طراحی سایت: سایتی که باید نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه جلد کتاب!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک دیتاساینتیست که معتقد است طراحی بعضی قسمت های سایت نمایشگاه مجازی کتاب خیلی باعجله و فقط برای برطرف تکلیف صورت گرفته است با انتقاداتی از پلتفرم این رویداد می گوید: این سایت قرار است نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه نمایشگاه مجازی جلد کتاب!

طراحی سایت: سایتی که باید نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه جلد کتاب!

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

وحید باقی، دیتاساینتیست در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص راهکارهایی برای بهبود شرایط سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با توجه به اختلالات و تجربیات مربوط به نخستین دوره این رویداد، ضمن انجام آنالیز هایی اظهار کرد: زمانی که نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار می شد، مخاطبان به وسیله گشتن در محوطه نمایشگاه یا پرس وجو از افراد مختلف و حتی بدون استفاده از نقشه راهنما می توانستند غرفه ناشر و کتاب های مورد نظر خود را پیدا نمایند اما حالا که این رویداد به صورت مجازی برگزار می گردد، نقشه راهنما اهمیت ویژه ای پیدا می نماید.

او سپس گفت: بنابراین مهم ترین قسمت وب سایت یک نمایشگاه کتاب، بخش جست وجوی آن است که قرار گرفتن آن در صفحه اول وب سایت هم بر همین موضوع تاکید می نماید.

باقی در عین حال با بیان این که طراحی ظاهری وب سایت کاملا ساده و بدون هرگونه پیچیدگی ست، ادامه داد: از این جهت نکته مثبتی برای آن محسوب می گردد. اما سادگی بدون توجه به نکات زیبایی شناختی، ارزش کار را کم می نماید. کاملا معین است که طراحی سایر قسمت های سایت خیلی باعجله و فقط برای برطرف تکلیف اجرا شده است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

این تحلیل گر داده بعلاوه بیان نمود: در بخش لیست ناشران، فقط نام انتشارات و شماره تماس آن ها قرار گرفته است؛ اما شاید بهتر بود که لوگو ناشر نیز در این بخش قرار بگیرد، تا اگر شخصی یک انتشارات را از روی لوگو آن می شناسد، به سادگی بتواند آن را پیدا کند.

وحید باقی بعلاوه درخصوص نحوه حضور ناشران در این رویداد مجازی اظهار کرد: در سایت صفحه ای اختصاصی برای ناشران وجود ندارد؛ صرفا با جست وجوی نام ناشر، کتاب های آن ناشر نمایش داده می گردد. چه بسا، بهتر بود در صفحه هر ناشر دسته بندی هایی نظیر کتاب های پرفروش، تازه ترین کتاب های ناشر و... در بخش جداگانه ای قرار می گرفت تا تجربه کاربری مطلوب تری را ارائه می کرد.

او اضافه کرد: در صفحه مربوط به هر کتاب، خلاصه ای از کتاب و فایل PDF چند صفحه ابتدایی آن قرار داده شده که در نگاه اول نکته مثبتی است. اما زمانی که تعدادی از این فایل های PDF را آنالیز می کنیم متوجه می شویم که بسیاری از آن ها صرفا یک اسکن بی کیفیت دوسه صفحه اول کتاب هستند و حتی شامل لیست هم نمی شوند! در این فایل باید حتما لیست مطالب و چند صفحه از ابتدا و انتهای کتاب نیز قرار داده گردد تا تصمیم گیری برای خرید را ساده تر کند. این سایت قرار است نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه نمایشگاه مجازی جلد کتاب!

باقی در انتها با ارائه پیشنهادی برای بهبود شرایط سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب گفت: علاوه بر این ها، در صفحه هر کتاب فقط شماره تلفن هر ناشر قرار داده شده است و اگر شخصی بخواهد سایر کتاب های این انتشارات را مشاهده کند، باید به صورت دستی نام آن را جست وجو کند. در حالی که بهتر بود در صفحه هر کتاب لینکی به سایر کتاب های ناشر نیز قرار داده می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1456

به "طراحی سایت: سایتی که باید نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه جلد کتاب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: سایتی که باید نمایشگاه مجازی کتاب باشد نه جلد کتاب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید