با این 3 ماده غذایی کودک باهوش تری داشته باشیم!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، افزایش عملکرد مغز کودک یکی از مسائلی است که برای خانواده های بچه دار یا آنها که قصد بچه دارشدن دارند، اهمیت ویژه ای دارد.

با این 3 ماده غذایی کودک باهوش تری داشته باشیم!

تغذیه سالم علاوه بر اینکه تاثیر به سزایی بر اندازه رشد صحیح و مناسب کودک دارد؛ بلکه تاثیر چشمگیری بر افزایش عملکرد مغز کودک می گذارد.

افزایش عملکرد مغز کودک با عوامل موثر بر رشد مغز

کودکتان در طول رشد با حوادث و اتفاقات گوناگونی روبرو می شوند که در شکل گیری شخصیت و تربیت آنها نقش موثری دارد. به توصیه روان شناسان اگر می خواهید کودک باهوش تری داشته باشید یا در تربیت کودکتان عملکرد پیروز تری داشته باشید یا در پی راه کارهایی برای افزایش عملکرد مغز کودک خود هستید، بهتر است نکات زیر را با او تمرین کنید.

تشویق به کنجکاوی و کاوشگری

اجازه دهید بچه ها خودشان به کنجکاوی ها و پرسش هایشان پاسخ دهند. شما بهتر است آنها را تشویق کنید تا آغاز به جست وجو و کاوش در جهان اطرافشان نمایند.

ارتباط و تعامل

ارتباط فعال و صمیمی با بچه ها باعث تقویت هوش اجتماعی و عاطفی آنها می گردد. به آنها گوش دهید و از آنها بپرسید که در خصوص دیدگاه ها و احساساتشان چه چیزهایی می دانند و چه سوال هایی دارند.

حل مسائل و پازل ها

فکر کودکتان را با انواع پازل ها و بازی های حل مسئله به چالش بکشید. کوشش کنید مهارت های تفکر نقادانه و توانایی حل مسئله آن ها را تقویت کنید.

داستان گویی

خواندن داستان ها و کتاب های مختلف برای بچه ها، مخصوصا داستان های آموزنده و مجذوب کننده، می تواند تصاویر واضح تری از جهان در فکر آن ها خلق کند و بعلاوه دایره واژگان آن ها را توسعه دهد.

تشویق به خلاقیت

اگر نقاشی می کشند از آنها بخواهید یک داستان کوتاه درباره آن نقاشی برای شما تعریف نمایند. این گونه علاوه بر اینکه باعث افزایش عملکرد مغز کودک خود می شوید، بلکه قوه تخیل و خلاقیتشان را نیز قلقک می دهید.

تجربه و کشف

اجازه تجربه موقعیت های واقعی را برای کودکتان فراهم کنید. به آنها یاری کنید که مهارت های واقعی کسب نمایند. آن ها را در جهانی ایزوله ای پرورش ندهید.

ورزش و سلامتی

تشویق کودک به انجام ورزش منظم در تربیت کودک باهوش نقش موثری دارد. انجام فعالیت های جسمانی به افزایش تمرکز و بعلاوه داشتن بدنی سالمتر و قویتری یاری فزاینده ای می نماید.

محیط آموزشی تحریک نماینده

محیطی برای کودکتان فراهم کنید که انگیزه و اشتیاق آن ها را برای یادگیری افزایش دهد. اشتیاق برای یادگیری می تواند باعث تربیت کودک باهوش تری گردد که توانایی هایش همواره در حال ارتقا است.

تنوع و تجربه

اجازه کسب تجربه های مختلف را به کودکتان دهید. داشتن کودک باهوش تر به معنا نیست که او باید تنها به خواندن اکتفا کند؛ بلکه باید با طیف وسیعی از موضوعات درگیر گردد تا علاوه بر بالارفتن اطلاعاتش با علایق خود نیز آشنا گردد.

حمایت و ایجاد اعتماد

در تربیت کودک خود جایگاه ویژه ای برای حمایت و ایجاد اعتمادبه نفس قائل شوید. حمایت و ایجاد اعتمادبه نفس در بچه ها باعث می گردد که با خیال آسوده تر به یادگیری بپردازند و از هوش خود استفاده نمایند.

مهم ترین نکته این است که تربیت بچه ها باهدف حمایت از علاقه ها، توانمندی ها و خلاقیت هایشان صورت گیرد و از ایجاد فشار و استرس بر آن ها دوری کنید. بعلاوه، توجه به نیازها و سلیقه های ذاتی بچه ها می تواند در تربیت یک کودک باهوش بالا تاثیر بسزایی داشته باشد.

چه غذاهایی باعث افزایش هوش کودک می شوند؟

حتما شما هم با این سوال روبرو شده اید که برای تقویت مغز چه بخوریم؟ یا غذاهای باهوش نماینده کودک چیست؟ یا چگونه نوزاد را باهوش کنیم؟ یا مواد غذایی برای رشد مغز کودک چه چیزهایی است؟

تغذیه مناسب با تامین مواد غذایی حیاتی می تواند به افزایش عملکرد مغز کودک یاری کند. سه ماده غذایی اصلی که برای داشتن کودک باهوش تر به شما یاری می نماید اینها هستند.

امگا-3

یکی از موثرترین ترکیبات برای افزایش هوش کودک چربی های اسید چرب امگا-3 است. این چربی ها به طورکلی در غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون، ماهی قزل آلا و ماهی ماکرل یا ماهی خال خالی وجود دارد. وجود این غذاها در رژیم غذایی کودک می تواند بهبود عملکرد حافظه، تمرکز و توانایی یادگیری آنها را تقویت کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

مواد مغذی مانند ویتامین B، ویتامین C، ویتامین D و آهن از اهمیت بسیار بالایی در افزایش عملکرد مغز کودک برخوردارند. میوه ها، سبزی ها، محصولات لبنی، تخم مرغ و ماهی ها منابع خوبی برای کسب این مواد مغذی هستند. ویتامین D بعلاوه برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد سیستم عصبی لازم است.

آهن

آهن یک ماده معدنی مهم برای تامین اکسیژن و نیز اکسیژن رسانی به مغز و بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه است. مواد غذایی ای مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، نخودچی، لوبیا و غلات تقویت شده با آهن منابع خوبی برای کسب آهن به وسیله بچه ها هستند.

سخن آخر

اگر افزایش عملکرد مغز کودک، تربیت کودک و داشتن کودک باهوش تر برای شما اهمیت دارد پس حتما تامین مواد غذایی موثر بر حافظه و هوش کودک و نیز انجام فعالیت های چالش برانگیز برای بالارفتن توانایی ها و استعدادهای کودکتان را جدی بگیرید. ترکیب آموزش با فعالیت های فکری در کنار استفاده از غذاهای مقوی برای بچه ها می تواند نقش موثری در شکل گیری شخصیت و تربیت کودک داشته باشد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1779

به "با این 3 ماده غذایی کودک باهوش تری داشته باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این 3 ماده غذایی کودک باهوش تری داشته باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید