تور چین ارزان: ربات چینی در پیست اسکی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک ربات مجهز به 6 پا می تواند اسکی کند. این ربات در شنیانگ چین در ماه جاری میلادی آزمایش شده است.

تور چین ارزان: ربات چینی در پیست اسکی

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در ویدئوی منتشر شده از این آزمایش، 4 پای ربات روی چوب اسکی قرار می گیرند و به آن متصل می شوند. ربات مذکور به وسیله محققان دانشگاه شانگهای جیائو تانگ ساخته شده است.

ماشین مذکور در سراشیبی های مخصوص افراد تازه کار به کار گرفته شد و تیم نشان داد ابزار می تواند در حالت ایستاده باقی بماند، بچرخد و از برخورد با افراد اجتناب کند. در ویدئو نشان داده شد ربات می تواند یک راستا 400 متری را با سرعت 10 متر بر ثانیه اسکی کند.

به گفته محققان ربات می تواند در مسابقات اسکی رقابت و حتی در کوهستان ها گشت زنی کند و در عملیات نجات نیز شرکت کند.

گائو فنگ و همکارانش این ربات را توسعه داده اند. او در این باره می گوید: ربات فعالیت هایی مانند مسابقه دادن، چرخیدن، برنامه ریزی راستا و اجتناب از مانع را با استفاده از سیستم حسگری هوشمند و کنترل ترمز انجام دهد. ربات در تست ها نشان داد قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد و چابک است. بعلاوه می تواند با یاری رابط مغز و رایانه آن را کنترل کرد. به این ترتیب ربات قادر به اسکی میان جمعیت مردم خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1523

به "تور چین ارزان: ربات چینی در پیست اسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: ربات چینی در پیست اسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید