اورب، تندیسی که تماشاگرانش را گیج و سرگردان می نماید، عکس

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، گوگل با نصب تندیس اورب Orb در مجموعه پردیس شرقی چارلستون گوگل، توجه افراد را به خود جلب نموده است. این سازه که به عنوان یک اثر هنری مجذوب کننده برای این غول فناوری طراحی شده است؛ از میان 45 سازه بین المللی و طی مدت زمان شش ماهه انتخاب شده است.

اورب، تندیسی که تماشاگرانش را گیج و سرگردان می نماید، عکس

تینا مزدکی- تندیس اورب Orb در ورودی مجتمع Mountain View، در کالیفرنیا تنظیم شده است. طراحی محاسباتی آن به وسیله کارشناسان طراحی محاسباتی نیویورک The Very Many به رهبری بنیان گذار و معمارمارک فورنز، به زیبایی نقطه تلاقی و مرز فضای عمومی و خصوصی را معین می نماید.

این قطعه با شکل های ارگانیک و پیچ خورده ای که به ارتفاع 10 متر می رسد، بلند و چشمگیر است. از یک ساختار پوسته آلومینیومی فوق العاده نازک با رنگ سفید شفاف ساخته شده است. شکل ساختاری خاص و تعداد بی شمار سوراخ های کوچک، بازی پیچیده ای از نور و سایه را ایجاد می نمایند. به گفته فورنز، قطعات باریک این سازه با لیزر برش داده شده و در اروپا با پوششی از پودر به کالیفرنیا فرستاده شده است.

تندیس Orb که به زیبایی در میدان قرارگرفته است باهدف جلب توجه افراد ساخته شده و معمار آن می گوید داخل آن، سطح پرچ شده و محیط غیرخطی حواس افراد را برای لحظاتی هم که شده پرت می نماید. این قابلیت سرگردانی بصری نامیده می گردد که به نوعی چالش مدیتیشن برای بینندگان است. ازآنجایی که با هر بار نگاه کردن به آن منظره منحصربه فردی دیده می گردد؛ افراد سعی می نمایند جزئیات آن را کشف نمایند تا متوجه شوند که این سازه چگونه ساخته شده است.

منبع: wallpaper

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1403 بروزرسانی: 8 خرداد 1403 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1808

به "اورب، تندیسی که تماشاگرانش را گیج و سرگردان می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اورب، تندیسی که تماشاگرانش را گیج و سرگردان می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید