بهبود شرایط مالی کانادا پس از افت 20 درصدی در مارس و آوریل

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اقتصاد کانادا در آوریل 11.6 درصد کوچک تر شد که به عنوان بیشترین افت در تاریخ ثبت شد. این در حالی است که در مارس هم با آغاز قرنطینه کووید-19 با افولی 7.5 درصدی روبرو شد.

بهبود شرایط مالی کانادا پس از افت 20 درصدی در مارس و آوریل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای 5 ساله کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مرکز آمار کانادا سه شنبه گزارش داد که تمام 20 دسته بندی مورد آنالیز توسط این مرکز پایین تر بودند و بالاترین افت ماهانه از زمان ثبت شدن داده ها در سال 1961 به بعد را نشان می دادند.

سقوط آوریل به این معنی است که اقتصاد در انتها ماه تقریبا یک پنجم بازده فراوریی خود در انتها فوریه را از دست داد.

بخش فراوریی 22.5 درصد از مارس که خودش هم پایین بود ضعیف تر شد و بخش ساخت و ساز 22.9 درصد پایین تر رفت. در بخش خرده فروشی، هتل ها و رستوران ها 42 درصد افت دیده شد و هنرها و سرگرمی 26 درصد ضعیف تر شدند.

استخراج نفت و گاز فقط 1.8 درصد کاهش داشت و حمل و نقل هوایی 93.7 درصد سقوط کرد، اما بخش تکنولوژی یک افزایش کوچک 0.4 درصدی داشت.

عمر عبدالرحمان اقتصاددان تورنتو دومینیون بانک گفت بخش هایی که قابلیت کار از خانه دارند وضع خیلی بهتری داشتند. این شامل صنایعی از جمله فایننس و بیمه (کاهش یک درصدی)، خدمات حرفه ای، علمی و تکنیکی (کاهش 1.3 درصدی) و اجاره و رهن مسکن (کاهش 3.5 درصدی) می شد.

با وجود اینکه سقوط آوریل رکوردشکن بود، در عمل بهتر از 13 درصد افتی بود که اقتصاددان ها پیش بینی نموده بودند. و با وجود اینکه داده ها مسلما شرایط بد اقتصاد در قعر کووید-19 را نشان می دهند، مرکز آمار به نوری در انتهای تونل هم اشاره نمود و گفت داده های اولیه فراوری ناخالص داخلی در مه نشان می دهند که کمی بهبود دیده می گردد.

داگ پورتر اقتصاددان بانک مونترال درباره داده ها گفت: خبر خوب این است که نشانه های زیادی هست که آوریل بدترین ماه بود و نخستین تخمین مرکز آمار از مه یک بهبود متوسط سه درصدی در فراوری ناخالص داخلی نسبت به پایین ترین درجات است.

بعد از کاهش بیش از 18 درصد ممکن است بهبود سه درصدی خیلی چشمگیر به نظر نیاید اما اگر این اتفاق بیفتد عظیم ترین افزایش یک ماهه فراوری ناخالص داخلی از زمان ثبت آمار خواهد بود. این اتفاق همچنین می تواند نشان بدهد که بازگشت مالی کانادا به شرایط نرمال احتمالا چقدر طول خواهد کشید.

پورتر گفت: ما انتظار بهبود عظیم تری را در ژوئن داریم چون اقتصاد بیشتر باز خواهد شد.

آیرین لائورو اقتصاددان از شرکت سرمایه گذاری لندنی شرودرز انتظار دارد که بهبود مالی در تابستان سرعت بیشتری پیدا کند، تا حدودی به خاطر اینکه تعدادی از تدابیر اعمال شده برای مقابله با کووید-19 عواقب غیرمنتظره داشته اند.

معمولا کانادایی ها وقتی خارج از کشور می فرایند پول بیشتری نسبت به زمانی خرج می نمایند که خارجی ها از کانادا بازدید می نمایند. بنابراین قفل شدن مرزها در عمل می تواند فاکتور مثبتی برای بخش گردشگری کانادا باشد.

لائورو گفت: کانادایی ها داخل کشور سفر می نمایند و به جای اینکه خارج از کشور خرج نمایند پول شان را داخل کشور خرج می نمایند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 668

به "بهبود شرایط مالی کانادا پس از افت 20 درصدی در مارس و آوریل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود شرایط مالی کانادا پس از افت 20 درصدی در مارس و آوریل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید