برداشت آب از چشمه تلخاب سرخه تکذیب شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان شایعه برداشت آب از چشمه تلخاب سرخه را تکذیب کرد.

برداشت آب از چشمه تلخاب سرخه تکذیب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال امروز دوشنبه 19 خرداد 99 گفت: به هیچ فردی اجازه دخل و تصرف در چشمه های آب معدنی این استان را نخواهیم داد.

او اضافه نمود: مدتی است شایعه ای با موضوع اجازه برداشت آب از تلخاب سرخه منتشر شده و این در حالی است که این خبر از پایه بی اساس بوده و اجازه کوچک ترین برداشت آب از این چشمه آب معدنی را نمی دهیم.

جمال توضیح داد: چشمه تلخاب سرخه به عنوان یک اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ثبت شده و هرگونه دخل و تصرف در آن خلاف قانون است.

او با تاکید بر اینکه هرگونه حفر چاه، احداث کانال، برداشت و... در محیط اطراف این چشمه معدنی ممنوع است، اضافه نمود: پیشنهاد هایی از سوی آب منطقه ای استان سمنان مبنی بر برداشت صنعت از آب تلخ سرخه ارائه شد، اما این پیشنهاد با مخالفت صریح اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان روبرو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تأکید بر لزوم حمایت تمامی مدیران استان سمنان از حوزه گردشگری و میراث فرهنگی این استان گفت: گردشگری عامل توسعه استان است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

جمال با بیان اینکه رشد و توسعه گردشگری با شعار محقق نمی گردد، اضافه نمود: همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا این صنعت اثرگذار در استان سمنان توسعه پیدا کند، ضروری است موانع و مسائل پیش روی آن با همت و توجه همگان برداشته گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: یکی از مهم ترین اولویت های این اداره کل در حال حاضر توسعه صنعت گردشگری است.

چشمه آب معدنی تلخاب سرخه در 6 کیلومتری شمال غربی روستای لاسجرد شهرستان سرخه واقع شده است. به علت فراوانی گوگرد در آب این چشمه معدنی آب آن تلخ و غیرقابل شرب است. مردم در فصل تابستان برای درمان سردرد، درد چشم، یرقان، کهر، زردی و برطرف گرمی بدن به آنجا می فرایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 549

به "برداشت آب از چشمه تلخاب سرخه تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت آب از چشمه تلخاب سرخه تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید