افزایش ریسک چاقی و دیابت با این زایمان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، براساس نتایج به دست آمده از یک آنالیز جدید، نوزادان دختری که به وسیله سزارین به جهان آمده اند، در معرض چاقی و ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

افزایش ریسک چاقی و دیابت با این زایمان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، براساس نتایج به دست آمده از یک آنالیز جدید، نوزادان دختری که به وسیله سزارین به جهان آمده اند، در معرض چاقی و ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

محققان داده های مربوط به 33 هزار زن آمریکایی در سنین 24 تا 44 سال را مورد آنالیز قرار دادند؛ از افراد درگیر در این مطالعه، سه درصد به وسیله سزارین متولد شده بودند.

نتایج مطالعات نشان داد، افرادی که از روش سزارین به جهان آمده اند، 11 درصد خطر چاق شدن داشتند و خطر ابتلای آنها به دیابت نوع 2 در مقایسه با کسانی که توسط زایمان طبیعی می آیند، 46 درصد بود.

محققان ادعا می نمایند که دختران متولد سزارین با خطر چاقی و دیابت نوع 2 در مقایسه با بچه ها زایمان طبیعی روبرو هستند.

نویسنده این مطالعه از دانشکده بهداشت عمومی هاروارد گفت: پژوهش های اخیر نشان می دهد بین زایمان سزارین و دیابت ارتباط وجود دارد.

تقریبا 37 درصد از زنان در این مطالعه چاق بودند؛ نویسندگان این تحقیق تأکید می نمایند، بچه های که به واسطه سزارین متولد می شوند، در سال های بعدی زندگی بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت و چاقی قرار دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 461

به "افزایش ریسک چاقی و دیابت با این زایمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ریسک چاقی و دیابت با این زایمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید