تکذیب اتهام دخالت چین در حمله سایبری به اکوئیفاکس آمریکا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، چین اتهامات وارده بر دخالت افسران نظامی خود در حمله سایبری اکوئیفاکس آمریکا در سال 2017 را رد کرد.

تکذیب اتهام دخالت چین در حمله سایبری به اکوئیفاکس آمریکا

به گزارش خبرنگاران، سال 2017 میلادی بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که در رابطه با اعتبار مصرف کنندگان در آمریکا گزارش می دهد، خاطرنشان کرد که هکرها به اطلاعات اقتصادی و خصوصی 143 میلیون از مشتریان آمریکایی دسترسی پیدا نموده اند. با انتشار این خبر مشتریان و کاربران این شرکت از سوءاستفاده از اطلاعات آنها اظهار نگرانی کردند و خواهان پیگیری مقامات مربوطه و مدیران مسئول شدند.

حالا با گذشت بیش از دو سال، ایالات متحده آمریکا چهار نفر از افسران نظامی چین را به جرم دخالت و همدستی با هکرهای حمله سایبری اکوئیفاکس متهم نموده است. این حمله سایبری در سال 2017 که بدون شک یکی از عظیمترین حملات سایبری در دنیا شناخته می گردد، منجر به افشای اطلاعات خصوصی، اقتصادی و محرمان بالغ بر 147 میلیون کاربر آمریکایی شد و سهام این شرکت اقتصادی عظیم را به شدت تحت تاثیر قرار داد. علاوه بر شهروندان آمریکایی، خیل عظیمی از کاربران انگلیسی و کانادایی نیز در این شرکت عظیم عضویت داشتند که تحت تاثیر این افشای اطلاعاتی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش BBC، چین دست داشتن این چهار نفر از افسران نظامی در حمله سایبری به شرکت اکوئیفاکس آمریکا در سال 2017 میلادی را به کلی رد و تکذیب نموده است.

هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این چهار نفر از افسران نظامی چین منتشر نشده است ولی به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، بعید به نظر می رسد که این اتهام بدون اسناد و مدارک دقیق دال بر همدستی با مجرمان سایبری حمله به اکوئیفاکس، آنها را به دادگاه محاکمه در آمریکا بکشاند.

شرکت اکوئیفاکس که در ایالت آتلانتا مستقر است، از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، یک هدف بالقوه برای هکرها و مجرمان سایبری بشمار می رود چرا که اطلاعات بسیاری از افراد نظیر اقساط پرداخت شده، اطلاعات مربوط به وام ها، کارت های اعتباری بانکی، قبوض پرداخت شده و بطور کلی تمامی سوابق اقتصادی افراد را شامل می گردد. بدین ترتیب هکرها با نفوذ و دسترسی به این شرکت ها و آژانس ها می توانند به اطلاعات ارزشمند بسیاری از مردم دست یابند. هکرها همچنین به اسامی افراد، آدرس و تاریخ تولد این افراد دسترسی داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 415

به "تکذیب اتهام دخالت چین در حمله سایبری به اکوئیفاکس آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب اتهام دخالت چین در حمله سایبری به اکوئیفاکس آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید