انواع کاربرد پارتیشن شیشه ای در اماکن داخلی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پارتیشن شیشه ای جزو مقرون به صرفه ترین روش ها برای جداسازی و تفکیک محیط های یک دست می باشد . این دیوارهای شیشه ای علاوه بر زیبایی که به محیط می دهند نقش دکوراتیوی نیز در طراحی داخلی ایفا می کنند. استفاده از پارتیشن به محیط ها کمک می کند تا فضاهای بزرگتر به فضاهای کوچک تبدیل شود .پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع کاربری ، سلیقه افراد و مقدار بودجه کارفرما می توان یکی از مدل ها را طراجی و اجرا کرد. پارتیشن ها از جنس شیشه می باشند ، شیشه یک متریال سبک می باشد که جایگزین بسیار خوبی برای مصالح ساختمانی سنتی می باشد. برای ساخت پارتیشن ها از شیشه های سکوریت نشکن با ضخامت های 6،8 و10 میل استفاده می کنند تا این سازه های شیشه ای که جایگزین دیوارها شده اند مقاومت بالایی داشته باشند.

انواع کاربرد پارتیشن شیشه ای در اماکن داخلی

در ادامه با انواع پارتیشن شیشه ای بیشتر آشنا می شویم

پارتیشن شیشه ای سرویس بهداشتی

یکی از کاربردهای به روز پارتیشن شیشه ای درون سرویس های بهداشتی می باشد که بسیار کاربردی است. پارتیشن ها درون حمام شیشه ای باعث تفکیک محل استحمام از سایر نقاط سرویس بهداشتی شده اند.با این کار بعد از هر بار استحمام دیگر نیازی نیست که کل فضای سرویس بهداشتی نظافت شود. پارتیشن بندی در سرویس های بهداشتی به دو صورت فریم لس و فریم دار طراحی می شود.نوع فریم دار به دلیل امکان نفوذ میکروب ها در لابلای فریم کمتر در این اماکن استفاده می شود و اغلب نوع فریم لس را انتخاب می کنند . تمام یراق آلات استفاده شده در پارتیشن بندی از جنس استیل ضد زنگ می باشد تا در برابر رطوبت مقاومت کافی را داشته باشد و زنگ نزند.

پارتیشن شیشه ای متحرک

پارتیشن شیشه ای می تواند به صورت ثابت و متحرک طراحی شود.گاها برخی از افراد با جابه جابی مکان نیاز دارند تا پارتیشن را به مکان دیگری انتقال دهند تا با کمی تغییر امکان استفاده از پارتیشن را داشته باشند. پارتیشن شیشه ای متحرک این امکان را برای این افراد مهیا می کند معمولا افرادی که نیاز به تنوع در دکوراسیون دارند بیشترین طرفداران این نوع دیوار شیشه ای می باشند .

شیشه بالکن نیز نوعی پارتیشن شیشه ای متحرک می باشد که پنل های شیشه ای هم اندازه درون یک ریل قرار دارند و موقع باز شدن لت های شیشه ای درون ریل حرکت کرده و در یک طرف جمع می شوند.و در صورت لزوم مجددا درون ریل کنار هم قرار می گیرند و یک دیوار را تشکیل می دهند. در صورت هرگونه ابهام و دریافت لیست قیمت به سایت درتیس مراجعه نمایید.

پارتیشن شیشه ای اداری

پارتیشن ها را معمولا در فضاهای بزرگ و یک پارچه یرای قسمت بندی استفاده می کنند . یکی از فضاهایی که استفاده زیادی از پارتیشن می کند ، اداره ها می باشند. اداره ها فضایی پر تردد با نفرات زیادی می باشند ، در این اماکن کارمندان برای بازدهی بیشتر نیاز به آرامش دارند . با این کار افراد احساس بهتری پیدا می کنند و هر فرد حریم خصوصی خود را دارد. پارتیشن شیشه ای اداری می تواند به صورت دو جداره ، تک جداره ، رنگی ، فریم دار و یا فریم لس طراحی شود.ن.ع پارتیشن را کافرما با توجه به محیط تعیین می کند.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن های شیشه ای دوجداره نیز نوعی از پارتیشن های شیشه ای می باشد که معمولا در اماکن پر تردد همچون اداره ها استفاده می کنند.چراکه طراحی این نوع دیوار شیشه ای معمولا به شکلی است که از دولایه شیشه با فاصله تشکیل شده است وفاصله میانی بین دو شیشه را با گاز پر می کنند بدین ترتیب عاق خوبی در برابر صوت و حرارت می باشند.از این قابلیت می توان در اماکن پر تردد که سر و صدای زیادی تولید می شود استفاده کرد. همچنین برخی از افراد مایل به استفاده از شیشه های شفاف در طراحی پارتیشن می باشند با این کار نور زیادی به داخل وارد می شود و کارفرما تمام کارمندان را با یک نگاه می تواند ببیند اما شفاف بودن شیشه ها مانع از ایجاد فضای خصوصی می شود و در اتاق جلسات و کنفرانس که نیاز به یک محیط امن و خصوصی دارد میسر نمی باشد با نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره این امکان وجود دارد که از یک پرده میانی در بین شیشه ها استفاده شود تا در صورت لزوم پرده کشیده شود و فضای خصوصی ایجاد شود و در غیر این صورت پرده ها برداشته شوند.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

این نوع پارتیشن تصور می شود که از هیچ فریمی درون آن استفاده نشده است اما این تصور غلط است در این نوع پارتیشن نیز از فریم استفاده می کنند. اما فریم ها معمولا به شکل افقی و بسیار نازک کار می شوند به همین دلیل فضای کمی را اشغال می کنند و از ستون های عمودی برای کنار هم قرار دادن شیشه استفاده نمی شود، با این کار کاربر دید وسیع تری پیدا می کند و همین موضوع بسیار خوشایند می باشد.این نوع دیوارهای شیشه ای در فضاهای کوچکتر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند چون فریم ها فضای کمتری را اشغال می کنند و باعث استقبال بیشتری از سوی کاربران شده است.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

از آنجاییکه شیشه ها مورد استفاده در پارتیشن باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد معمولا از شیشه ها سکوریت شده و یا لمینت برای اینکار استفاده می کنند. این شیشه ها بسیار مستحکم هستند اما اگر فشار زیادی از لبه ها به شیشه وارد شود دچار آسیب می شوند.پارتیشن های فریم دار این مشکل را حل کرده اند.قاب دور به خوبی از شیشه ها حفاظت می کنند ولی به دلیل اشغال فضایی که این فریم ها ایجاد کرده اند معمولا طرفداران کمتری دارند.

پارتیشن شیشه ای تک جداره

این نوع پارتیشن نسبت به انواع دیگر قیمت پایینتری دارد واگر در پی یک پارتیشن ارزان هستید پارتیشن های تکجداره گزینه بسیار مناسبی می باشند. برای نصب پارتیشن های تک جداره از یراق آلات کمتری استفاده می شود به همین دلیل قیمت تمام شده پایین تری خواهند داشت.این نوع دیوارشیشه ای نیز تا حدودی عایق صوت و حرارت می باشد ولی اگر در پی عایق بندی بیشتری می باشید بهتر است از پارتیشن های دو جداره استفاده کنید.

شیشه های مورد استفاده برای انواع پارتیشن می تواند به صورت مات ، نیمه شفاف ، لمینت، رنگی ، سند بلاست ، طرحدار و یا هوشمند باشد.

درتیس یکی از بهترین شرکت های تولید کننده در زمینه انواع پارتیشن شیشه ای درغرب تهران می باشد.این شرکت با استفاده از مهندسین زبده و طراحان خلاق و یک تیم حرفه ای در نصب و اجرا در کنار استفاده از متریال با کیفیت و مرغوب به یکی از معتبهترین شرکت های تولید کننده در این حوزه تبدیل شده است. شما می توانید با مراجعه به سایت doortis.ir از نمونه کارهای اجرا شده دیدن فرمایید و جهت دریافت لیست قیمت و یا هرگونه مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید .راه های ارتباطی با درتیس

34 30 11 44 021

562 572 1 0912

منبع : doortis.ir

منبع: اتاق
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1480

به "انواع کاربرد پارتیشن شیشه ای در اماکن داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع کاربرد پارتیشن شیشه ای در اماکن داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید