برای چه اموری می توان از بانک توسعه و تجارت اکو وام گرفت؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بانک توسعه و تجارت اکو به بانک های ایرانی وام می دهد که این تسهیلات شامل کوتاه مدت، بلند مدت و برای تامین اقتصادی پروژه هاست و فعالیت هایی که می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند بیشتر شامل واردات و صادرات کالاهای تجاری، صنعتی، کشاورزی و ... می گردد.

برای چه اموری می توان از بانک توسعه و تجارت اکو وام گرفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بانک توسعه و تجارت اکو برای افزایش مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اکو پس از امضای قرارداد، تسهیلاتی را از محل منابع خود در اختیار بانک های ایرانی قرار می دهد تا نسبت به تأمین اقتصادی فعالیت های موردنظر بانک مذکور اقدام نمایند.

فعالیت های مشمول دریافت تسهیلات بانک توسعه تجارت اکو شامل واردات از کشورهای عضو اکو و صادرات واحدهای صنعتی و تجاری به کشورهای عضو اکو و سایر کشورها، تولیدات، تجارت و ارائه خدمات از سوی شرکت های تولیدی صنعتی، تجاری، کشاورزی و خدماتی کشورهای عضو اکو می گردد.

همچنین، تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو دارای سه نوع کوتاه مدت، بلند مدت و تسهیلات برای تامین اقتصادی پروژه هستند که اعطای تسهیلات کوتاه مدت برای واردات کالاهای مصرفی از کشورهای عضو اکو و صادرات به همه کشورها با دوره بازپرداخت حداکثر یکسال از تاریخ دریافت تحصیلات به تشخیص بانک عامل است.

از سوی دیگر اعطای تسهیلات بلند مدت برای تامین اقتصادی طرح های شرکت های کوچک و متوسط با رعایت شرایطی چون دوره بازپرداخت، هزینه های تعهد و هزینه مدیریت خواهد بود.

دوره بازپرداخت این تسهیلات به تشخیص بانک عامل حداکثر طی هفت قسمت مساوی شش ماه که سر رسید اولین قسط شش ماه از تاریخ دریافت تسهیلات خواهد بود، است.

همچنین، هزینه تعهد شامل 35 درصد روی مانده استفاده نشده تحصیلات تسهیلات تاریخ آغاز 90 روزه پس از امضای قرارداد و قابل دریافت در دوره های شش ماهه است.

علاوه بر این هزینه مدیریت نیز شامل 2/. درصد ثابت روی مبلغ تسهیلات تسهیلات است.

یک نوع دیگر از تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو تسهیلات برای تامین اقتصادی پروژه هاست که اعطای این تسهیلات به صورت موردی جهت تامین اقتصادی پروژه های خاص ارائه می گردد و شرایط تامین اقتصادی شامل نرخ بهره، کارمزدها، دوره بازپرداخت با توجه به مشخصات هر طرح معین شده و قرارداد تامین اقتصادی میان بانک اکو و مجری طرح امضا می گردد.

طبق این گزارش، بانک عامل نیز به وسیله گشایش اعتبار اسنادی و یا به وسیله سایر روش های پرداخت اعلام شده، اقدامات مقتضی را به منظور واردات کالا و خدمات جهت اجرای پروژه ها به عمل می آورد.

گفتنی است که صدور ضمانتنامه در ارتباط با تسهیلات مورد بحث جهت وزارتخانه ها، شرکت ها و سازمان های دولتی توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و در ارتباط با بخش خصوصی نیز در صورت ارائه تاییدیه از بانک عامل مبتنی بر اخذ وثایق کافی از متقاضی برای تضمین بازپرداخت اصل و فرع تسهیلات و نیز اظهار نظر اداره تامین اعتبارات ارزی این بانک مبنی بر مطابقت تسهیلات اعطایی با شرایط و ضوابط اعلام شده از سوی بانک توسط وزارت اقتصاد و در صورت اجتناب وزارت مذکور توسط آن بانک قابل انجام خواهد بود.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1060

به "برای چه اموری می توان از بانک توسعه و تجارت اکو وام گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای چه اموری می توان از بانک توسعه و تجارت اکو وام گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید