جان بخشیدن به استخوان های چهار هزار ساله، چهره زنی جوان که با سوءتغذیه مرده، عکس

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پژوهشگران با تکنیک های پیشرفته کامپیوتری پیروز به بازسازی چهره زنی شده اند که حدود 4 هزار سال پیش از این در اسکاتلند می زیسته است.

جان بخشیدن به استخوان های چهار هزار ساله، چهره زنی جوان که با سوءتغذیه مرده، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سال 1997 در جریان کاوش در یک معدن سنگ به جامانده پیکر زنی پیدا شد که چهار هزار سال پیش در دوران برنز در آنچه امروز اسکاتلند می نامیم زندگی می نموده است.

اکنون که نزدیک به سه دهه از پیدا شدن پیکر زن عصر برنز می گذرد با پیشرفت فناوری به ویژه در عرصه کامپیوتر و هوش مصنوعی بازسازی چهره این انسان باستانی ممکن شده است تا بتوانیم نگاهی به زن اسکاتلندی در 4 هزار سال پیش از این بیاندازیم.

نتیجه بازسازی چهره این زن اوایل سپتامبر در موزه کیل مارتین به نمایش گذاشته شد. آنالیز به جامانده استخوان و دندان های این زن باستانی نشان از این دارد که او در 20 سالگی در پی بیماری و با داشتن سوءتغذیه مرده است.

آزمایشات رادیوکربن نشان می دهد که این زن چیزی حدود 1500 تا 2000 سال پیش از میلاد در اوایل دوران برنز زندگی می نموده است.

از آنجا که تیم پژوهشی پیروز به استخراج دی ان ای از به جامانده پیکر این زن نشده اند نتوانستند به شکل دقیق رنگ مو، پوست و چشم او را حدس بزنند و بازسازی چهره از این لحاظ چندان دقیق نیست.

تاریخ گذاری کربن نشان از این دارد که این زن متعلق به نخستین گروه از فرهنگ بیکر باشد که وارد جزیره شده اند.

در بازسازی چهره با استفاده از توموگرافی کامپیوتری تصویری سه بعدی از جمجمه زن ساخته شد و با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی تجسمی واقعی پیدا کرد. یکی از دشواری ها نبود فک پایین و بخش هایی از جمجمه بود.

منبع: لایوساینس

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1793

به "جان بخشیدن به استخوان های چهار هزار ساله، چهره زنی جوان که با سوءتغذیه مرده، عکس" امتیاز دهید

142 کاربر به "جان بخشیدن به استخوان های چهار هزار ساله، چهره زنی جوان که با سوءتغذیه مرده، عکس" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان بخشیدن به استخوان های چهار هزار ساله، چهره زنی جوان که با سوءتغذیه مرده، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید