تصور کنید در سال 2020 سبک طراحی اسکیومورفیسم به اسمارت فون ها و ساعت های هوشمند بازگردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در سال های اخیر، رابط کاربری و سبک طراحی فلت یا تخت بر دنیای UI حکم رانی می نماید. سبکی که کاملا مسطح، کسل کننده و یکپارچه با دیگر اجرای طراحی است.

تصور کنید در سال 2020 سبک طراحی اسکیومورفیسم به اسمارت فون ها و ساعت های هوشمند بازگردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

رابط های کاربری وب سایت ها، اسمارت فون ها، تبلت ها، ساعت های هوشمند و حتی سیستم عامل های دسکتاپ از این سبک طراحی استفاده می نمایند و چشم همه کاربران به دیدن آن عادت نموده است.

در مقابل این سبک طراحی، سبک اسکیومورفیسم (Skeuomorphism) واقع شده است که در دهه 2000 بسیار رایج و محبوب بود. در سبک طراحی گرافیکی اسکیومورفیسم سعی می گردد هر آبجکت و المان شبیه به نمونه آن در دنیای واقعی باشد.

در واقع، سبک اسکیومورفیسم باعث می گردد هر شیء همان گونه که در ذهن مخاطب هستند؛ به نمایش دربیایند. طراحی اسکیومورفیسم از همان اولین روزهای پیدایش کامپیوتر و موبایل مطرح بود.

اپل در اولین نسخه های سیستم عامل iOS خود به شدت از این سبک طراحی گرافیکی استفاده می کرد. احتمال، هنوز کلیدها و آیکون های نرم افزارهای آیفون های اولیه را به یاد دارید که بسیار واقعی و براق با زمینه های سفید زیاد بودند.

در این سبک طراحی، کلیدها تصاویر کاملا به صورت یک آبجکت و از هم قابل تشخیص بودند. البته، این سبک طراحی با مشکلاتی هم همراه است. جزئیات بسیار زیادی به طراحی ها افزوده می شد که شاید دیگر در این روزها بدان احتیاج نداشته باشیم چون سال ها است داریم با دستگاه های گوشی و تبلت کار می کنیم.

در طراحی Skeuomorphism یکپارچگی کلی UI از بین می رود و پیچیدگی های بیشتری دامن گیر توسعه دهنده ها می گردد. به هر حال، اکنون در عصر طراحی های فلت هستیم ولی گاهی دلمان برای طراحی های اسکیومورفیسم تنگ می گردد یا شاید آرزو می کردیم اندروید و iOS جدید یک پوسته اسکیومورفیسم هم داشتند.

اگر شما هم چنین آرزویی کردید؛ سایت طراحان گرافیکی Dribbble می تواند این آرزوی شما را تا حدودی محقق کند. در این سایت ها، طراحی های زیادی به سبک Skeuomorphism برای UI گوشی ها و دستگاه های همراه دیگر یا اپلیکیشن ها در سال 2020 پیشنهاد شده است.

ما بعضی از این طراحی ها را اینجا گردآوری کردیم تا شما هم ببینید:

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 150

به "تصور کنید در سال 2020 سبک طراحی اسکیومورفیسم به اسمارت فون ها و ساعت های هوشمند بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصور کنید در سال 2020 سبک طراحی اسکیومورفیسم به اسمارت فون ها و ساعت های هوشمند بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید