بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شد ، واریز بخش نقدی معامله

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام واریز بخش نقدی بزرگترین مزایده تاریخ خصوصی سازی یعنی بلوک 12 درصدی هلدینگ خلیج فارس، از نهایی شدن این معامله اطلاع داد.

بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شد ، واریز بخش نقدی معامله

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت امور مالی و دارایی، حسین قربان زاده اظهار کرد: روز گذشته 32 هزار و 600 میلیارد تومان حصه نقدی بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی، به وسیله شرکت خریدار به حساب سپرده گذاری مرکزی واریز و بدین ترتیب معامله بلوک 12 درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قطعی شد.

وی اضافه نمود: فروش این سهام در راستای تکالیف بند الف تبصره 2 قانون بودجه 1401 است که وظیفه سازمان خصوصی سازی است.

قربان زاده ادامه داد: البته همیشه این دغدغه مورد توجه است که نباید در فروش سهام شرکت های دولتی نگاه درآمدی صرف داشت و به همین علت در این مزایده ابتدا اهلیت و صلاحیت متقاضیان شرکت در مزایده یعنی پالایشگاه نفت تهران و شرکت اهداف در کارگروه پایش اهلیت آنالیز و مورد تایید نهاده شد و ضمناً، ملاحظات بازار سرمایه نیز در نظر گرفته شد چنانکه اتفاقا فروش بلوکی این سهام بیش از سه برابر قیمت تابلو، رونق را به بازار سرمایه برگرداند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی توضیح داد: این تامین مالی غیر تورمی فقط محدود به سال جاری نیست و هر 6 ماه یک بار تا چهار سال نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان از محل اقساط این معامله به حساب خزانه دولت واریز می گردد.

بر اساس این گزارش، دوشنبه (9 آبان ماه) بلوک 12 درصدی شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با قیمت پایه یک هزار و 397 تومان به ازای هر سهم، پس از سه روز رقابت نفس گیر و 270 مرتبه تغییر قیمت، در نهایت در قیمت یک هزار و 851 تومان به فروش رسید و ارزش کل شرکت از حدود 82 هزار میلیارد تومان به حدود 108 هزار و 700 میلیارد تومان معادل 200 درصد اضافه ارزش بلوکی رسید و بدین ترتیب، بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی کشور به ثبت رسید. در همین زمینه در مهلت 20 روز کاری، حصه نقدی این معامله دیروز واریز و معامله قطعی شد.

  • بزرگ ترین خصوصی سازی تاریخ کشور هفته بعد نهایی می گردد | واگذاری سهام دولت در خودروسازی ها
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 6 آذر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1668

به "بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شد ، واریز بخش نقدی معامله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین معامله تاریخ خصوصی سازی نهایی شد ، واریز بخش نقدی معامله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید