تخریب نشانه های معماری ایرانی و اسلامی در شیراز

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، در چند سال اخیر اجرای طرح بین الحرمین در بافت تاریخی شیراز موجب شد تا بسیاری از بناهای قرار گرفته در جهت اجرای آن از بین برود. بافت تاریخی شیراز را بعضی از مسئولان شهری به عنوان بافت فرسوده می دانند که باید هر چه زودتر تخریب گردد و آسیب های اجتماعی از آن بیرون برود.

تخریب نشانه های معماری ایرانی و اسلامی در شیراز

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

هر کسی به هر بهانه ای دست به این بافت تاریخی زد و بنایی از آن را تخریب کرد با این توجیه که در فهرست میراث ملی ثبت نیستند. این درحالی بود که کل بافت تاریخی در فهرست میراث ملی ثبت شده است و باید هر نوع تغییری در آن با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی انجام گردد.

نشانه های معماری اسلامی در خانه هایی که تخریب شده است

بافت تاریخی شیراز یا به زغم بعضی از مسئولان بافت فرسوده، قرار است جای خود را به بافت مدرن شامل مراکز تفریحی و تجاری و آموزشی و فرهنگی بدهد.

بافتی که بناهای دارای ارزش معماری قرار گرفته در آن چه بناهایی که باقی مانده اند و چه بناهایی که تخریب شده اند دارای نشانه ها و المان های معماری ایرانی و اسلامی است. این نشانه ها در خانه های تاریخی زیادی واقع شده است که ثبت نیستند ولی دارای ارزش معماری هستند. مانند خانه پور نواب که اگرچه در فهرست میراث ملی ثبت شد ولی دارای نشانه های اسلامی بود با این حال تخریبش کردند!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 214

به "تخریب نشانه های معماری ایرانی و اسلامی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب نشانه های معماری ایرانی و اسلامی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید