تا 9 یورو کاهش می یابد. هزینه اتاق های خصوصی در این شهر نیز 50 یورو است که چندان هم دوست داشتنی نیستند. پس با این اوصاف بهتر است که گردشگران در اتاق های خصوصی ساکن نشوند و به هتل های رم بفرایند. البته در رم اجاره دادن خانه توسط افراد محلی نیز یک اقدام رایج است.

  • هزینه هتل

هزینه اسکان در هتل هایی با دو اتاق برای هر شب در رم از 40 یورو آغاز می گردد اما در مکان هایی پربازدید، هزینه ها نیز بسیار بالاتر هستند. بعضی هتل ها در این شهر وجود دارند که برای هر شب اقامت در آن ها باید 140 یورو پرداخت کرد.

  • میانگین هزینه خوراک

هزینه خوراکی و غذا در رم بسیار متنوع است. گردشگران در این شهر می توانند یک وعده غذایی ایتالیایی و عالی داشته باشند که البته باید هزینه زیادی پرداخت نمایند؛ اما در مقابل این افراد می توانند روز خود را ازلحاظ غذا تنها با 14 یورو به خاتمه برسانند. خوردن یک وعده غذا در رستوران های رم برای هر نفر حدود 23 یورو هزینه خواهد داشت که در نقاط پربازدید حدود 9 یورو بر این هزینه افزوده می گردد. غذایی هایی نظیر پیتزا، پانینی و اسنک در این شهر 3 تا 5 یورو قیمت دارند و برای خوردن فست فود به عنوان یک وعده غذایی باید 9 یورو پرداخت کنید. برای غذاهای ارزان قیمت تر هم می توانید به منطقه سیزدهم رم با نام Trastevere یا محله دانش آموزان بروید.

  • هزینه حمل و نقل

در رم انواع مختلفی از بلیت های حمل ونقل وجود دارد که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید.

  • بلیت های یک سفره با نام Biglietto semplice B.I.T که تنها 75 دقیقه اعتبار دارند و قیمتشان 1.5 یورو است.

  • بلیت های یک روزه با نام Biglietto giornaliero B.I.G که یک روز (24 ساعت) اعتبار دارند و قیمتشان 6 یورو است.

  • بلیت های سه روزه با نام Biglietto per 3 giorni B.T.I که سه روز اعتباردارند و برای گردشگران مناسب هستند و برای خرید آن ها باید 16.5 یورو پرداخت کرد.

  • بلیت های هفت روزه با نام Biglietto settimanale C.I.S که یک هفته اعتبار دارند و قیمتشان 24 یورو است.

نکاتی برای صرفه جویی در هزینه ها

  • سکونت در خارج از شهر

سکونت در اطراف شهر و حومه رم می تواند هزینه هایتان را در طول این سفر کاهش دهد و همان طور که می دانید، هزینه اسکان یکی از بالاترین هزینه ها است. البته غذا خوردن در خارج از شهر هزینه بسیار پایین تری برای شما خواهد داشت. برای گردش های خود می توانید به سادگی به وسیله قطار به رم بروید.

  • غذاهای ارزان میل کنید

هزینه خوردن پیتزا و ساندویچ در رم با هزینه غذا خوردن در رستوران ها بسیار متفاوت است. همان طور که گفته شد، غذا خوردن در رستوران ها می تواند بسیار پرهزینه باشد. اگر تصمیم داریم یک وعده غذایی ارزان قیمت میل کنید، بهتر است به اطراف رودخانه و محله Trastevre بروید.

  • خرید کارت توریست

اگر تصمیم دارید در سفر خود به رم از موزه های بسیاری بازدید کنید، بهتر است که از کارت های مختلف رم برای کاهش هزینه ها خریداری کنید که در این بین می توان به کارت های رفت وآمد، باستان شناسی یا بلیت چهار موزه (یک بلیت ترکیبی است که می توانید در چهار موزه از آن بهره ببرید) اشاره نمود. با استفاده از این کارت ها گردشگران هزینه بسیار پایینی را برای بازدید از تمام جاذبه های گردشگری پرداخت می نمایند.

از چه مکان هایی در رم دیدن کنیم؟

1. موزه واتیکان

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 4 بعد از ظهر

  • یکشنبه ها تعطیل

2. کلیسای سیستین (Sistine)

  • حدفاصل زمانی از موزه تا کلیسا 20 دقیقه پیاده

3. قلعه (SantAngelo)

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 7:30 شب

  • حدفاصل زمانی از کلیسا تا قلعه 4 دقیقه با تاکسی، 11 دقیقه با اتوبوس و 19 دقیقه پیاده

4. میدان ناوونا (Navona)

  • حدفاصل زمانی از 15 دقیقه با تاکسی

5. کولوسئوم

  • ساعات بازدید از 8:30 صبح تا 3:30 ظهر

6. پالاتین هیل (Palatine Hill)

  • حدفاصل زمانی از کولوسئوم تا پالاتین هیل 5 دقیقه پیاده

7. فروم رومی (Roman Forum)

  • حدفاصل زمانی از پالاتین هیل تا فروم رومی 13 دقیقه پیاده

8. کلیسای پانتئون (Pantheon)

  • ساعات بازدید از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

  • حدفاصل زمانی از فروم رومی تا کلیسا 6 دقیقه با تاکسی، 14 دقیقه با اتوبوس و 18 دقیقه پیاده

9. کلیسای مریم مقدس

کلیسای مریم مقدس، بزرگ ترین کلیسای رم و یکی از قدیمی ترین کلیساهای این شهر است. این کلیسا در حدود سال 440 توسط پاپ ششم بنا قرار گرفت. طراحی داخلی این مکان نمونه ای از شاهکارهای موزائیکی صده پنجم است.

10. فواره تروی (Trevi)

  • حدفاصل زمانی از کلیسا تا فواره 7 دقیقه با تاکسی و 11 دقیقه با اتوبوس

11. پله های اسپانیایی (Spanish Steps)

  • حدفاصل زمانی از فواره تا پله ها 8 دقیقه پیاده

12. ویلای هادرین

  • ویلای هادرین یک مجتمع باستانی رومی در تیوولی (Tivoli) است.

13. هتل د استه (Villa dEste)

  • حدفاصل زمانی از ویلا تا هتل 11 دقیقه با تاکسی

14. استیا آنتیکا (Ostia Antica)

  • ساعات بازدید از 8:30 تا 3:30 ظهر

15. شهر سروتری (Etruscan Necropolis of Cerveteri)

  • ساعات بازدید از 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر

  • دوشنبه ها تعطیل

  • حدفاصل زمانی از استیا آنتیکا تا شهر سروتری 37 دقیقه با تاکسی

16. دریاچه براسیانو (Bracciano)

  • حدفاصل زمانی از شهر سروتری تا دریاچه 38 دقیقه با تاکسی

فرهنگ عجیب ایتالیا

1. سرو صدای زیاد اولین چیزی است که مسافران از آن تعجب و شکایت می نمایند. خیابان ها مملو از آدمهایی است که با هم صحبت می نمایند، آواز می خوانند، بازی می نمایند، فریاد می زنند و در حین رانندگی، دست شان را از روی بوق رها نمی نمایند.

حتی در خانه هم، به دلیل پهنای کم دیوارها، صدای حرف، تلویزیون همسایه یا پیانویی که نواخته می گردد، شما را آزار می دهد. اگر چه عوامل این سرو صدا گاهی سر از زندان در آورده اند، اما در کل ایتالیا کشور پر سروصدایی است.

2. هنگامی که برای خوردن ناهار به بیرون از خانه می روید، بیش از یک بشقاب برایتان سرو خواهد شد. در رستوران های سنتی ایتالیا حداقل 3 وعده غذایی سرو می گردد. این منو شامل چند بخش است: پیش غذا که قبل از غذای اصلی سرو می گردد، مانند یک تکه کالباس یا سبزیجات. غذای اصلی در دو بخش: بخش اول شامل انواع پاستا یا سوپ و بخش دوم شامل غذای اصلی که اغلب گوشت قرمز، مرغ یا ماهی است. در کنار غذاهای اصلی معمولا مخلفاتی مانند سبزیحات، سیب زمینی و سالاد سرو می گردد. دسر هم آخرین بخش است که تنوع زیادی از میوه و قهوه گرفته تا تیرامیسو دارد.

3. در منوی صبحانه مردم ایتالیا اثری از تخم مرغ، همبرگر، کالباس و … نیست. صبحانه آنها معمولا یک نوشیدنی گرم مانند کافه لاته، کاپوچینو، هات چاکلت یا چای سیاه با تکه ای نان تست، بیسکویت یا کیک است.

این نوع صبحانه معمولا برای آن دسته از افرادی سرو می گردد که قبل از آغاز کار، به دنبال صبحانه ای سریع و ساده هستند. اگر می خواهید در ایتالیا صبحانه ای کامل بخورید، هتلی که در آن به سر می برید، بهترین انتخاب است.

4. ایتالیا بدون مردم و مردم ایتالیا بدون حرکات دست شان کامل نمی شوند. مردم ایتالیا عادت دارند هنگام حرف زدن، دست هایشان را تکان دهند. این عادت از یونانی هایی که برای استعمار ناپل به جنوب ایتالیا نقل مکان کردند، به ارث رسیده است. مردم آن موقع برای برقراری ارتباط با یکدیگر، برای این که حرف هایشان را دیگران نشنوند، با حرکات دست منظورشان را می رساندند و این تبدیل به سنتی شد که همچنان در این کشور ادامه دارد.

5. ایتالیایی ها به خانواده اهمیت زیادی می دهند. عشق به بچه ها و حمایت از افراد مسن در رفتار آنها کاملا مشهود است. اگر شما هم برای اولین بار به این کشور سفر کنید، به سرعت پی می برید که اولویت مردم این کشور خانواده است. افراد مجرد با خانواده های خود زندگی می نمایند و این برایشان شرم آور نیست.

به علاوه، بچه ها آزادند تا در مکان های عمومی هر کاری که دوست دارند، انجام دهند. در رستوران ها به بچه ها احترام می گذراند، حتی اگر شیطنت نمایند، زیرا بچه ها بخشی از خانواده اند. در واقع در فرهنگ ایتالیا، بین نسل های مختلف، دیواری وجود ندارد.

6. قبل از این که در ایتالیا پشت فرمان بنشینید، کمی فکر کنید. آیا می توانید با رانندگی ایتالیایی ها کنار بیایید؟ آنها چراغ های هدایت یا حد فاصل دو ماشین را نادیده می گیرند و این موضوع برایشان کاملا طبیعی است. اگر از دست فرمان آنها هراس دارید، رانندگی در این کشور را فراموش کنید. اگر هم مجبور به این کار شدید، این جمله ایتالیایی ها را نباید فراموش کنید: تو به جلو نگاه کن، دیگران باید مراقب پشت ماشین تو باشند.

7. برای مردم ایتالیا بی ادبی نیست اگر رابطه ای نزدیک با شما برقرار نمایند یا حتی هنگام صحبت، دست تان را بگیرند و شانه تان را لمس نمایند. بوسیدن و در آغوش دریافت در مکان های عمومی نیز امری طبیعی است.

8. شما می خواهید ساعت 2 ظهر به خرید بروید اما در کمال ناباوری پی می برید که تمام مغازه ها تعطیل اند. شاید باعث تعجب شما گردد اما این کار در ایتالیا طبیعی است.

مغازه های ایتالیا معمولا از ساعت 12:30 تا 3:30 بعدازظهر تعطیل هستند. دلیل آن چرت بعدازظهر نیست بلکه آنها برای آشپزی، صرف غذا و کمی استراحت قبل از کار دوباره، به خانه می فرایند.

9. نوشیدن قهوه در ایتالیا آداب خاصی دارد. اگر وارد کافه ای شدید که در آن بیشتر افراد ایستاده قهوه می نوشند، تعجب نکنید. شما می توانید قهوه مورد علاقه خود را سفارس دهید و پشت میزی که دوست دارید بنشیند اما یادتان باشد که باید هزینه بیشتری بپردازید. بله، نشستن هزینه دارد! این نکات هم از یاد نبرید: پس از ساعت 11 صبح کاپوچینو سفارش ندهید، به قهوه معمولی اسپرسو می گویند که باید آن را سریع و با حداکثر 2 یا 3 جرعه تمام کنید، سفارش لاته هم به معنی یک فنجان شیر ولرم است.

10. یکی دیگر از خصوصیاتی که توریست ها در ایتالیا تجربه می نمایند، زندگی آرام مردم آن است. برای مثال غذا خوردن آنها ممکن است 3 ساعت به طول بیانجامد. سفارش غذا به بیرون از رستوران، برایشان قابل درک نیست، مگر در شهرهای توریستی.

اگر با شخصی ساکن ایتالیا قرار دیداری دارید، از عصبانیت بپرهیزید زیرا در فرهنگ این کشور دیر رسیدن به قرار دیدار، طبیعی است. به بیانی آنها در زمان حال زندگی می نمایند. قبول دارید؟

اگر به اطلاعات بیشتری درباره سفر به شهر رم احتیاج دارید در کامنت ها اعلام کنید تا به این مطلب اضافه نماییم …

منبع: آژانس مسافرتی آدراپانا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 136

به "راهنمایی برای سفر رم ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمایی برای سفر رم ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی برای سفر رم ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید