بازداشت حدود 150 تن در اعتراضات پاریس به تصویب قانون امنیت جهانی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پلیس پاریس حدود 150 تن را در اعتراضات خشونت‌آمیز روز شنبه نسبت به قوانین امنیتی پیشنهادی بازداشت کرد. در این اعتراضات افسران پلیس در بین جمعیت چند هزار نفری معترضان راه می‌رفتند تا افراد دردسرساز را پیدا و بازداشت نمایند.

بازداشت حدود 150 تن در اعتراضات پاریس به تصویب قانون امنیت جهانی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس معترضانی را هدف می‌گرفت که ممکن بود با یکدیگر متحد شده و گروه‌های خشونت‌طلب همچون آنهایی که در اعتراضات قبلی مغازه‌ها و خودروها را به آتش کشیدند و به افسران پلیس حمله کردند را تشکیل دهند.

وزیر کشور فرانسه گفت، پلیس 142 تن را بازداشت نموده است. صف‌های بلند نیروهای ضد شورش و خوردوهای پلیس با چراغ‌های آبی چشمک‌زن راهپیمایی روز شنبه در خیابان‌های پاریس را اسکورت کردند. آنها معترضان را احاطه می‌کردند تا از بالا دریافت خشونت‌ها همانند آنهایی که در اعتراضات قبلی اتفاق افتاده بود، جلوگیری نمایند.

با فرا رسیدن شب، پلیس برای متفرق کردن معترضان و سرانجام دادن به این اعتراض متوسل به استفاده از آب پرفشار شد.

معترضان علیه یک قانون امنیتی پیشنهاد شده که باعث راه افتادن اعتراضات آخر هفته شده و همچنین علیه لایحه‌ای با هدف مبارزه با افراطگرایی اسلامی اعتراض می‌کردند.

جنجالی‌ترین مساله در این لایحه امنیتی این است که فیلم دریافت از افسران پلیس را سخت می‌سازد. این لایحه میخواهد تا انتشار تصاویری با هدف لطمه زدن به پلیس را منع کند. منتقدان می‌ترسند که این لایحه آزادی رسانه‌ای را سرکوب کند و افشای خشونت‌های پلیس را سخت سازد. این لایحه چنان ناآرامی و هیاهویی به وجود آورده که دولت فرانسه تصمیم به بازنویسی آن گرفته است.

بر روی پلاکاردهای موجود در این راهپیمایی اعتراضی نوشته شده بود من هرگز از فیلمبرداری دست نخواهم کشید و دوربین برابر با قطع عضو؟.

اعتراضاتی نیز در دیگر شهرهای فرانسه برگزار گردید. در شهر لیون، مقامات از بازداشت پنج تن به اتهام حمله به پلیس و کوشش برای غارت مغازه‌ها خبر دادند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 814

به "بازداشت حدود 150 تن در اعتراضات پاریس به تصویب قانون امنیت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت حدود 150 تن در اعتراضات پاریس به تصویب قانون امنیت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید