تورهای چین: برترین دانشگاه های چین برای تحصیل

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، برترین دانشگاه های چین

اگر قصد دارید در برای ادامه تحصیل به کشور باستانی چین سفر کنید و در کنار آشنایی با فرهنگ و تمدن و تاریخ این کشور دارای تاریخ پر فراز و نشیب و طولانی در یکی از دانشگاه های آن مقاطع تحیلی بالا را طی کنید با خبرنگاران همراه باشید. با ما باشید تا چند دانشگاه برتر را به شما معرفی کنیم و از بعضی ویژگی ها و مزایای این دانشگاه ها برایتان بگوییم. انتخاب کشور چین برای ادامه تحصیل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد اما پیش از آن حتمت باید دقت داشته باشید که چه رشته و چه دانشگاه و چه شهری را برای ادامه تحصیل و زندگی موقت تا خاتمه دوره تحصیل انتخاب می کنید تا بتوانید با خیال راحت و با صرف کمترین هزینه و انرژی و زمان نتیجه مطلوب و لازم را برده باشید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا چند تا از برترین دانشگاه های چین را به شما معرفی کنیم.

تورهای چین: برترین دانشگاه های چین برای تحصیل

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دانشگاه پکن

دانشگاه پکن: این دانشگاه که یکی از معتفزونین وبزرگترین دانشگاه های چین است در سال 1898 شروع به فعالیت علمی کرده و تا کنون دانشجویان بسیاری از آن فارغ التحصیلان شده اند. این دانشگاه که نخستین دانشگاه چین می باشد از نظر دارا بودن کلیه مقاطع تحصیلی و دوره ها و نیز تعدد و تنوع رشته های تحصیلی در کشور چین در جایگاه فزونی قرار گرفته است و در واقع نخستین دانشگاه ملی چین در تاریخ این کشور است. 31 دانشکده دانشکده گوناگون دارد و از چهارده بخش تشکیل شده است. در مقطع کارشناسی 101 رشته، در مقطع کارشناسی ارشد 224 رشته و در دوره دکترا 202 رشته در این دانشگاه و دانکده های گوناگون آن ارائه می شود. وجود بیش از حدود 4000 دانشجو از 80 کشور گوناگون در این دانشگاه در سال های اخیر نشان دهنده اعتبار علمی و جایگاه آن در سطح بین المللی است.

رشته های تحصیلی دانشگاه پکن

برخی از رشته هایی که در مقطع کارشناسی یا لیسانس ارائه می شود از این قرار است؛ علوم زمینی و فضائی، مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، علوم بهداشتی شیمی، مطالعات بین الملل، تاریخ، علوم ریاضی، زبانهای خارجی، تحقیقات مالی، علوم محیط زیست، هنر، فیزیک، جامعه شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات چینی، مدیریت اطلاعات، اقتصاد،علوم و تکنولوژی کامپیوتر، روزنامه نگاری و ارتباطات، مدیریت، مطالعات پیشرفته میان رشته ای، روانشناسی، باستان شناسی، موزه داری، فلسفه، حقوق، علوم و مهندسی محیط زیست، ارتباطات بین الملل.

در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته های متعددی وجود دارد و این تنوع می تواند شما را در انتخاب رشته مورد علاقه بسیار یاری کند. از جمله رشته های موجود در این مقطع می توان به این رشته ها اشاره نمود: زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات چینی، علوم زمینی و مدیریت اطلاعات، داروشناسی ملکولی، علوم و مهندسی محیط زیست، مهندسی الکترونیک و علوم کامپیوتر، مدیریت اطلاعات، جامعه شناسی، روانشناسی، نرم افزار و میکرو الکترونیک، باستان شناسی، موزه داری، حقوق، زبانهای خارجی، مطالعات بین الملل، شیمی، فیزیک، اقتصاد، تحقیقات مالی، مطالعات پیشرفته میان رشته ای، تحقیقات جمعیت شناسی، تاریخ، فلسفه علوم ریاضی، مدیریت،هنر. گفتنی است که کلیه رشته های اشاره شده در بالا به زبان چینی تدریس و ارائه می شود و چنانچه دانشجویی پذیرش از این دانشگاه دریافت نمایید به مدت دو ترم می بایست به آموزش و یادگیری زبان چینی در این کشور مشغول باشد. اما در دانشگاه پکن کلاس ها بسیاری از رشته های پزشکی به زبان انگلیسی برگزار می شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه پکن

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه پکن برای دانشجویان خارجی برای یک سال، در دوره کارشناسی برای رشته های فنی مهندسی 30000 یوان معادل 4400 دلار آمریکا است و برای رشته های علوم انسانی 26000 یوان معادل 3800 دلار آمریکا می باشد. برای دوره کارشناسی ارشد رشته های فنی مهندسی با هر گرایشی 33000 یوان 4800 دلار آمریکا و رشته های علوم انسانی 29000 یوان 4200 دلار آمریکا است. هرینه تحصیل در دوره دکترا دانشگاه پکن در رشته های فنی 40000 یوان 5900 دلار آمریکا و در رشته های علوم انسانی 32000 یوان 4700 دلار آمریکا است. لازم به شرح است هر 1 دلار آمریکا برابر با 6.8 یوان چین است.

دانشگاه چین هوا

دانشگاه چین هوا: دانشگاه بعدی که می خواهیم به شما خبرنگارانی ها معرفی کنیم و یکی از برترین دانشگاه های چین به شمار می آید، دانشگاه چین هوا است که در مرکز چین یعنی شهر پکن قرار گرفته است. سال پایه گذاری این دانشگاه سال 1911 است و در آن 35 رشته در دوره کارشناسی و در کارشناسی ارشد 84 رشته، و 64 رشته هم در دوره دکترا ارائه می شود.از این تعداد رشته تنها 10 رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شود. از جمله رشته هایی که در این دانشگاه در دوره کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود: مهندسی شیمی،علوم بیولوژی و بیوتکنولوژی، مهندسی عمران،علوم و مهندسی محیط زیست، مهندسی مکانیک، روزنامه نگاری و ارتباطات، مهندسی کامپیوتر و نرم افزار،؛ علوم اجتماعی، تکنولوژی هسته ای و انرژی نوین، میکرو الکترونیک و نانو الکترونیک، فیزیک، مدیریت، مهندسی الکتریک، مهندسی هیدرولیک، معماری، مهندسی اتومبیل، مهندسی الکترونیک، اتوماسیون، فضانوردی، حقوق، شیمی، علوم ریاضی، مهندسی صنایع، علوم و تکنولوژی کامپیوتر و پزشکی. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی و غیر چینی در رشته های علوم و مهندسی در دوره دکترا 40000 یوان و در دوره کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس 33000 یوان است برای سایر رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی شامل روزنامه نگاری، حقوق، اقتصاد و… مقطع دکترا40000 یوان و فوق لیسانس 30000 یوان است. برای رشته هنر دوره دکترا 50000 یوان و دوره فوق لیسانس 45000 باید شهریه پرداخت شود. باز هم نکته مهم اینکه کلیه رشته های اشاره شده در بالا به زبان چینی تدریس می شود.

دانشگاه فو دان

و اما سومین دانشگاهی که به عنوان یکی از برترین دانشگاه های چین به شما معرفی می کنیم دانشگاه فو دان در شهر شانگهای چین است این دانشگاه در سال 1905 فعالیت خود را شروع کرد و از حدود 45 سال بعد یعنی در سال 1950 اقدام به پذیرش دانشجویان غیر چینی نمود و اکنون حدود 2800 دانشجوی خارجی از بسیاری از کشورهای دیگر در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. رشته های تحصیلی دوره لیسانس در دانشگاه فو دان این موارد می باشند: زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات چینی، مطالعات مذهبی، جامعه شناسی، سیاست بین الملل، تاریخ و فرهنگ چین، روانشناسی، اقتصاد چین، فلسفه، مهندسی ارتباطات، میکرو الکترونیک، پزشکی، حسابداری، بازاریابی، ریاضیات کاربردی، فیزیک و شیمی. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه شهریه سالانه ای برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده که در دوره کارشناسی رشته های علوم انسانی 23000 یوان و رشته های فنی 28000 یوان و برای رشته های پزشکی و هنر 42000 یوان می باشد. در دوره کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی و رشته های فنی مهندسی بین 28000 تا 30000 یوان شهریه دریافت می شود. برای رشته های پزشکی و هنر 48000 یوان و در مقطع دکترا برای کلیه رشته ها از 30000 تا 54000 یوان شهریه دریافت می شود.

دانشگاه نان جین

چهارمین دانشگاه معتبر و جامع چین دانشگاه نان جین است. که در سال1902 فعالیت علمی خود را شروع کرده است و در حال حاضر بیش از 18000 دانشجوی خارجی از هفتاد کشور دنیا در آن مشغول به تحصیل می باشند. آموزش زبان چینی در این دانشگاه به صورت دوره های بلند مدتارائه می شود که برای دانشجویان خارجی جهت یادگیری زبان چینی به وسیله برگزار می شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای هر یک سال 19000 یوان چین می باشد و رشته های زبان چینی، روزنامه نگاری، اقتصاد و تجارت بین الملل، مدیریت تجاری، حقوق در آن تدریس می شود.

دیگر دانشگاه های چین

از دیگر مراکز و موسسات علمی برتر و برترین دانشگاه های چین می توان به این موارد اشاره نمود: دانشگاه جیاو تون شانگهای در شانگهای، جیائو تونگ در شانگهای، دانشگاه فودان، دانشگاه تسینگ هوا در پکن، دانشگاه نرمال گوانگشی، دانشگاه سیچوان، دانشگاه هنگ کنگ. گفتنی است که هزینه های تحصیلی اعلام شده از سوی دانشگاها برای سال 2010 می باشد و بعلاوه هر 1 دلار آمریکا با 6.8 یوان چین برابر است. امیدواریم شما دوستان خبرنگارانی با برترین گزینش در رسیدن به اهداف علمی و تحصیلی تحصیل در برترین دانشگاه های چین به عالی ترین اهداف خود دست یابید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1560

به "تورهای چین: برترین دانشگاه های چین برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: برترین دانشگاه های چین برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید