نرخ رهن و اجاره در جنت آباد تهران چقدر است؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بیشتر مناطق غربی تهران دارای بافت جوان و نوساز هستند و نسبت به محله های مرکزی پایتخت جمعیت کمتر و خانه های جدیدتری در این بخش وجود دارد. به همین دلیل اجاره خانه در غرب تهران راحت تر از سایر مناطق است.

نرخ رهن و اجاره در جنت آباد تهران چقدر است؟

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

تراکم جمعیت پایین مناطق غرب باعث شده است این محله ها شلوغی، آلودگی محیطی، هرج و مرج و آلودگی صوتی مناطق مرکزی شهر را نداشته باشند. محله های خلوت، آرام و هوای سبک و پاک بخش غربی تهران یکی از عظیم ترین مزایای این بخش است. به همین دلیل غرب تهران، انتخابی ایده آل و مطلوب برای سکونت بسیاری از پایتخت نشینان محسوب می گردد. میان محله های غرب اسم جنت آباد نامی آشنا است. این محله به دلیل برخورداری از موقعیت جغرافیایی قابل توجه، آب و هوای مطلوب، دسترسی آسان، خلوتی و آرامش، امکانات رفاهی و آسایشی مختلف هواداران زیادی دارد. بنابراین در قالب یک گزارش به معرفی محله و امکانات رفاهی آن پرداخته ایم. در صورتی که شما نیز قصد خرید یا اجاره خانه در جنت آباد را دارید، مطالعه این گزارش را به شما پیشنهاد می کنیم.

پیشینه جنت آباد

جنت آباد مانند محله های مرکزی یا شاقتصادی تهران، پیشینه تاریخی ندارد و نمی توان به طور دقیق درباره تاریخ شکل گیری و آبادی آن سخن گفت؛ اما در حالت کلی می توان گفت این منطقه جوان در سال های بعد از انقلاب اسلامی به تدریج شکل گرفته است. بسیاری از افرادی که توان اقتصادی کافی برای خرید خانه در مناطق اصلی تهران را نداشتند، در حاشیه شهر زمین هایی خریده و با ساخت خانه هایی ساده در محله های پیرامون تهران سکونت کردند. کم کم به جمعیت ساکن در این مناطق افزوده شد و در مدت کوتاهی جمعیت زیادی در محله های اطراف تهران به ویژه مناطق غربی آن ساکن شدند. جنت آباد هم یکی از همین محله ها بود که با توسعه منطقه غرب رشد کرد. شاید بتوان قدمت این محله نوظهور را در حدود 20 الی 25 سال تخمین زد. درمجموع جنت آباد را می توان محله ای نوپا و جوان با آینده ای درخشان در نظر گرفت.

این محله به سه بخش کلی جنت آباد شاقتصادی، جنت آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم شده است. بخش جنوبی جنت آباد زودتر از نیمه شاقتصادی آن رشد و گسترش پیدا نموده است. به همین دلیل همچنان تقاضا برای سکونت در جنت آباد جنوبی، بیشتر از منطقه شاقتصادی آن است. بخش جنوبی جنت آباد دارای ساختمان های نوسازتر، مراکز خرید بیشتر، ساختمان های اداری و فعالیت بیشتری است. بنابراین طبیعی است که قیمت خانه های منطقه جنوبی جنت آباد نسبت به محله های شاقتصادی آن گران تر باشد. در حال حاضر تفاوت قیمت خانه های شاقتصادی و جنوبی محله جنت آباد بسیار چشمگیرتر از گذشته شده است.

امکانات رفاهی جنت آباد

گرچه جنت آباد نسبت به بسیاری از محله های تهران قدمت کمتری دارد؛ اما به دلیل رشد بسیار سریع این منطقه امکانات رفاهی مختلفی در آن وجود دارد. در این بخش بعضی امکانات جنت آباد را آنالیز می کنیم.

وسایل حمل و نقل عمومی

تردد آسان و امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همواره یکی از دغدغه های مهم ساکنان هر محله بوده است. محله جنت آباد هم از این نظر شرایط مناسبی برای ساکنان دارد. در حال حاضر نزدیک ترین ایستگاه مترو به جنت آباد، متروی صادقیه است؛ اما در سند چشم انداز متروی تهران، تعداد قابل توجهی از ایستگاه های مترو در این ناحیه قرار خواهند داشت. همچنین دو الی سه خط اتوبوس از ایستگاه اتوبوسرانی صادقیه برای جنت آباد شاقتصادی و جنت آباد شاقتصادی در نظر گرفته شده است که به طور کامل همه خیابان های منطقه را پوشش می دهد. علاوه براین استفاده از خطوط تاکسیرانی برای حمل نقل از دیگر راه های رفت و آمد ساکنان خواهد بود. بنابراین می توان گفت برای دسترسی به محله جنت آباد محدودیتی وجود ندارد و ساکنان می توانند به راحتی از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرند.

امکانات آموزشی

منطقه غرب تهران یعنی جنت آباد و محله های پیرامون آن یکی از برجسته ترین ناحیه های تهران از نظر موسسات آموزشی، مدارس خصوصی و آکادمی های مختلف هستند. آموزش موسیقی، آرایشی، آشپزی، کنکور، زبان های خارجی و سایر مهارت ها در این منطقه به وفور دیده می گردد. تعدد مدارس دولتی و خصوصی در جنت آباد همچنین موجب شده است ساکنان دغدغه ای برای تردد فرزندان خود به مدرسه نداشته باشند و بتوانند در فاصله معقول از خانه مدارس خوبی پیدا نمایند. همچنین دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و دولتی متعددی در جنت آباد وجود دارد که باعث شده سطح علمی منطقه میانگین بالاتری داشته باشد.

مراکز درمانی

با توجه به جمعیت قابل توجه منطقه جنت آباد مراکز درمانی کوچک و عظیم مختلفی در این ناحیه تاسیس شده است. درمانگاه های شبانه روزی، داروخانه، دامپزشکی و بیمارستان های عظیمی مانند بیمارستان امید مراکز پزشکی، درمانی و بهداشتی جنت آباد را تشکیل می دهند. بنابراین ساکنان منطقه برای مسائل درمانی نگرانی نخواهند داشت. همچنین به دلیل قیمت مناسب خانه ها و ساختمان های اداری جنت آباد، ساختمان پزشکان و مطب بسیاری از پزشک ها در این محله واقع شده است. در نتیجه اگر برای اجاره خانه در جنت آباد اقدام نموده اید، مراکز درمانی بسیاری اطرافتان وجود دارد.

امکانات تفریحی

رستوران ، کافه ، سفره خانه، سینما، تئاتر، استخر، باشگاه های ورزشی و… مجموعه کاملی از امکانات تفریحی و سرگرمی را برای ساکنان جنت آباد فراهم نموده است. قیمت های مناسب کنار ساعات انعطاف پذیر باعث شده است اهالی جنت آباد برای استفاده از چنین امکاناتی احتیاج به سفرهای درون شهری و خروج از محله خود را نداشته باشند.

بوستان و فضاهای سبز

از دیگر امکاناتی که وجود آن در هر محل ضرورت داشته و برای ساکنان اهمیت زیادی دارد، پارک، بوستان و فضای سبز منطقه است. جنت آباد به بیش از 15 بوستان کوچک و عظیم مجهز شده است. این بوستان ها ضمن یاری به پاکی و تمیزی هوای منطقه، ظاهری زیبا و چشم نواز و مکانی سالم برای پیاده روی افراد و پیک نیک های کوچک فراهم نموده اند. از معروف ترین این بوستان ها می توان به بوستان چهارباغ، عظیممهر و مبعث اشاره نمود.

مراکز خرید

اهالی محله جنت آباد به دلیل وجود مراکز خرید، پاساژ ومجتمع های تجاری متنوع محدودیتی برای تامین احتیاجهای روزانه خود ندارند. در واقع کالاهای عرضه شده در مراکز خرید این منطقه به قدری کامل و مقرون به صرفه هستند که نه تنها ساکنان خود منطقه، بلکه بسیاری از شهروندان سایر نقاط تهران هم برای خرید مایحتاج خود به این منطقه می آیند. کالای مختلف مصرفی، پوشاک، دیجیتال، فرهنگی، لوازم خانه، خودرو، تره بار، فروشگاه های زنجیره ای مختلف و… به راحتی در این منطقه پیدا می گردد. از جمله مراکز خرید جنت آباد می توان به پاساژ سمرقند، طوبی، شاهین و مریم اشاره نمود.

رهن و اجاره خانه در جنت آباد

با توجه به موقیت جغرافیایی، امکانات رفاهی بسیار مطلوب و فرصت های رشد و توسعه جنت آباد بدیهی است که افراد زیادی خواستار زندگی در این منطقه باشند. بنابراین در این بخش قیمت رهن یا اجاره خانه و واحد مسکونی در متراژهای مختلف جنت آباد را آنالیز می کنیم.

رهن و اجاره متراژهای زیر 100 متر

پیدا کردن خانه های کوچک تر از 100 متر در جنت آباد کار سختی نیست. بنابراین در صورتی که قصد اجاره یا رهن واحد زیر 100 متر در جنت آباد را دارید، انتخاب های زیادی پیش روی شما خواهد بود. در حال حاضر یک خانه 65 متری 17 ساله، واقع در محله چهار باغ جنت آباد جنوبی با دو اتاق خواب در طبقه دوم ساختمانی چهار طبقه، دارای پارکینگ و انباری با 50 میلیون تومان ودیعه و اجاره ماهانه یک میلیون و 300 هزار تومان برای اجاره آماده واگذاری است؛ اما برای متراژهای عظیم تر می توان به آپارتمانی 75 متری در طبقه سوم یکی از خانه های جنت آباد مرکزی با دو اتاق خواب، پارکینگ و انباری بدون آسانسور اشاره نمود. برای سکونت در این خانه باید 110 میلیون تومان بابت رهن کامل پرداخت کنید. در آخر واحدی 95 متری در جنت آباد شاقتصادی طبقه آخر ساختمانی چهار طبقه، مجهز به دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور را آنالیز می کنیم. این خانه با مبلغ 150 میلیون تومان برای رهن کامل برای اجاره فایل شده است.

رهن و اجاره متراژهای بین 100 تا 200 متر

اگر خانواده پرجمعیتی هستید، خانه هایی با این متراژ برای شما مناسب خواهند بود. در حال حاضر خانه ای 117 متری در جنت آباد مرکزی، دارای دو اتاق خواب، پارکینگ، انباری، آسانسور و بالکن به قیمت180 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده است. از خانه های عظیم تر این منطقه می توان خانه ای 165 متری در جنت آباد شاقتصادی را آنالیز کرد. این خانه با سه اتاق خواب، پارکینگ، انباری و بالکن برای رهن کامل به قیمت 200 میلیون پیش و ماهانه 3.5 میلیون تومان یا 350 میلیون پیش و ماهانه یک میلیون تومان آماده واگذاری است. در صورتی که دنبال خانه ای عظیم تر هستید، آپارتمانی 180 متری در جنت آباد شاقتصادی با سه اتاق خواب، پارکینگ، انباری و آسانسور در طبقه چهارم ساختمانی پنج طبقه به قیمت 380 میلیون رهن کامل وجود دارد.

رهن و اجاره متراژهای بین 200 تا 300 متر

جستجو برای خانه هایی با متراژ بیشتر از 200 متر در منطقه جنت آباد، کمی سخت است. چرا که اغلب واحدهای مسکونی این منطقه زیر 200 متر هستند. خانه های 200 متری جنت آّباد با تعداد سه یا چهار اتاق خواب و برخورداری از امکاناتی مانند پارکینگ، آسانسور، انباری، بالکن و… به قیمتی برابر با 400 میلیون تومان برای رهن کامل در نظر گرفته شده اند. بنابراین در صورتی که قصد اجاره واحدهای عظیم در جنت آّباد را دارید، می توانید متناسب با موقعیت ملک از این واحدها انتخاب کنید.

در آخر می توان گفت برای زوج های جوان یا افرادی که توان اقتصادی محدود و بودجه مشخصی برای اجاره یا رهن خانه دارند، منطقه جنت آباد انتخاب مناسبی خواهد بود. چرا که این منطقه ضمن برخورداری از آسایش و رفاه کافی و ارائه امکانات خوب به ساکنان قیمت های مناسبی برای رهن و اجاره دارد. از طرفی به دلیل گستردگی وسایل نقلیه عمومی در منطقه جنت آباد، دسترسی به نقاط مختلف شهر از این محله آسان خواهد بود. در نتیجه می توان جنت آباد را از منطقه های مسکونی خوب پایتخت به شمار آورد. شما می توانید برای اجاره یا خرید آپارتمان در جنت آباد از خبرنگاران یاری بگیرید و لیست آپارتمان و خانه های ویلایی که برای فروش یا اجاره آگهی شده اند را مشاهده کنید.

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 531

به "نرخ رهن و اجاره در جنت آباد تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ رهن و اجاره در جنت آباد تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید