اجرای ویژه برنامه سال نو چینی ها در اصفهان متوقف شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ویژه برنامه سال نو چینی ها با عنوان ایران باشکوه در این خطه با توجه به مباحث پیش آمده درباره شیوع ویروس کرونا و با اولویت حفظ سلامتی شهروندان، متوقف شد.

اجرای ویژه برنامه سال نو چینی ها در اصفهان متوقف شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

مقرر بود رویداد ایران باشکوه همزمان با سال نو و تعطیلات چینی ها از چهارم تا بیستم بهمن در تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد به عنوان شهرهای میزبان برگزار گردد.

فریدون الله کمک روز شنبه افزود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمان حاضر اجرای برنامه ایران باشکوه را از دستور کار خود خارج کرد و با توقف موقت پروازهای رفت و برگشت ایران به چین، اجرای این برنامه در اصفهان نیز متوقف شد.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان همراه با سایر دستگاه های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت برای مراقبت درباره ویروس کرونا، اقدام های لازم را انجام داده است، گفت: با همه هتل ها و مهمانپذیرهای استان برای آمادگی در این زمینه، هماهنگی لازم صورت گرفته است.

الله کمک به جلسه امروز سفرهای نوروزی استان اصفهان اشاره و افزود: در این جلسه نیز بر موضوع مراقبت درباره بیماری ها از جمله ویروس کرونا تاکید شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه گردشگری خارجی در اصفهان بیشتر در ماه های بهار و شهریور رونق دارد، توضیح داد: با توجه به پایین بودن تعداد گردشگران خارجی در زمستان در این استان، وقایع پیش آمده در هفته های اخیر تاثیر زیادی بر این بخش نداشت.

هراس از ویروس کرونا به میزانی رسیده است که سازمان بهداشت جهانی اعلام شرایط اضطراری بین المللی کرد؛ در پی شیوع ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه با اعلام شرایط اضطراری بین المللی، گسترش روز افزون این ویروس در چین را نگران نماینده عنوان نمود.

این نگرانی نیز مدتی است که به ایران رسیده تا جایی که رویداد ایران باشکوه ویژه استقبال از گردشگران چینی، تحت تاثیر ویروس کرونا از دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خارج شد.

ولی تیموری معاون گردشگری به خبرنگار ایرنا، گفت: در روزهای گذشته ابلاغیه ای به تمام دفاتر گردشگری مبنی بر از دستورکار خارج کردن این رویداد ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه رفت و آمد گردشگران چینی به ایران و برعکس به حداقل رسیده است، گفت: ما نمی توانیم ممنوعیت اعلام کنیم ولی بهتر است گردشگران، سفرهای خود به چین را به وقتی دیگر موکول نمایند.

به گفته مهدی فارسی کارشناس مسوول برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تا به امروز هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان مشاهده نشد و در 2 هفته اخیر هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به این ویروس در بین مسافران با گذرنامه چینی نداشتیم.

مسوولان و فعالان صنعت گردشگری اصفهان پیش از مباحث پیش آمده درباره شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی های زیادی برای جذب تعداد بیشتر گردشگر همزمان با سال نو چینی ها انجام داده بودند.

سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به پنج برابر شدن تعداد گردشگران چینی در این استان در 9 ماه سال جاری، اظهارداشت: این، بیشترین میزان رشد در بین گردشگران خارجی در اصفهان است و می تواند صنعت گردشگری را توسعه بخشد.

از ابتدای سال جاری تا آذر بیش از 330 هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که بیشترین تعداد گردشگران ورودی به استان از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند. ورود تعداد گردشگران چینی در این مدت 23 هزار نفر اعلام شده است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 143

به "اجرای ویژه برنامه سال نو چینی ها در اصفهان متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای ویژه برنامه سال نو چینی ها در اصفهان متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید