افزایش استفاده از اپلیکیشن های آموزش از راه دور

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رپرتاژ آگهی - چند ماهیست که دنیا شاهد تحولی بزرگ در نظام بهداشتی بوده است و چنین تحولی سبب آسیب رسیدن به بسیاری از کسب و کار ها ، علم اندوزی ها و به طور کلی زندگی روز مره آدمیان شده است. در این میان محققان در کنار برنامه نویسان که سالها به نوعی در حاشیه در حال پیشبرد استفاده از تکنولوژی های روز در پیشبرد علم آموزشی قشرهای مختلف بوده اند، موقعیتی مناسب و ویژه پیدا نموده اند تا بیشتر از پیش خودی نشان داده و با ارائه ابزارهای آموزشی یاری حال پیکره زخم خورده آموزش و یادگیری شوند .

افزایش استفاده از اپلیکیشن های آموزش از راه دور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بسیاری از سایت های معتبر اعم از سایت های آموزشی ، کتاب خانه های آنلاین و … در این دوران تسهیلات و تخفیفات ویژه ای برای افراد جامعه قرار داده اند تا علم آموزشی و کسب دانش در این دوران مهم با کمترین اختلال روبرو گردد .

در این بین اما دولت مردان که با سیل عظیمی به نام دانش آموزان (student) روبرو بوده اند ، باید سریع تر و بهتر به یاری مردم می شتافتند و با بهره مندی از نخبگان برنامه نویسی و مدیران پیروز کشوری ، برنامه ای مدرن با امکان یادگیری سریع را برای کاربران فراهم میکرد .

اپلیکیشن شاد :

شاد برای اولین بار در اوایل سال 1399 نمایان شد و کم کم و بعد از سرانجام تعطیلات نوروزی دانش آموزان ملزم به استفاده از آن در جهت شرکت در کلاس های آموزشی شدند. اما عدم وجود برنامه ای مدون سبب شد بسیاری از دانش آموزان بخصوص در مناطق محروم همچون گذشته در حاشیه بوده و بهره ای اندک از این برنامه ها برده باشند .

کاربران با دانلود شاد اندروید امکان استفاده از این نرم افزار در گوشی های اندروید را داشتند. اما مشکل از جایی آغاز میشد که این نرم افزار نه نسخه ای برای کامپیوتر های شخصی داشت ، نه نسخه ای برای گوشی های ios . حال انکه نسخه اندروید گوشی نیز تنها برای گوشی هایی با اندروید بالاتر از 4.4.2 قابل دسترسی بود .

بدین ترتیب علاوه بر افرادی که به گوشی های هوشمند دسترسی نداشتند ، عده بسیاری نیز به دلیل محدودیت های برنامه و عدم توسعه آن در پلتفرم های مختلف با مسائل بسیاری روبرو شدند .

در همان روز ها آموزش و پرورش نسخه تحت وب را برای همه افراد معرفی کرد ولی این نسخه چنان ایراداتی داشت که استفاده نکردن از آن بسیار بهتر از وقت گذرانی ولو چند دقیقه ای با این نسخه بود ! ارورهای مختلف ، عدم امکان مشاهده ویدیو ها و فایلهای پی دی اف ، عدم امکان ارسال وویس و … همه از مسائل بسیار این نسخه بود .

در عین حال هیچ تفکری در جهت دانلود شاد برای کامپیوتر اندیشیده نشد . با اینکه استفاده از قابلیت های بسیاری برنامه نویسان داخلی میتوانست در جهت پیشبرد سریع چنین ابزاری یاری حال مردم باشد ولی با نادیده دریافت این افراد چنین نرم افزاری هیچ وقت فراوری نشد . در اوایل وعده های بسیاری مبنی بر ارائه نسخه ios داده شد و حتی ادرسی نیز عنوان شد ، اما گویا محدودیت های ساخت اپهای ios و یا حتی بهره مندی از افراد آشنا مانع از توسعه نسخه ای برای گوشی های آیفون شد و خانواده ها روز بروز نگران تر کرد.

بسیاری پس از سرانجام سال تحصیلی 98-99 امیدوار به کاهش وجود مسائل موجود ، افزایش توجه به دسترسی ها ، افزایش اپلیکیشن ها ، توسعه و بهبود مسائل پیشین بودند ولی آنچه که اکنون دیده میگردد ، اندک قدمی رو به جلو میباشد و چیزی فراتر از آن نیست .

ایران عزیزمان مملو از جوانان غیور و با دانشی است که توانایی فراوری نرم افزارهایی چندین برابر قدرتمند تر از این نرم افزار موجود دارند و همچنین تواناییی فراوری نرم افزار های کامپیوتری قدرتمند اینچنینی را نیز دارند ، ولی دریغ که گویا توجه ها در جهت های دیگریست و در جهت بهبود قدم ها آهسته ای برداشته میگردد که خطوط گره خورده ای نداشته و گویا اصلا پیوسته نیست !

در ایام حاظر و بخصوص در ایام بعد از تعطیلات عید که بسیاری از خانواده ها و دانش آموزان در سایت های مختلف و در اینترنت به دنبال راه چاره مسائل خود بودند ، وبسایت های ایرانی بسیاری آغاز به ارائه راه نمایی ها ، ارائه روشهایی برای استفاده از این برنامه در سیستم عامل ویندوز ، ارائه فیلم های یاری آموزشی و … کردند تا دین خود را به این مردم عزیز ادا نموده باشند .

ناگفته نماند که بسیاری در این بین کوشیدند که از آب گل آلود ماهی گرفته و در چنین شرایطی نیز دست از سودجویی و سواستفاده از اعتماد مردم برنداشتند .

نتیجه گیری :

استفاده از تجربیات گذشته گویا فقط برای ما ادم های معمولی سود آور است ! مایی که میدانیم خود باید کوشش کنیم تا مسائل خود و اطرافیان خود را حل کنیم ! این آموزه ای بوده که سالیان سال همراه ما بوده است ! در این بین وبسایت کافه اپس کوشش نموده است تا با ارائه آموزش های مختلف نصب و راه اندازی نرم افزارهای یاری آموزشی در پلتفرم های مختلف ، پاسخ گویی به کاربران و دانش آموزان عزیز و … قدمی بسیار کوچک در ارج نهادن به وجود این مردم نازنین نهاده و دغدغه ای از خیل دغدغه های انها بکاهد .

به امید روزگاری که در تمامی عرصه ها ، برنامه ریزی مدون پیشه گشته و پیروزی برای ایرانیان حاصل گردد .

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 710

به "افزایش استفاده از اپلیکیشن های آموزش از راه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش استفاده از اپلیکیشن های آموزش از راه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید