تلفن باهوش، نسل نو گوشی های همراه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، از اولین باری که تلفن همراه در اوایل دهه 1980 / 1360 عرضه شد، بشر استفاده از تلفن همراه و سپس تلفن نیمه پیشرفته را با امکاناتی محدود تجربه کرد. تمام این سیستم ها طی دهه اخیر، جای خود را به گوشی هوشمند داده اند و حالا عصر گوشی باهوش فرا رسیده است.

تلفن باهوش، نسل نو گوشی های همراه

تینا مزدکی- اولین تلفن همراه (Cellphone) که در اوایل دهه 1980 عرضه شد، به یک سیستم رادیویی سلولی متصل بود و احتیاجی به اتصال فیزیکی به شبکه نداشت. بعد از تلفن همراه ما تلفن های ویژه (feature phone) داشتیم. این تلفن ها با امکاناتی نیمه محدود به اینترنت متصل بودند و می توانستند موسیقی را ذخیره و پخش نمایند. سپس اپل عصر گوشی هوشمند (smartphone) را با داده های موقعیت مکانی، دوربین های شیک و اپ استور شروع کرد.

هوش مصنوعی، فصل تازهی زندگی هوشمند

تحلیلگران بانک اوراق بهادار آمریکایی بر این باورند که هوش مصنوعی فصل تازهی از زندگی هوشمند انسان را با گوشی های تازه شروع می نماید. آن ها این دستگاه های تازه را گوشی باهوش یا همان IntelliPhone نامیده اند.

شاید واژه گوشی باهوش پس از تمام واژه هایی که برای خطاب کردن گوشی خود استفاده می کنیم، عجیب به نظر برسد و برای شما احمقانه به نظر برسد که بخواهید بگویید گوشی باهوش من کجاست؟ اما باید بدانید که هوش مصنوعی، چت بات ها و سایر برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی آنقدر مفید خواهند بود که گوشی های هوشمند فعلی ما در برابر آن ها کاملاً احمق به نظر برسند.

شاید اصلاً احتیاجی نباشد که شما در پی گوشی باهوش خود بگردید، این گوشی خودش با روش های خود پیدا می نماید. به گفته وامسی موهان تحلیلگر بانک آمریکا، درواقع مطلعی گوشی باهوش، زمینه اصلی تمایز آن یا گوشی هوشمند امروزی ما خواهد بود.

البته باید در نظر داشته باشیم که چرخه های هوش مصنوعی رو به افزایش است، به عنوان مثال انتظار می رود که اپل از ویژگی های تازه مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کند. برای تحلیلگران وال استریت معمول است که در چنین مواردی، تحقیقات مثبت و توصیه هایی برای خرید صادر نمایند.

بااین حال موهان استدلال های قانع نماینده ای دارد که می گوید اگر ابزارهای هوش مصنوعی روی تلفن ها واقعاً می توانند آن ها را از دستگاه های فعلی متمایز نمایند، مصرف نمایندگان علت تازهی برای خرید یک گوشی تازه دارند. موهان می گوید: ما شاهد معرفی گوشی باهوش به عنوان رویدادی ارتقاءیافته در دهه پیش رو خواهیم بود.

به عنوان مثال در کنفرانس I/O گوگل در اوایل ماه جاری، این غول اینترنتی چندین قابلیت تازه هوش مصنوعی را برای پیکسل، سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی به نمایش گذاشت. البته مصرف نمایندگان تنها زمانی از این دستگاه های تازه استقبال می نمایند که واقعاً در موقعیت های روزمره مفید باشند. گوگل قبلاً بعضی از این برنامه های تازه را برای هوش مصنوعی به نمایش گذاشته است. اگر اپل نیز بخواهد به این روند و رقابت ادامه دهد، باید تعداد بیشتری از این موارد استفاده قدرتمند را در رویداد WWDC به نمایش بگذارد.

موهان در BofA طیف گسترده ای از قابلیت های تازه را توصیف می نماید که می تواند گوشی های باهوش را از گوشی های هوشمند متمایز کند و به نوعی مادر تمام چرخه های ارتقا را به وجود آورد. او این گونه شرح می دهد:ما گوشی های باهوش را می بینیم که چرخه ارتقاء چندساله ای مشابه بهبود عملکرد مرحله ای را که با معرفی گوشی های هوشمند انجام شده بود، طی می نمایند.

قابلیت های گوشی باهوش

یاری مطلع: تلفن های مجهز به هوش مصنوعی دستیارهای شخصی پیشرفته تری را ارائه می نمایند که موضوع های سخت را بهتر درک می نمایند و پاسخ های مرتبط و به موقع تری ارائه می دهند.

پیشنهادهای فعال: این دستیاران می توانند به طور فعال اقداماتی را بر اساس الگوهای کاربر پیشنهاد دهند.

تشخیص اشیاء و صحنه: این تلفن ها می توانند اشیا، افراد و صحنه های موجود در عکس ها را شناسایی نمایند و اقداماتی مانند به اشتراک گذاری، جستجوی اطلاعات بیشتر یا خرید محصولات مرتبط را پیشنهاد دهند.

ترجمه هم زمان: تلفن های دارای هوش مصنوعی ترجمه بین زبان های مختلف را در زمان واقعی ارائه می نمایند که در سفر یا تعامل با افرادی که به زبان های مختلف صحبت می نمایند، ارتباط را آسان تر می نماید.

پیش بینی و هشدارهای سلامت: هوش مصنوعی می تواند با تجزیه وتحلیل الگوهای موجود در داده های جمع آوری شده، مسائل سلامتی بالقوه را پیش بینی کند و به کاربران هشدار دهد که در صورت احتیاج در پی مشاوره پزشکی باشند.

ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی: کاربران ممکن است بتوانند محتوای AR/VR فراگیرتر و مجذوب کننده تری را با یاری ابزارهای هوش مصنوعی در تلفن ها ایجاد نمایند که فرآیند ایجاد را ساده می نماید و خروجی نهایی را افزایش می دهد.

موسیقی هپتیک: هوش مصنوعی می تواند ارتعاشات موسیقی را برای بهبود تجربه کاربران تلفنی که ناشنوا یا کم شنوا هستند، بهبود بخشد.

میانبرهای صوتی: هوش مصنوعی می تواند الگوهای گفتار را تشخیص دهد و تشخیص گفتار را برای کاربران مبتلا به شرایطی که بر گفتار تأثیر می گذارد، مانند فلج مغزی یا کسانی که دچار سکته شده اند، بهبود بخشد. کاربران بعلاوه می توانند جملات سفارشی و اختصاصی خود را که سیری (دستیار آیفون) می تواند برای راه اندازی میانبرها و تکمیل کارهای پیچیده درک کند، برای این هوش مصنوعی تعریف نمایند.

منبع: businessinsider

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 خرداد 1403 بروزرسانی: 15 خرداد 1403 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1809

به "تلفن باهوش، نسل نو گوشی های همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن باهوش، نسل نو گوشی های همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید