توفان با سرعت 90 کیلومتر یزد را در نوردید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرنگاران/یزد کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد وزش شدید باد همراه با گرد و خاک را پدیده غالب جوی امروز در این استان خواند و سرعت آن را در برخی نقاط استان تا 90 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد.

توفان با سرعت 90 کیلومتر یزد را در نوردید

سیدعباس میرحسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، پدیده جوی غالب استان یزد از شب گذشته را وزش باد شدید در برخی مناطق اعلام کرد و گفت: طی امروز چهارشنبه تا اوایل امشب وزش باد شدید و گرد و خاک و در مناطق مستعد استان نیز به صورت توفان داریم.

به گفته وی، بیشترین سرعت وزش باد ثبت شده یک ساعت گذشته در ایستگاه های هواشناسی استان مربوط به عقدا با سرعت 90 کیلومتر در ساعت، مروست و نصرآباد با سرعت 72، ابرکوه 61، یزد 58، مهریز 47 و میبد 43 کیلومتر بر ساعت 43بوده است.

وی در رابطه با پیش بینی بارش در استان نیز شرح داد: پیش بینی می شود تا عصر امروز در برخی از مناطق استان به ویژه شهرستان های ابرکوه و خاتم، همچنین ارتفاعات شیرکوه و برخی از مناطق شهرستان اردکان از جمله ارتفاعات خرانق و رباط پشت بادام بارندگی بیش از 10 میلی متر و در سایر مناطق استان نیز بارش مختصر یک تا سه میلیمتری داشته باشیم.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: از عصر امروز با شمالی شدن جریانات، کاهش 10 تا 12 درجه ای دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود که این کاهش دما تا صبح جمعه نهم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

میرحسینی دمای شبانه روز گذشته یزد را بین 28 و 20 درجه در نوسان دانست و در رابطه با پیش بینی دمای استان شرح داد: دمای بیشینه استان فردا بین 24 و 7 درجه و این دما در روز پنج شنبه بین 17 و 4 درجه در نوسان دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 337

به "توفان با سرعت 90 کیلومتر یزد را در نوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان با سرعت 90 کیلومتر یزد را در نوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید