افشاگری عجیب از آیفون 17 که در سال 2025 عرضه خواهد شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دیجیاتو نوشت: گزارشی تازه می گوید تراشه A18 بایونیک احتمالا با لیتوگرافی 2 نانومتری ساخته می گردد و روی آیفون 17 اولترا عرضه خواهد شد.

افشاگری عجیب از آیفون 17 که در سال 2025 عرضه خواهد شد

یک رسانه مطرح تایوانی می گوید اپل آرام آرام در حال جایگزین کردن دستگاه های آزمایش تراشه خود در کارخانه های TSMC است تا برای فراوری چیپست های 2 نانومتری در سال 2025 آماده گردد. این چیپست ها احتمالا روی آیفون 17 اولترا به کار گرفته خواهند شد.

اپل سال آینده برای چیپست A17 بایونیک به سراغ فرآیند فراوری 3 نانومتری می رود و در سال 2024 هم از همین فناوری فراوری استفاده خواهد نمود. در نتیجه، سری آیفون 15 و آیفون 16 تراشه های 3 نانومتری خواهند داشت. اما پردازنده A18 بایونیک با لیتوگرافی 2 نانومتری ساخته می گردد. این چیپست احتمالا روی دستگاهی به نام آیفون 17 اولترا عرضه می گردد. خبرنگار بلومبرگ چندی قبل گفته بود که این برند نو یعنی اولترا احتمالا از سال آینده معرفی خواهد شد.

در شرایطی که سامسونگ همین حالا فراوری تراشه های 3 نانومتری با فناوری GAAFET را شروع نموده، TSMC برای این کار از روش FinFET استفاده خواهد نمود. این شرکت تایوانی صرفا در نظر دارد که برای لیتوگرافی 2 نانومتری به سراغ روش GAAFET برود. بنابراین به اپل اطلاع داده شده که برای آزمایش این تراشه ها آماده گردد تا از بابت فناوری نو آن ها غافل گیر نگردد.

تراشه آیفون 17 اولترا با دستگاه های نو آزمایش می گردد

اپل سالانه از حداکثر 1250 دستگاه برای آزمایش تراشه ها استفاده می نماید و شرکت آمریکایی Teradyne اعلام آمادگی نموده تا تجهیزات نو را در اختیار کوپرتینویی ها قرار دهد. گفته شده که دستگاه های قدیمی اپل به سایر شرکت های آزمایش نماینده تراشه فروخته خواهد شد.

اپل در سری آیفون 14 شیوه استفاده از تراشه ها را تغییر داد و چیپست نو خود را فقط در مدل های پرو عرضه کرد. حالا مدل های استاندارد و پلاس از همان تراشه 5 نانومتری A15 استفاده می نمایند و مدل های پرو و پرو مکس به A16 بایونیک 4 نانومتری مجهز شده اند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس امور اپل می گوید این شرکت در سری آیفون 15 هم این تمایزگذاری میان مدل ها را ادامه می دهد تا میانگین قیمت فروش محصولات خود را افزایش دهد. به نظر می رسد که این استراتژی تا این جا جواب داده، چون مدل های پرو با تقاضای بیشتری نسبت به مدل های استاندارد روبرو شده اند. با این حال، باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط تا سال 2025 به شکلی پیش خواهد رفت.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1650

به "افشاگری عجیب از آیفون 17 که در سال 2025 عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری عجیب از آیفون 17 که در سال 2025 عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید