داربی جهانی از سال 2014

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دو تیم رئال مادرید و اتلتیکومادرید در چند سال اخیر بازی های خود را از خارج اسپانیا برگزار کردند.

داربی جهانی از سال 2014

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آس، ملاقات رئال مادرید و اتلتیکومادرید به یک رویداد جهانی تبدیل شده است. فردا شب (در شش سال اخیر) پنجمین باری خواهد بود که داربی مادرید بیرون از اسپانیا برگزار می گردد (دو تیم یکشنبه شب در جده عربستان برای معین قهرمان سوپرجام اسپانیا به مصاف هم می فرایند). در همه بازی های گذشته ورزشگاه ها پر از تماشاگر بودند. فینال لیگ قهرمانان 2014 که یادآور خاطره شیرین برای سفیدپوشان و تلخ برای روخی بلانکو بود با گل سرخیو راموس در دقیقه 93 موجب شد پیروزی از دست اتلتیکو برود و مادرید با سه گل در وقت های اضافه جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 61 هزار تماشاگر در ورزشگاه دا لوژ لیسبون شاهد دهمین قهرمانی سفیدپوشان در لیگ قهرمانان اروپا بودند.

فوتبال به قرمز و سفیدپوشان فرصت داد تا دو سال بعد در فینال لیگ قهرمانان حاضر شوند و از رئال مادرید انتقام بگیرند. پس از 120 دقیقه هیچ یک از دو تیم مادریدی به گل نرسیدند. قهرمان 2016 با حضور 81 هزار تماشاگر در میلان باید در ضربات پنالتی معین می شد. دوباره مادرید پیروز شد و یازدهمین قهرمانی اش را جشن گرفت.

دوباره دو تیم در رقابت های اروپایی با هم روبرو شدند. سوپرجام اروپا با حضور 12 هزار و 500 نفر (ظرفیت ورزشگاه) در ورزشگاه لیلکولا تالین برگزار گردید. تنها داربی خارج اسپانیا بود که دیگو سیمئونه و زین الدین زیدان با هم روبرو نشدند. در آن موقع یولن لوپتگی راهنمایی سفیدپوشان را بر عهده داشت. این بار جام قهرمانی را اتلتیکو بالای سر برد. دوباره 90 دقیقه برای معین برنده کافی نبود و بازی با نتیجه 2 بر 2 به انتها رسید. روخی بلانکو در وقت های اضافه دو گل به ثمر رساند. آخرین داربی بیرون از اسپانیا تابستان گذشته برگزار گردید. دو تیم در یک بازی محبت آمیز در متلایف نیوجرسی با حضور 80 هزار تماشاگر برابر هم قرار گرفتند و اتلتیکو 7 بر 3 شاگردان زیدان را شکست داد.

به غیر از داربی های لالیگا و کوپا دل ری دو تیم برای قهرمانی در اسپانیا با هم رقابت کردند. در سال 2013 ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پر از تماشاگر بود تا شاهد فینال کوپا دل ری باشد. در آن ملاقات روخی بلانکو 2 بر یک پیروز شد. یک سال بعد قرمز و سفیدپوشان توانستند سوپرجام اسپانیا را فتح نمایند. بازی رفت در برنابئو یک بر یک تمام شد و در ویسنته کالدرون اتلتیکو با یک گل پیروز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 204

به "داربی جهانی از سال 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داربی جهانی از سال 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید