ایران اقدام به غنی سازی 63 درصدی اورانیوم نموده است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در گزارشی گفت نمونه های گرفته شده از تاسیسات نطنز غنی سازی 63 درصدی اورانیوم را نشان می دهد.

ایران اقدام به غنی سازی 63 درصدی اورانیوم نموده است

روز گذشته رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، تأکید کرد که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می دهد.

این مقام ارشد بین المللی از این آمادگی خود برای سفر به تهران اطلاع داده و برای انجام مذاکره درباره هر توافق جدیدی که به آژانس اجازه دهد عملیات نظارت و بازرسی تاسیسات ایران را ادامه دهد، تمایل نشان داده بود.

آدینه هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از شروع رایزنی های فنی برای نگارش پیش نویس توافق اطلاع دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه های امورخارجه ایران و گروه 1+4 برگزار گشت.

امروز نمایندگی دائمی روسیه در سازمان های بین المللی وین اعلام نمود سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، مذاکراتی با ماسیمو آپارو معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس بخش بازرسی و نظارت این آژانس، درباره توافق هسته ای ایران داشته است.

همچنین میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی از ملاقات طرف های برجامی با هیات آمریکایی اطلاع داد و نوشت: در میان جلسات رسمی کمیسیون مشترک برجام جلساتی غیر رسمی نیز برگزاری می کنیم. به طور مثال امروز با هیات آمریکایی ملاقاتی بدون حضور ایران داشتیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1137

به "ایران اقدام به غنی سازی 63 درصدی اورانیوم نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران اقدام به غنی سازی 63 درصدی اورانیوم نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید