گام بلند تویوتا در مسیر فراوری باتری برای خودروهای برقی ، هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تویوتا موتور حدود 853 میلیون دلار یارانه از دولت ژاپن برای توسعه فراوری باتری خودروهای برقی دریافت خواهد نمود، این اندازه یارانه به این علت به این خودروساز بزرگ اختصاص می یابد که بتواند فراوری باتری برقی داخلی را تقویت کند و به زنجیره های تامین مرتبط با چین کمتر وابسته باشد.

گام بلند تویوتا در مسیر فراوری باتری برای خودروهای برقی ، هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اینسایدر ای وی، این یاری مالی در حالی ارائه می گردد که شرکت های ژاپنی کمتر از 10 درصد در استفاده از باتری خودرو سهم دارند، در حالی که تامین نمایندگان چینی - عمدتا CATL و BYD بیش از نیمی از بازار باتری خودرو را کنترل می نمایند.

به گفته اس ان ای ریسرچ و به نقل از سایت نیکی، تویوتا اعلام نموده که از این یارانه دریافتی برای توسعه نسل بعدی باتری های لیتیوم یونی خودروهای برقی استفاده خواهد نمود که از فناوری دوقطبی لیتیوم آهن فسفات استفاده می نمایند و پتانسیل ارائه 20 درصد برد بیشتر در خودروهای الکتریکی را دارند و قیمتی در حدود 40 درصد کمتر از نسل فعلی باتری های لیتیوم - یونی مورد استفاده در کراس اور Toyota bZ4X دارند.

این خودروساز ژاپنی احتمالا باتری نسل بعدی را در حدود سال های 2026 یا 2027 وارد بازار خواهد نمود، زمانی که خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم هدفمند با برد تبلیغاتی 965 کیلومتر با یک بار شارژ وارد بازار شوند. علاوه بر این، تویوتا بخشی از یارانه را برای تحقیق و توسعه باتری های کاملا جامد خود استفاده خواهد نمود. این باتری های کاملا جامد ظاهرا برد رانندگی خودروهای برقی تویوتا را در مقایسه با بسته های LFP دوقطبی، حدود 20 درصد افزایش می دهد که این به معنای برد 1.158 کیلومتر برای خودروهای برقی آینده تویوتا خواهد بود.

اوایل این هفته، گروه خودروی نیپون که در حال حاضر تنها دو خودروی تمام برقی -کراس اوور تویوتا bZ4X و لکسوس RZ را در آمریکا به فروش می رساند، از یک طرح بلندپروازانه پرده برداری کرد که منجر به یک پلتفرم کاملا تازه وتوسعه یافته فراوری باتری برای خودروهای برقی در سال 2026 خواهد شد. طبق گزارش ها، بر اساس این پلتفرم، باتری هایی توالید خواهند شد که می توانند بیش از 1.448 کیلومتر برد را پس از سال 2028 ارائه دهند.

علاوه بر این، شرکت مستقر در Aichi می خواهد هزینه های فراوری را با استفاده از روش های قالب گیری گیگا مشابه روش هایی که تسلا استفاده می نماید کاهش دهد و بعلاوه تا حد امکان ویژگی های آیرودینامیکی خودروهای دارای باتری برقی که قرار است در آینده فراوری کند را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | تویوتا دوباره بازارهای اروپا و آمریکا را با پرادو تسخیر می نماید

تویوتا میخواهد تا سال 2026 10 خودروی تازه را که با باتری برقی کار می نمایند، روانه بازار کند و از سال 2025 یک شاسی بلند برقی کاملا تازه در کنتاکی فراوری خواهد نمود و بعلاوه 2.1 میلیارد دلار در کارخانه باتری سازی در کارولینای شمالی سرمایه گذاری خواهد نمود.علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در توسعه خودروهای برقی تازه، تویوتا بعلاوه به سرمایه گذاری در خودروهای برقی - هیبریدی و خودروهای هیدروژنی ادامه خواهد داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1759

به "گام بلند تویوتا در مسیر فراوری باتری برای خودروهای برقی ، هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند تویوتا در مسیر فراوری باتری برای خودروهای برقی ، هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید