راهکارهای علمی برای ضدعفونی دست ها

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سیناپرس/ بیماری کرونا همچنان در حال آلوده کردن انسان ها در سراسر دنیا بوده و در بعضی از مناطق دوباره مبتلایان را به اوج رسانده است. یکی از مهم ترین راهکارهای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19، شستن یا ضدعفونی کردن دست ها است. پژوهش ها نشان می دهد که بیشتر مردم برای تمیز نگه داشتن دستان خود، ضدعفونی نماینده ها را به کار می برند اما در این کار به درستی عمل نمی نمایند.

راهکارهای علمی برای ضدعفونی دست ها

در اینجا به آن دسته از افراد که بیشتر از ضدعفونی نماینده ها استفاده می نمایند، راه حل علمی ضدعفونی کردن دست را ارائه می دهیم. اگر شما نیز شامل این گروه می شوید، آن را دنبال کنید.

آژانس های بهداشت عمومی و پزشکان به مردم توصیه می نمایند که اغلب دست خود را با آب و صابون درست بشویند یا از یک ضدعفونی نماینده دست الکل دار برای تمیز کردن، استفاده نمایند.

هنگامی که برای خرید یا کارهای مهم دیگر از خانه خارج می شوید، وجود یک ضدعفونی نماینده دست ممکن است گزینه ای آسان و مطمئن برای ضد عفونی کردن دست ها باشد. یک مطالعه جدید که توسط محققان مرکز کنترل بیماری ها صورت گرفته، نشان می دهد که بیشتر مردم از این ضدعفونی نماینده ها، به درستی استفاده نمی نمایند و به طور خاص این افراد ضدعفونی نماینده را به مدت کافی روی دستان خود نمی مالند.

برای شستن درست دست ها با آب و صابون، افراد باید دستان خود را به مدت 20 ثانیه در حالی که به صابون آغشته است، به درستی به هم بمالند و تمام انگشتان را جدا جدا تمیز نمایند. برای اینکه مطمئن شوند 20 ثانیه این کار را نموده اند، بهتر است در طول انجام این کار، آواز تولدت مبارک را دو بار از ابتدا تا سرانجام با ریتم درست بخوانند.

بسیاری از افراد تصور می نمایند که استفاده از ضدعفونی نماینده های دست آسان تر است، اما این گونه نیست. برای استفاده از ضدعفونی نماینده های دست باید این مواد را بیشتر از مدت زمان شستن دست با آب و صابون به دستان خود بمالند. راه حل علمی و درست آن، این است که آن ها این مواد را به مدت 30 ثانیه یا با خواندن سه بار آواز تولدت مبارک، روی دستان خود بمالند.

طبق تحقیقات مرکز کنترل بیماری ها، مالیدن ضدعفونی نماینده ها به مدت دقیقاً 30 ثانیه روی دستان، می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد اما انجام این عمل با کمتر از این زمان ممکن است اثری از این ویروس را فعال باقی بگذارد و فرد را در معرض عفونت قرار دهد. با این حال، این تحقیقات گفت که این زمان بندی توصیه شده به طور معمول توسط مردم انجام نمی گردد و در نتیجه بسیاری از افراد بدون اطلاع از این مسئله، با خطر انتقال ویروس کرونا روبرو هستند. بنابراین، توصیه می گردد افراد در استفاده از ضدعفونی نماینده های دست، حتماً دستان خود را برای 30 ثانیه با مایع ضدعفونی نماینده دست الکلی کامل مالش دهند.

بر اساس گزارش محققان مرکز کنترل بیماری ها و همچنین سازمان بهداشت جهانی، در صورتی که در استفاده از ضدعفونی نماینده ها روش درست به کار گرفته گردد، کاربرد آن ها مؤثر و مطمئن خواهد بود. البته گفتنی است که به گفته سازمان بهداشت جهانی، ضدعفونی نماینده هایی که برای تمیز کردن دستان به کار می رود باید حداقل 70 درصد الکل داشته باشد تا اثربخش باشد.

طرز درست استفاده از ضدعفونی نماینده های دست:

1. مقدار زیادی از مایع ضدعفونی نماینده دست را روی تمام دستان خود بمالید.

2. مایع ضدعفونی نماینده دست را بین انگشتان، بخش پشتی دست ها و زیر ناخن های خود بکشید.

3. دست خود را با این مایع به مدت 30 ثانیه یا با سه بار خواندن آواز تولدت مبارک، مالش دهید.

4. پیش از اینکه مایع ضدعفونی نماینده روی دستان شما خشک گردد، آن را با آب نشویید و یا با دستمال پاک نکنید چرا که در برابر ویروس کرونا مؤثر نخواهد بود.

نکاتی مهم در استفاده از ضدعفونی نماینده های دست:

علاوه بر نکات ذکر شده، بهتر است بدانید، فقط درصورتی که آب و صابون در دسترس نباشد، از یک ضدعفونی نماینده دست الکلی بهره ببرید. اگر دستان شما به وضوح کثیف یا چرب است، از به کار بردن ضدعفونی نماینده دست خودداری کنید. برای مثال، پس از باغبانی و یا بازی در فضای باز که دستان بچه ها در حین بازی با وسایل بازی در پارک ها آلوده می گردد، حتماً باید دستان با آب و صابون شسته شوند. افراد باید بدانند که همواره باید ضدعفونی نماینده دست را از دسترس بچه ها خود دور نگه دارند. همچنین برای تمیز کردن دست نوزادان از ضدعفونی نماینده دست نباید استفاده کرد. بچه ها می توانند از مواد ضدعفونی نماینده استفاده نمایند در صورتی که یک عظیم تر به کار و طرز استفاده آن ها نظارت داشته باشد و همچنین مراقب آن ها باشد تا مبادا بچه ها این مواد را بخورند و یا دستان خود را به دهان بزنند.

منبع: همگردی
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 611

به "راهکارهای علمی برای ضدعفونی دست ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای علمی برای ضدعفونی دست ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید