زور بچه رییس هم به سریع و خشمگین نرسید (باکس آفیس هفته)

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، در نخستین آخر هفته اکران انیمیشن بچه رییس 2، فیلم سریع و خشمگین 9 توانسته همچنان با اقتدار در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

زور بچه رییس هم به سریع و خشمگین نرسید (باکس آفیس هفته)

این هفته فیلم های تازه وارد عملکرد خوبی در گیشه داشته اند و بچه رییس 2 و پاکسازی ابدی (The Forever Purge) به ترتیب صندلی های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند و فیلم کمدی سیاه زولا هم در رتبه نهم قرار گرفته است. اما نوترین نسخه سریع و خشمگین با فاصله ای 6.8 میلیون دلاری نسبت به فیلم دوم کماکان حاکم سینماهای آمریکاست و بنا بر آمار باکس آفیس موجو مقدار فروش آن در سراسر دنیا پس از 10 روز از مرز 500 میلیون دلار عبور نموده است.

فیلم سریع و خشمگین 9 طی آخر هفته گذشته در آمریکا با نمایش در 4203 سالن 22.8 میلیون دلار فروخته و صدر جدول باکس آفیس را از آن خود نموده است. باکس آفیس موجو رقم فروش بین المللی این فیلم را هم 374 میلیون دلار اعلام نموده که با توجه به دنیاگیری کروناویروس بسیار چشمگیر است.

تا به این ساعت در پایگاه های متاکریتیک، راتن تومیتوز و IMDb برای این فیلم به ترتیب امتیاز 58 از 100 و 60 از 100 و 55 از 100 به ثبت رسیده است. در متاکریتیک در میان فیلم های این سری بالاترین و پایین امتیاز منتقدان را سریع و خشمگین 7 و 2 سریع و 2 خشمگین در اختیار دارند. تیم گریسون منتقد اسکرین دیلی در بخشی از یادداشت خود برای سریع و خشمگین 9 آورده است: این فیلم دارای شکوهی مضحک و دقایقی احساسی است. سکانس های تعقیب و گریز عظیم و پرهزینه ای برای کسب رضایت هواداران همیشگی این مجموعه در فیلم وجود دارد، اما در این دقایق هیچ مفهوم یا نکته جالب توجه ای به چشم نمی خورد.

جان سینا در فیلم سریع و خشمگین 9 نقش جیکوب تورتو، برادر دومنیک (وین دیزل) و میا تورتو (جوردانا بوروستر) را ایفا می نماید. پس از اتفاقات سرنوشت خشمگین، اکنون دومنیک تورتو به همراه گروه اش باید با برادر کوچک تر لو که یک قاتل حرفه ای و در حال همکاری با سایفر است، رو به رو شوند. طی نسخه های اخیر سری سریع و خشمگین همیشه شارلیز ترون شخصیت منفی بوده است، اما این طور که پیداست در دهمین قسمت از این مجموعه، سینا رهبری تیم آدم های شرور قصه را بر عهده خواهد داشت و چند ماه قبل در برنامه امشب با اجرای جیمی فلن بیان نموده بود: فیلم سریع و خشمگین 9 چیزی شبیه به یک جمع بندی برای فیلم های قبلی خواهد بود و داستان قسمت های پیشین را به یکدیگر پیوند و به بعضی از سؤالات هواداران پاسخ می دهد و در کنار آن پرسش های نوی هم ایجاد می نماید.

انیمیشن بچه رییس 2 طی 3 روز گذشته توانسته 16 میلیون دلار بفروشد و به رتبه دوم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا برسد. اکران نوترین ساخته دریم ورکس در اروپا هم به صورت محدود شروع شده و این انیمیشن 1.5 میلیون دلار هم از گیشه بین المللی کسب نموده است. اما انتظار داریم این رقم با شروع اکران گسترده بچه رییس 2 در آسیا و اروپا طی هفته آینده از مرز 15 میلیون دلار عبور کند.

یونیورسال پیکچرز پیش از این قصد داشت در شهریورماه انیمشین بچه رییس 2 با نام کامل بچه رییس: کسب وکار خانوادگی را تنها در سینماها نمایش دهد، اما این طور که پیداست مقدار فروش و عملکرد پویانمایی های در حال اکران این کمپانی را از تصمیم خود منصرف نموده است. داستان بچه رییس 2 درباره بچه کوچک تیمی، برادر بچه رییس است که از شرکت بچه ها آمده و مأمور است تا نابغه شرور را متوقف کند. او تیمی و تدی (بچه رییس) را دوباره به دوران بچگی بازمی گرداند و با یاری همدیگر به جنگ دکتر آرترمستانگ می فرایند تا از بی ادب شدن بچه ها جلوگیری نمایند.

آخرین و نوترین نسخه از سری فیلم های اکشن و ترسناک پاکسازی با نام پاکسازی ابدی از 3 روز قبل در آمریکا و چند کشور دیگر روی پرده رفته که توانسته با کسب 12.4 میلیون دلار از گیشه آمریکا در صندلی سوم باکس آفیس این هفته قرار بگیرد. در خلاصه داستان رسمی این فیلم آمده: عده ای از غارتگران غیرقانونی تصمیم می گیرند که پاکسازی سالانه با طلوع آفتاب متوقف نشود و افراد مسلح تا ابد به پاکسازی ادامه دهند و تمام قوانین مدنی را زیر پا بگذارند.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb برای پاکسازی ابدی به ترتیب امتیاز 46 از 100، 54 از 100 و 61 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد قسمت آخر این مجموعه محبوب با بازی آنا د لا رگه را، راجاش لوکاس و کسیدی فریمن در نظر سینمادوستان و منتقدان چندان جالب توجه نبوده است. جانی اولکسینسکی منتقد نیویورک پست در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: ایده محوری سری فیلم های پاکسازی برای یک فیلم یا نهایتا دو فیلم مجذوب کننده بود، اما در پنجمین نسخه از این مجموعه با فرمولی کلیشه ای و روایتی قابل پیش بینی روبرو هستیم

فیلم یک مکان ساکت 2 در آخر هفته منتهی به 4 جولای (14 خرداد) توانسته با نمایش در 2826 سالن 4.07 میلیون دلار بفروشد و با دو پله تنزل در قیاس با هفته گذشته در صندلی چهارم جدول باکس آفیس قرار بگیرد. باکس آفیس موجو رقم فروش فیلم یک مکان ساکت 2 در بازارهای بین المللی و آمریکا را پس از 38 روز نمایش 112 و 145 میلیون دلار اعلام نموده است.

داستان فیلم یک مکان ساکت 2 کمی پس از اتفاقات فیلم نخست رقم می خورد و طی آن اِوِلین و لی به همراه فرزندانشان باید با وحشت دنیای بیرون روبه رو شوند و در سکوت برای بقا بجنگند. آن ها پا به دنیای ناشناخته ها می گذارند و خیلی زود می فهمند موجوداتی که با صوت شکار خود را می یابند، تنها تهدید پیش رویشان نیستند. بعلاوه در بخش هایی از فیلم هم نگاهی به روزهای شروعین تسخیر کره زمین به وسیله هیولاهای وحشتناک حاضر در اثر و چگونگی نخستین برخورد انسان ها با این موجودات ترسناک انداخته می شود.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 71 و 28 آنالیز امتیاز 93 از 100 و 73 از 100 برای این فیلم ثبت شده است که نشان می دهد با فیلم ترسناک قابل تأملی روبرو هستیم. ریچارد اسکات لارسون منتقد اسلنت در بخشی از نقد خود برای یک مکان ساکت 2 آورده است: وقتی اهمیت خانواده و میراث باعث ایجاد تنش در فیلم می شود، کرازینسکی در منطقه امن خود قرار می گیرد. در فیلم توجه ویژه ای به بچه ها خانواده شده است و در چند صحنه با گرفتار شدن آن ها با پویایی و هوشمندی تعلیق و هیجان ایجاد می شود. برخلاف بسیاری از فیلم های ترسناک که در اغلب دقایق به طور آشکار دشمن اصلی و پلید داستان را به ما نشان می دهند، در یک مکان ساکت 2 در بعضی سکانس ها نشانه واضحی از هیولاهای فیلم به چشم نمی خورد و همین باعث می شود بیننده مدام در پی نشانه بصری یا صوتی از آن ها بشود و ترسی عمیق وجود او را فرا بگیرد.

فیلم محافظ همسر هیتمن این هفته فقط 3 میلیون دلار فروخته و به صندلی پنجم رضایت داده است. داستان این فیلم چهار سال بعد از اتفاقات فیلم قبلی رقم می خورد و در آن مایکل برایس هنوز با داریوس کینکید دوست است و حالا همراه با هم برای نجات سونیا، همسر داریوس، کوشش می نمایند. تا به این ساعت در IMDB، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 65 از 100، 25 از 100 و 47 از 100 برای محافظ همسر هیتمن به ثبت رسیده است. برایان ترویت، منتقد یواس ای تودی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: رابطه دو شخصیت اصلی فیلم دوست داشتنی است و با بازی های خوبی روبرو هستیم، اما محافظ همسر هیتمن روایت و فیلم نامه ای فرمولی دارد و اغلب اتفاقات و کنش های داستانی آن را در سایر فیلم های اکشن هم دیده ایم.

فیلم اکشن کمدی محافظ همسر هیتمن با بازی رایان رینولدز، ساموئل ال. جکسون، سلما هایک و مورگان فریمن دنباله فیلم پیروز محافظ مزدور است که با بودجه ای 30 میلیون دلاری توانست به فروشی بالغ بر 176 میلیون دلار در سراسر دنیا دست پیدا کند.

فیلم ماجراجویی و جنایی کروئلا به کارگردانی کریگ گیلسپی که بر اساس انیمیشن محبوب 101 سگ خالدار ساخته شده طی آخر هفته گذشته 2.4 میلیون دلار فروخته تا صندلی پنجم جدول پرفروش ترین فیلم های آمریکا را به دست بیاورد. شایان ذکر است کروئلا علاوه بر سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفته و اگر این چنین نمی شد احتمالا فیلم نو اما استون فروش بهتری را تجربه می کرد.

مالیفیسنت ثابت کرد پرداختن از سویه ای نو به انیمیشن های قدیمی و به خصوص شخصیت های منفی آن ها مجذوب کنندهیت بسیار زیادی دارد و می تواند برای بیشتر فیلم بین ها جالب توجه باشد؛ زیرا واکاوی ذات و زندگی شخصیت های شرور دنیای دیزنی به سینمادوستان فرصت می دهد که ضمن مرور خاطرات خوش دوران کودکی خود، از دریچه ای تازه به اتفاقات داستان نگاه نموده و شخصیت ها برایشان عمق بیشتری پیدا نمایند. به همین دلیل در کروئلا هم شاهد چنین رویه ای هستیم و دیزنی به سراغ زندگی کروئلا دِویل، دشمن اصلی 101 سگ خالدار رفته است. این شخصیت خبیث توله سگ ها را می سارق تا از پوست آن ها برای خز لباس هایش استفاده کند!

تا به این ساعت برای کروئلا در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 188 و 46 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 61 از 100 به ثبت رسیده است. پیتر دبروژ از ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: کریگ گیلسپی که چند سال قبل با فیلم من تونیا هستم خوش درخشید، شخصیت کروئلا را از آن حالت قابل پیش بینی در داستان 101 سگ خالدار نجات داده و با خلق اثری متمایز یکی از شرورترین شخصیت های دنیای دیزنی را با الگویی دور از انتظار و بدیع دوباره متولد نموده است.

پیتر خرگوشه 2: فراری (Peter Rabbit 2: The Runaway) در چهارمین هفته نمایش اش 2.1 میلیون دلار فروخته و در صندلی ششم قرار گرفته است. این فیلم دنباله ای برای پیتر خرگوشه به تعداد می رود که در سال 2018 با بودجه ای 50 میلیون دلاری به فروشی بالغ بر 220 میلیون دلار دست یافت. اکران پیتر خرگوشه 2: فراری در کشورهای اروپایی و آسیایی از چند هفته قبل شروع شده و این فیلم کمدی و ماجراجویی به کارگردانی ویل گلوک تا به این ساعت در بازارهای بین المللی 92 میلیون دلار فروخته که بیش از نیمی از آن مربوط به چین، استرالیا و انگلستان است.

در دنباله پیتر خرگوشه توماس و بیا ازدواج نموده اند و همراه با پیتر و خانواده خرگوشی اش زندگی می نمایند. پیتر که از زندگی در باغ خسته شده، به یک شهر عظیم می رود تا تجربه های نوی کسب کند، اما در این راه او با شخصیت های شرور داستان برخورد می نماید و تمام خانواده را به میان یک ماجرای نفسگیر باز می کشاند.

تا به این ساعت برای پیتر خرگوشه 2: فراری در متاکریتیک، IMDB و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 44 از 100، 63 از 100 و 66 از 100 ثبت شده که نشان می دهد فیلم نو ویل گلوک در نظر سینمادوستان و منتقدان از کیفیتی نزدیک به فیلم قبلی برخوردار است. ایان فریر از مجله امپایر در یادداشت خود برای این فیلم آورده: اثر نو ویل گلوک به خوبی پدینگتون 2 نیست، اما پیتر خرگوشه 2 به لطف شوخ طبعی هایش در نیمه دومش قابل قبول ظاهر می شود. یک بار دیگر شاهد تصویرگری داستان محبوب بیترکس پاتر در سینما هستیم.

فروش فیلم احضار 3 با نام کامل احضار: شیطان مرا وادار کرد نسبت به هفته گذشته 57 درصد کاهش پیدا نموده و این فیلم ترسناک با فروشی 1.2 میلیون دلاری در صندلی هشتم باکس آفیس قرار گرفته است. ادامه ماجراجویی های شیطانی اد و لورین وارن در اروپا و بعضی کشورهای آسیایی و آفریقایی هم تا به امروز 112 میلیون دلار فروخته تا بتوانیم عملکرد فیلم نو مایکل چاوز در باکس آفیس را با توجه به دنیاگیری کروناویروس پیروز ارزیابی کنیم.

فیلم های احضار 1 و 2 توانستند علاوه بر پیروزیت تجاری رضایت عموم منتقدان و سینمادوستان را هم به دست بیاورند و به همین دلیل از نسخه های اصلی این مجموعه همیشه به اسم یکی از پیروز ترین فیلم های ترسناک سال های اخیر یاد می شود. فیلم های احضار 1 و احضار 2 در راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 86 از 100 و 80 از 100 را کسب نموده اند و در پایگاه متاکریتیک هم امتیاز 68 از 100 و 65 از 100 برای آن ها به ثبت رسیده است. عملکرد نسخه سوم در نظر منتقدان کمی ضعیف تر از دو فیلم قبلی بوده، اما برای یک فیلم ترسناک همچنان قابل قبول به نظر می رسد. امتیاز فیلم احضار 3 در راتن تومیتوز و متاکریتیک تا به این ساعت به ترتیب بر اساس 53 و 181 آنالیز 59 از 100 و 53 از 100 است.

داستان این فیلم بر اساس پفراینده جنایی معروف شیطان مرا وادار کرد ساخته شده و به زندگی خانواده ای به نام گِلاتزِل و جوانی با نام آرن جانسون با بازی روآری اوکانر می پردازد که پس از ارتکاب قتل ادعا می نماید تحت سلطه شیطان و بدون اراده دست به انجام جنایت زده است. در تاریخ دادگاه های ایالات متحده آمریکا این نخستین باری بود که یک مظنون به قتل برای دفاع از خود ادعای دخالت موجودی شیطانی را عنوان نمود.

اصل ماجرای شیطان مرا وادار کرد به سال 1981 میلادی و کشته شدن آلن بونو، صاحب خانه آرن چاین جانسون به دست وی بازمی شود. پیش از این اتفاق خانواده گلاتزل که در همسایگی جانسون زندگی می کردند، ادعا نموده بودند پسر 11 ساله ا شان، دیوید گلاتزل به وسیله شیطان تسخیر شده است. جانسون هم پس از کشتن صاحب خانه اش مدعی شده تحت تأثیر شیطان بوده و حتی خاطره ای از ارتکاب قتل در فکر ندارد! در جریان این پفراینده همسر جانسون در کوشش بود تا قاضی را متقاعد کند که نقش شیطان در انجام جنایت را بپذیرد، اما این توجیهات برای دادگاه غیرقابل پذیرش و در نظر بعضی مضحک بود و انتها آرن چاین جانسون به 10 تا 20 سال زندان محکوم شد.

کمپانی A24 کمدی سیاه زولا را از چند روز قبل در آمریکا اکران نموده که با استقبال مناسبی از سوی سینمادوستان روبرو شده است. این فیلم درباره استریپری به نام زولاست که سفر جاده ای عجیب و غریبی را به سمت استان فلوریدا شروع می نماید.

اغلب منتقدان از تماشای زولا راضی بوده اند و در متاکریتیک بر اساس 35 آنالیز امتیاز قابل قبول 75 از 100 برای آن به ثبت رسیده است. زولا با بازی رایلی کیو، نیکولاس براون و کولمن دومینگو تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته و توانسته طی 3 روز 1.2 میلیون دلار بفروشد و انتظار داریم طی هفته آینده هم این فروش خوب ادامه پیدا کند.

این هفته فیلم در هایتس به کارگردانی جان ام. چو با بازی کوری هاکینز، لسلی گریس و دافنه رابین-وگا با نمایش در 1405 سالن در آمریکا فقط 1.1 میلیون دلار فروخته و در مکان دهم ایستاده است. داستان این فیلم طی سه روز در محله لاتین واشینگتن هایتس در نیویورک رخ می دهد و به زندگی صاحب یک خواربارفروشی می پردازد که درباره بستن مغازه اش و بازنشسته شدن در جمهوری دومینیکن بعد از به ارث رسیدن مبلغ قابل توجهی به او، احساسات متناقضی دارد.

تا به این ساعت در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 231 و 50 آنالیز امتیاز 97 از 100 و 85 از 100 برای در هایتس به ثبت رسیده است. برایان لوری منتقد CNN در بخشی از نوشته خود درباره این فیلم آورده است: عظیم و پرجنب وجوش، در هایتس تمام ویژگی های یک فیلم مفرح تابستانی را دارد و در آن حساسیت های لین-منوئل میرندا و صحنه های پرزرق و برق کارگردان آسیایی های خرپول به چشم می خورد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
سریع و خشمگین 9

F9: The Fast Saga

122.8115.9
بچه رییس 2: کسب وکار خانوادگی

The Boss Baby: Family Business

11616
پاکسازی ابدی

The Forever Purge

112.412.4
یک مکان ساکت 2

A Quiet Place Part II

64141
محافظ همسر هیتمن

The Hitmans Wifes Bodyguard

3331.3
کروئلا

Cruella

62.476.4
پیتر خرگوشه 2: فراری

Peter Rabbit 2: The Runaway

42.134.2
احضار: شیطان مرا وادار کرد

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

51.262.1
زولا

Zola

11.21.3
در هایتس

In the Heights

41.126.7

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1203

به "زور بچه رییس هم به سریع و خشمگین نرسید (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زور بچه رییس هم به سریع و خشمگین نرسید (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید