افزایش 10 درصدی بارش بهمن ماه در گلستان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیر کل هواشناسی گلستان از افزایش 10 درصدی بارش بیشتر ایستگاه های استان در این ماه نسبت به متوسط دوره آماری خبر داد.

افزایش 10 درصدی بارش بهمن ماه در گلستان

به گزارش خبرنگار از ، نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان در تحلیل شرایط آب و هوایی گلستان در بهمن 1398 گفت:در مدت یاد شده متوسط مجموع بارش ایستگاه های سینوپتیک استان 79.2 میلیمتر به ثبت رسیده و نسبت به متوسط این ماه افزایش 10 درصدی را نشان می دهد و این افزایش در بیشتر نقاط استان بوده است بطوریکه بیشترین افزایش بارش در بندرگز به میزان 60 درصد به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان اضافه نمود: در بهمن 98 کاهش بارش مربوط به اینچه برون نسبت به متوسط دوره مشابه آماری به میزان 35 درصد و بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه های سینوپتیک مربوط به مینودشت به میزان 123.5 میلیمتر و بیشترین تعداد روز های بارندگی نیز مربوط به همین ایستگاه به میزان 13 روز است و بیشترین بارش رخ داده طی 24 ساعت درکلاله و به میزان 39 میلیمتر به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در بهمن 98 متوسط دمای ایستگاه های سینوپتیک استان 9.7 درجه سانتیگراد بوده است بطوریکه 1.4 درجه نسبت به متوسط بهمن ماه افزایش داشته است ، بیشترین افزایش دما در اینچه برون رخ داده که میانگین دمای آن 1.9 درجه نسبت به متوسط بلند مدت بهمن ماه افزایش داشته و حدبیشتر دمای ثبت شده 31.7 درجه در گنبد کاوس و حداقل دمای ثبت شده 2.8 - درجه در گرگان به ثبت رسیده است.

مدیر کل هواشناسی استان در خصوص شرایط رطوبت هوا، ساعات آفتابی و تبخیر استان در بهمن 98،گفت: میانگین رطوبت نسبی ایستگاه های استان برابر 65 درصد بوده که 10 درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش داشته و حدبیشتر رطوبت ثبت شده در بندر ترکمن 99 درصد و حداقل رطوبت ثبت شده در مینودشت و اینچه برون به میزان 14 درصد بوده است.

داداشی تاکید کرد: متوسط مجموع ساعت آفتابی ایستگاه های سینوپتیک استان در بهمن 98 برابر 191 ساعت است که 40 درصد نسبت به متوسط بهمن ماه افزایش داشته است .

به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان، متوسط مجموع تبخیر ایستگاه های سینوپتیک استان در بهمن 98 برابر 57 میلیمتر می باشد که 32 درصد نسبت به متوسط بهمن افزایش داشته و بیشترین افزایش مربوط به اینچه برون و 68 درصد است.

داداشی در انتها گفت: حدبیشتر سرعت وزش باد در بهمن 98 برابر با 29 متربرثانیه معادل 104 کیلومتر بر ساعت و مربوط به مراوه تپه می باشد که 14 روز در این ایستگاه نسیم شدید، 6 روز تندباد ملایم رخ داده است و میانگین حدبیشتر سرعت باد مراوه تپه در بهمن 98 برابر با 43 کیلومتر بر ساعت بود.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 335

به "افزایش 10 درصدی بارش بهمن ماه در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10 درصدی بارش بهمن ماه در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید