سفر به استانبول ، سفری به عمق تاریخ سرزمینی اسرارآمیز (تور استانبول ارزان)

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ترکیه، یکی از کشورهایی بوده که مقصد محبوب جهانگردان بسیاری است. در میان شهرهای تماشای ترکیه، شهر استانبول با داشتن پیشینه تاریخی و داشتن مکان های تماشای فراوان، تعداد بیشتری جهانگرد را هر ساله پذیراست. شهر استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه برای ایرانیان نیز مقصد محبوبی بوده و جهانگردان ایرانی بیشماری بدان سفر می نمایند. اگر قصد سفر برای تماشا جاذبه های جهانگردی استانبول سفر کنید و می خواهید با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید، بهتر است نکات راهنمای سفر به استانبول را رعایت کنید تا سفری دلچسب تر داشته باشید.

سفر به استانبول ، سفری به عمق تاریخ سرزمینی اسرارآمیز (تور استانبول ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

چه زمانی به استانبول سفر کنید؟

برای سفر به استانبول علاوه بر آب و هوا، هزینه هایتان را هم باید در نظر بگیرید. از بهار تا سرانجام تابستان شهر استانبول مملو از دنیاگردانی است که به این مکان سفر نموده اند. در ماه های جولای تا آگوست، استانبول شلوغ و در نتیجه گران تر است. البته در این مدت هوا گرم و مرطوب بوده و ممکن است کمی آزار دهنده باشد. اگر می خواهید هوایی بهتر را براساس راهنمای سفر به استانبول تجربه کنید، بهتر است فصل پاییز تا اوایل زمستان را انتخاب کنید. سفر به شهر استانبول در ماه های سپتامبر تا نوامبر هزینه های کمتری دارد. البته، می توانید با رزرو پرواز یا جستجو در سایت های دنیاگردی، آژانس های مسافرتی و استفاده از تورهای لحظه آخری سفری به مراتب ارزان تر را داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای سفر به استانبول

همچون همه کشورها، برای سفر به استانبول باید پاسپورت داشته باشید، ولی نکته جالب براساس راهنمای سفر به استانبول برای ایرانی ها این است که برای ورود به خاک ترکیه نیاز به ویزا ندارند و می توانند به مدت نود روز بدون دردسرهای رایج اخذ ویزا، در این کشور بمانند. البته، اگر قصد سفر به شهر تاریخی استانبول را دارید یا می خواهید به هر شهر دیگری در ترکیه سفر کنید، تهیه بیمه مسافرتی را از قلم نیاندازید. با مراجعه به آژانس های دنیاگردی می توانید این مسئله را به راحتی حل کنید. لیره، واحد پول ترکیه است، اما به علت حجم بالای دنیاگرد، معمولا دلار و یورو هم به راحتی در ترکیه قابل استفاده هستند، اما برای اینکه سفرتان بی دردسرتر باشد، بهتر است برای تبدیل ارز کشورهای دیگر به بانک ها مراجعه کنید. تمام شهرهای ترکیه و همینطور استانبول، کارت های رایج اعتباری را نیز می پذیرند و می توانید به راحتی با این کارت های اعتباری از فروشگاه های سراسر ترکیه خرید کنید.

فرودگاه ها و وسایل حمل و نقل در استانبول

فرودگاه آتاتورک (Istanbul Ataturk Airport) در قسمت اروپایی استانبول و فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن (Sabiha Gokcen) در قسمت آسیایی مقصد همه ایرلان های بوده که به سمت ترکیه سفر می نمایند. ایرلاین های فراوانی هر روز به سمت ترکیه و شهر استانبول پرواز دارند که با توجه به زمان سفر و هزینه ای که در نظر دارید، می توانید به راحتی یکی از آن ها را انتخاب کنید و با تاکسی های فرودگاه خود را به محل اقامت برسانید. شهر تاریخی استانبول دارای سیستم حمل نقل کارآمدی است. اتوبوس های استانبول از شش و نیم صبح تا یازده و نیم شب فعال هستند و تراموای این شهر هم مسیرهای فراوانی را از ساعت شش صبح تا نیمه شب پوشش می دهد. هر دوی این وسایل حمل و نقل عمومی، ارزان و راحت هستند. اگر قصد دارید در تنگه زیبای بسفر، شهر تاریخی استانبول ترکیه را تماشا کنید، فرابرها و کروزها برترین پیشنهادی هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید. تورهای قایق سواری خصوصی هم می توانند روز خوبی را برای شما در این سفر فراهم نمایند، اما تاکسی های شهر استانبول ترکیه گران هستند. تاکسی ها موظفند که از تاکسی متر استفاده نمایند، ولی گاهی با گرداندن شما در خیابان های مختلف این مبلغ را افزایش می دهند. کرایه تاکسی ها از نیمه شب تا شش صبح با پنجاه درصد افزایش همراه است. برای صرفه جویی بیشتر در هزینه های حمل و نقل بهتر است از فرودگاه کارت سفری استانبول کارت (Istanbulkart) دریافت کنید و بابت آن ده لیره بپردازید. این کارت در بیشتر جاذبه های دنیاگردی استانبول قابل شارژ است و میزان زیادی در هزینه های حمل و نقل عمومی صرفه جویی خواهید کرد. این کارت در اتوبوس، قایق های فرابر، قطارهای حومه، مترو و تراموا (Metropolitan Municipality) به راحتی قابل استفاده بوده و سفر شما را به شهر تاریخی استانبول بسیار آسان تر می نماید.

چند مورد ضروری که باید در سفر به استانبول به خاطر داشته باشید:

1 - با اطلاع از شرایط آب و هوایی زمان سفر خود، البسه مناسبی را همراه خود ببرید.

2 - برای قدم زدن در مسیرهای سنگ فرش شده، کفش مناسب بپوشید.

3 - به عقاید مذهبی احترام بگذارید و برای ورود به مساجد و کلیساها پوشش خود را طوری انتخاب کنید که زانو و شانه هایتان پوشیده باشند.

4 - خرید استانبول کارت در فرودگاه را از قلم نیاندازید. این کارت می تواند به طرز چشمگیری هزینه های شما را کاهش دهد.

اقامت در شهر استانبول

در شهر تماشای و تاریخی استانبول ترکیه برای هر سلیقه ای محل اقامت وجود دارد. وجود هتل های معمولی تا هتل های لوکس و پنح ستاره در کنار میهمان پذیرهای متعدد و هاستل های بیشمار، خیال شما را از شرایط اقامت در این سفر راحت می نماید. هزینه های خود را آنالیز کنید و نسبت به رزرو محل اقامت خود به وسیله سایت های رزرو آنلاین و آژانس های دنیاگردی اقدام کنید تا علاوه بر استفاده از تخفیف های رزرو، محل اقامتتان پیش از سفر تعیین شده باشد.

در سفر به شهر استانبول، به کجاها برویم؟

شهر استانبول دارای پیشینه تاریخی کهنی است و روزگاری تحت حکومت دولت عثمانی محسوب می شد. معماری و کاخ های متعدد و طبیعت زیبای استانبول بقدری مجذوب کننده هستند که دنیاگردان بسیاری این شهر را برای سفر خود انتخاب می نمایند. به علت حجم بالای دنیاگردی، شهر استانبول صاحب مراکز خرید و جاذبه های متعدد دیگری نیز شده که در ادامه راهنمای سفر به استانبول به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم. البته معرفی اماکن تاریخی و تماشای شهر استانبول در یک مطلب کوتاه قابل گنجاندن نیست و ما فقط اشاره گذارایی به چند محل مشهور خواهیم داشت.

قایق سواری در تنگه بسفر

باریکه آبی که قاره کهن آسیا را از قاره سرسبز اروپا جدا می نماید، تنگه بسفر نام دارد که باعث شده تا شهر استانبول هم در دو قاره قرار گیرد. قایق سواری در این تنگه می تواند لذت بخش ترین تجربه شما از سفر به شهر استانبول باشد. تماشا چشم مقدارای زیبا و منظره ها تماشای و اماکن تاریخی در میان تنگه بسفر را از قلم نیاندازید و تصاویر آن را در فکر بسپارید.

ایاصوفیه (Hagia Sophia)

می توانیم ایاصوفیه را سمبل شهر تاریخی استانبول یا حتی کشور ترکیه بنامیم. این موزه در دوران امپراتوری بیزانس، یک کلیسای باشکوه بوده که پس از فتح استانبول، به مسجدی مهم تبدیل شد. این پیشینه تاریخی کافی است تا هر دنیاگردی در سفر خود، زمانی را به تماشا ایاصوفیه اختصاص دهد. این بنای باشکوه و تاریخی از بیرون هم بسیار تماشای و ستودنی است. ایاصوفیه در حال حاضر یکی از پربازدیدترین موزه ها در سراسر دنیا محسوب می گردد.

کاخ دلما باغچه (Dolmabahce Palace)

چلچراغی با چهار و نیم تن وزن و هفتصد و پنجاه حباب یکی از تماشای های تاریخی این کاخ است. این چلچراغ که بزرگترین چلچراغ بلور بوهمی بوده، از طرف ملکه ویکتوریا هدیه داده شده و به تزئینات این کاخ آراسته اضافه شده است. کاخ دلما باغچه در سال های 1889 میلادی تا 1909 میلادی مرکز اداری امپراتوری بزرگ عثمانی بوده و در بخش اروپایی تنگه بسفر واقع شده است. اگر هنگام سفر به استانبول قصد تماشا این کاخ را دارید، به یاد داشته باشید که در مواقع پر دنیاگرد، باید زحمت تحمل صف های طولانی تهیه بلیط را به جان خریداری کنید.

مسجد سلطان احمد

مسجد آبی با شش مناره یکی از جاذبه های دنیاگردی استانبول بوده که به نام مسجد سلطان احمد مشهور است. وجود کاشی های آبی رنگ در طراحی داخلی این مسجد باشکوه، هر دنیاگردی را شگفت زده می نماید. در سفر خود به تماشا این مسجد شش مناره بروید و از عظمت و شکوه آن لذتی وافر ببرید.

برج دختر (Maidens Tower)

با قایق های کوچکی که در اورتاکوی (Ortaköy) و سالاجاک (Salacak) وجود دارند، می توانید خود را به جزیره ای به مقدار برج دختر (Kız Kulesi) در تنگه بسفر برسانید و از تماشا شهر تاریخی استانبول بر فراز آن لذت ببرید. تماشا منظره غروب از فراز برج دختر از آن دست تجربه هایی است که فقط در این سفر می توانید به دست آورید. برج دختر در سال دو هزار میلادی بازسازی شده و امروزه یک رستوران تماشای است.

مراکز خرید در استانبول

استانبول دارای مراکز خرید متعدد و فراوانی بوده که هر کدام دارای تعیینات خاص هستند. در میان مراکز خرید معتبر استانبول می توان به چند مورد که بهتر است در سفر خود به آن سری بزنید، اشاره می کنیم:

1 -مرکز خرید کانیون استانبول با سی و هفت هزار متر فضای فروشگاهی و در بیست و شش طبقه تجاری یکی از زیباترین و عجیب ترین مراکز خرید استانبول ترکیه است. کانیون یکصد و هفتاد و نه منزل مسکونی نیز دارد که همگی واحدهایی لوکس هستند که در یک برج جای گرفته اند.

2-استانبول مال یکی دیگر از مراکز خریدی است که در سفر خود می توانید به آنجا بروید و سیصد و پنجاه فروشگاه با برندهای معتبر داخلی و خارجی را ببینید. شهربازی سرپوشیده، فودکورت و مرکز آثار نمایشی و هنر های خیابانی از دیگر امکانات این مورد از جاذبه های دنیاگردی استانبول است.

3-سیصد فروشگاه با حضور برندهای معتبری چون دیور، سلین، مکس مارا، دبنهایمز، هوگو باس، دولچه و گابانا، منگو، پرادا، زارا، فندی و بسیاری دیگر از برندهای داخلی و بین المللی دیگر، بخشی از امکانات مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول بوده که هنگام سفر می توانید ببینید. کافه و رستوران های ویژه، اولین سینمای آی مکس (IMAX) و مغازه های لوکس و شیک از دیگر تماشای های این مورد از جاذبه های دنیاگردی استانبول بوده که هنگام سفر به شهر تاریخی استانبول می توانید از آن تماشا کنید.

بازار سنتی استانبول

شهر تاریخی استانبول دارای یک بازار سنتی است که به حتم باید هنگام سفر از آن تماشا کنید. سه هزار مغازه در شصت و یک خیابان، بازاری را تشکیل داده اند که می توانید از آن ها انواع سوغاتی، چراغ های عثمانی، تزئینات و فرش را تهیه کنید. پارچه، زیورآلات و ادویه از دیگر محصولات عرضه شده در بازار سنتی استانبول هستند.

بازار ادویه

بازار ادویه استانبول هم یکی از مراکز بسیار تماشای است که در سفر به این منطقه می توانید از آن تماشا کنید. این بازار با عطر و بوی فراموش نشدنی ادویه های خود می تواند رنگ و بوی دیگری به سفر شما ببخشد. بازار ادویه استانبول در زبان اهالی ترکیه به میصیر چاریشی (Mısır Carsisi) یا بازار مصری ها مشهور است. علت این نامگذاری این بوده که در سال 1660 میلادی این بازار از دریافتی مالیات مصر ساخته شد. این بازار در منطقه امینونو (Eminonu) بنا شده است. براساس راهنمای سفر به استانبول باید بدانید که در بازار ادویه شهر استانبول در حال حاضر علاوه بر ادویه های رنگارنگ و بی نظیر می توانید شیرینی های سنتی ترکیه، راحت الحلقوم، خاویار، پنیر ترکی، موم عسل، آجیل و خشکبار، قهوه و چای را هم بیابید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1689

به "سفر به استانبول ، سفری به عمق تاریخ سرزمینی اسرارآمیز (تور استانبول ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به استانبول ، سفری به عمق تاریخ سرزمینی اسرارآمیز (تور استانبول ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید