دراو اکسپرس اینتری 8 نوامبر

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سازمان IRCC در دراو 8 نوامبر اکسپرس اینتری، از 200 داوطلب دعوت به اپلای می نماید.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا طی دراو روز چهارشنبه مورخ 8 نوامبر، از 2000 داوطلب اکسپرس اینتری دعوت به اپلای برای اقامت دائم کانادا کرد. پایین ترین امتیازی داوطلبی که در این دراو پیروز به اخذ دعوت نامه ITA شد، 458 می باشد.

دراو اکسپرس اینتری 8 نوامبر

این دراو آخر، که 77 امین دراو از زمان راه اندازی اکسپرس اینتری در ژانویه 2015 و 27 امین دراو اجرا شده تا به امروز در امسال است، اولین دراویی می باشد که طبق روال جدیدی فعالیت می نماید و به موجب آن هنگام تساوی امتیازات CRS داوطلبین، پروفایل های آنها مطابق با زمان و تاریخ ارائه رتبه بندی می گردد، و داوطلبینی که برای مدت طولانی تری در بانک اطلاعاتی بوده اند نسبت به افرادی که جدیدا وارد بانک اطلاعاتی شده اند، اولویت دارند. سازمان IRCC برای اولین بار در ماه ژوئن گذشته، سیاست عدم تساوی امتیاز های برابر را به عنوان یکی از استراتژی های محتمل آینده مطرح نمود. از این رو محتمل است، همه افرادی که امتیاز CRS آنها دقیقا برابر 485 است در این نوبت دعوت نشده باشند.

هفته گذشته، احمد حسین، وزیر مهاجرت دولت فدرال، 2 دراو اکسپرس اینتری را اعلان کرد که در آن فقط داوطلبین واجد شرایط برنامه های نیروی فنی حرفه ای فدرال (FSTC) و برنامه های انتخاب استانی (PNP) دعوت به اپلای می شوند. داوطلبینی که به وسیله یکی از برنامه های پیشرفته مهاجرت استانی (PNP) هماهنگ با سیستم اکسپرس اینتری پیروز به اخذ گواهی انتخاب استانی می شوند، در امتیاز cRS خود 600 امتیاز اضافی و در دراو بعدی از بانک اطلاعاتی دعوت نامه ITA را دریافت می کنند.

دراوهای مختص به برنامه های خاص، نظیر دراوهای اجرا شده در هفته گذشته، استثنائاتی خارج از حالت عادی هستند. در آن دراوها، IRCC از 795 کاندید دعوت به اپلای کرد و این عامل ممکن است باعث کاهش تعداد داوطلبین دعوت شده در دراو امروز باشد. در نتیجه این امر به احتمال زیاد فاکتور تاثیرگذاری در افزایش حدنصاب امتیاز CRS بوده است.

دقیقا بعد از انجام دراو های هفته گذشته، وزیر مهاجرت، طرح بلندپروازنه دولت در زمینه برنامه چندساله سطوح مهاجرت به کانادا (توافق در خصوص افزایش سطح مهاجرت) در سال های 2018 تا 2020 را مطرح نمود. به موجب این برنامه، ظرف سه سال آینده کانادا قرار است از یک میلیون ساکن دائم جدید استقبال کند و حدود یک چهارم از این تعداد به وسیله برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال زیرنظر سیستم اکسپرس اینتری همانند: برنامه های نیروی متخصص فدرال (FSWC)، نیروی فنی و حرفه ای فدرال (FSTC) و تجربه کانادایی (CEC)، وارد کانادا خواهند شد. قرار است که تعداد افراد پذیرفته شده به وسیله این برنامه ها به صورت سالیانه افزایش یابد.

از آنجا که تعیین شده است که داوطلبین بیشتری ظرف ماه ها و سال های آینده دعوت شوند، IRCC یا باید دراوهای عظیمتری را اجرا کند که طی آنها، کاندیدهای بیشتری برای ارائه تقاضا دعوت خواهند شد و یا دراوها را به صورت مکررتری اجرا نماید. البته این امکان وجود که سازمان IRCC در آینده بتواند کاندیدهای بیشتری را دعوت نموده و دراوهای مکررتری را اجرا نماید.

با دراو آخر، تعداد کل ITA های صادر شده تا به امروز در سال 2017 به 77,773 رسید که این رقم بیش از نیمی از 142,618 دعوت نامه صادر شده از سال 2015 می باشد. با افزایش تعداد دعوت نامه های صادر شده توسط اکسپرس اینتری، این سیستم به محرک اصلی مهاجرت اقتصادی به کانادا تبدیل شده است.

به روزرسانی های استان انتاریو

به دنبال دراوهای اکسپرس اینتری هفته گذشته، استان انتاریو در روز 2 نوامبر برنامه محبوب اولویت سرمایه انسانی خود را که هماهنگ با سیستم اکسپرس اینتری است، برای درخواست های جدید بازگشایی نمود. تا روز 7 نوامبر ظرفیت برنامه اولویت سرمایه انسانی OINP به حدنصاب خود رسیده بود. اما مقامات مهاجرت انتاریو اعلام کردند که ممکن است تا قبل از سرانجام سال 2017 NOI های بیشتری صادر گردد. یکی از معیارها و شرایط پذیرش برنامه مهاجرت استانی انتاریو این است که داوطلبین حداقل 400 امتیاز به بالا را در سیستم اکسپرس اینتری داشته باشند. متعاقبا، این احتمال نیز وجود دارد که در آینده ای نزدیک، داوطلبینی با شرایط بهتر، برای برنامه انتخاب استانی OINP دعوت شوند.

یک سیستم پویا

به علت نوسان حد نصاب امتیاز CRS و با توجه به مطرح شدن برنامه عدم تساوی امتیازهای برابر، بهتر است نگاهی به افرادی که در دراو آخر پیروز به اخذ دعوت نامه ITA شده اند، بیندازیم. نمونه های زیر کاملا فرضی هستند.

سعید 33 ساله و مهندس نرم افزار است. او تحصیلاتش را در مقطع فوق لیسانس به سرانجام رسانده و سه سال سابقه کار دارد. زبان انگلیسی او در حد پیشرفته است و هرگز در کانادا کار یا تحصیل ننموده است. امتیاز CRS او 459 بوده است و با این امتیاز در دراو آخر پیروز به اخذ دعوت نامه ITA شد.

سارا و حمید 29 ساله هستند و هر دوی آنها دارای مدرک لیسانس هستند و حدود 4 سال است که در زمینه تحلیل امور اقتصادی مشغول به کار می باشند. با اینکه آنها هیچ وقت در کانادا مشغول به کار یا تحصیل نبوده اند، خواهر سارا ساکن دائم کاناداست که در استان انتاریو سکونت دارد. آنها با امتیاز 458 پیروز به اخذ دعوت نامه ITA شدند.

احسان 33 سال دارد و به عنوان دانشجوی بین المللی وارد کانادا شده است. وی مدرک لیسانس خود را در استان آلبرتا اخذ نموده و به مدت دو سال در کانادا مدیر رستوران بوده است. قبل از اینکه به کانادا بیاید در خارج از کانادا نیز سه سال سابقه کار در سمت مدیر رستوران داشته است. مهارت او در بخش های گفتار و شنیدار آزمون زبان در سطح متوسط به بالا و در بخش های نوشتار و خواندن در سطح متوسط است. او با داشتن 459 امتیاز در این دراو دعوت نامه ITA را دریافت کرد.

به نقل قول از یکی از وکلای معتبر کانادایی: دراو آخر را می توان نوعی بی قاعدگی در نظر گرفت. در واقع دراو های هفته قبلی نیز به نوعی در این گروه جای می گیرند. تعداد داوطلبینی که ظرف دو هفته گذشته در هر یک از دراو ها پذیرش شده بودند، پایین تر از حد معمول بود و در نتیجه این موضوع باعث شد که حد نصاب امتیاز cRS برای بسیاری از داوطلبین افزایش یابد. البته یک خبر خوب نیز داریم و آن این است که IRCC در حال اجرا اقداماتی برای بهبود هر چه بیشتر این فرایند می باشد. این موضوع را می توان از برنامه عدم تساوی امتیازهای برابر داوطلبین ملاحظه نمود. با این حال یکی از تغییرات راهبردی عظیم، برنامه سطوح مهاجرتی است که طی هفته پیش مطرح گشت. داوطلبین فعلی و آینده سیستم اکسپرس اینتری دلایل زیادی برای امیدوار بودن به فرا رسیدن نوبتشان دارند. خود من افراد و خانواده هایی که کانادا را به عنوان وطن آینده خود در نظر می گیرند، تشویق می کنم اکنون حالا که سال 2017 رو به سرانجام است و دوره جدیدی در سال 2018 چشم انتظارشان است، فرصت های موجود برای خود را ارزیابی کنند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، لطفا فرم های ارزیابی را تکمیل کنید.

فرم ارزیابی مهاجرت کاری

فرم ارزیابی مهاجرت تحصیلی

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 449

به "دراو اکسپرس اینتری 8 نوامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراو اکسپرس اینتری 8 نوامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید