علی مطهری: کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، نایب رئیس مجلس دهم گفت: دولتی باید روی کار بیاید که اجازه دخالت به نهاد های خارج از دولت در امور اجرایی ندهد و رئیس جمهور فردی با ثبات و قوی باشد تا در مقابل این دخالت ها بایستد.

علی مطهری: کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم

علی مطهری نایب رئیس مجلس دهم عصر امروز (دوشنبه 18 اسفندماه) با حضور در سلسله نشست های بررسی و تحلیل انتخابات ریاست جمهوری 1400 در حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجه و اقتصاد جدای از هم نیست و همه این ها باید با هم دیده گردد.

به گزارش تسنیم، علی مطهری کننده سابق مجلس که اخیرا به شکل رسمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرده است، در نشست انتخاباتی که عصر امروز در محل حزب ندای ایرانیان برگزار شد، طی سخنانی گفت: ما در درجه اول باید تلاش کنیم که مشارکت مردم در انتخابات بالا برود چراکه این مسئله هم از نظر بالا بردن جایگاه سیاسی ایران در دنیا اثرگذار خواهد بود و هم اینکه با مشارکت بالا انتخاب مردم به انتخاب واقعی نزدیکتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: البته مردم از سختی معیشت و ناامیدی از اینکه با انتخاب آن ها آیا واقعا تغییری در فرایند ها صورت میگیرد یا خیر روبرو هستند که این وظیفه ماست که در ان ها این باور را ایجاد کنیم که حضور مردم تاثیر مستقیمی در امورات کشور دارد؛ بنابراین بنده احساس کردم وارد میدان شوم و نتیجه هر چه گردد برای شخص بنده اصلا مهم نیست و مهم این است که به تکلیف عمل کنیم.

مطهری گفت: من یک کاستی هایی در اوضاع کشور دیدم و با توجه به اینکه 12 سال سابقه کنندگی و چند سالی نایب رییسی مجلس را دارم تا حدی با مسائل و چالش ها آشنا شدم و فکر میکنم که بسیاری از این چالش ها قابل حل است. به هر حال باید درسیاست خارجی و روابطی که با کشور های همسایه و کشور های اسلامی و دنیای اسلام اصلاحاتی ایجاد کنیم. همچنین رابطه با دنیای غرب را حتی المقدور باید بهبود ببخشیم و اینطور نباشد که نهایتا با دو سه کشور در ارتباط باشیم. خصوصا اینکه سیاست خارجی اثر مستقیم در زندگی مردم نیز خواهد داشت.

وی بیان نمود: یکی از مسائل اقتصادی ما این است که تعداد اندکی شرکت های بزرگ خصوصی داریم که باید این رویه اصلاح گردد و رقابت به معنی واقعی را در اقتصاد ایجاد کنیم تا در رقابت با کشور های منطقه در تصاحب بازار ها توفیق کسب کنیم. همچنین در بخش فرهنگی نیز نیاز به اصلاح وجود دارد و توجه به حقوق مردم باید در دستور کار دولت آینده قرار گیرد. در هر حال مهم اینست که هر دولتی که روی کار بیاید برنامه جامع و کاربردی داشته باشد و این طور نباشد که بگوید من میخواهم فقط مسئله سیاست خارجی یا اقتصاد را بهبود ببخشم چراکه چنین دولتی نمیتواند پیروز باشد.

البته مردم همیشه انتقاداتی داشته اند، ولی چون اصل انقلاب را قبول دارند در آنجایی که باید انقلاب را حمایت کنند در صحنه حاضر می شوند. نمونه این مسئله حضور همیشگی مردم در راهپیمایی ها و صحنه های عمومی است؛ بنابراین اگر مردم احساس کنند که حرف های آن ها شنیده می گردد، این بار هم در صحنه حاضر می شوند.

کننده سابق تهران در مجلس گفت: به طور کلی سیاسیون می توانند نقش بسزایی در حضور و مشارکت مردم داشته باشند؛ بنابراین همه کسانی که احساس می کنند حرف آن ها در مردم تاثیر گذار است باید در صحنه حاضر شوند البته شورای نگهبان نیز در این حوزه نقش تاثیرگذاری دارد و نباید سخت گیری بی مورد داشته باشد چراکه اگر مردم احساس کنند که کننده تفکر آن ها در صحنه حضور دارد قطعا در مشارکت در انتخابات نیز تاثیر گذار است.

مطهری درباره تحولات اخیر در حوزه سیاست خارجی گفت: امروز در خصوص بازگشت به برجام نیاز به مذاکره با امریکا نیست و صورت مسئله بسیار روشن است؛ امریکا بوده که از برجام خارج شده و تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده بنابراین این امریکا است که باید تحریم ها را بردارد و به برجام باز گردد تا آن زمان ایران نیز به تعهدات برجامی بازگردد.

من به شکل مستقل وارد شدم، ولی مستقل وارد شدن به این معنا نیست که توجهی به تحولات روز نداشته باشیم هرچه جلوتر بریم افق روشن تر می شد و ممکن است احساس کنیم که اگر در اینجا همکاری با کاندیدای دیگر یا حزبی انجام گردد به نفع کشور باشد و جلوگیری کند از این که فرد تندرویی روی کار بیاید به هر حال آن زمان باید تصمیم گرفت که چه کاری به نفع کشور است، ولی اینکه تا به امروز من ملاقاتی با گروه ها داشته باشند خیر اینطور نبوده، اما اینکه اگر هر کدام از جناح ها بخواهد از بنده حمایت کند بنده استقبال خواهم کرد، اما به هر ترتیب باید دید در اینده وضع نظرسنجی ها چگونه است و بعد تصمیم گرفت.

مطهری در پاسخ به این سوال که با توجه به نسبت خانوادگی شما با آقای لاریجانی برخی ها معتقدند که شما به عنوان کاندیدای پوششی وی وارد صحنه رقابت ها شدید تا به نوعی رای ان دسته از بدنه اجتماعی اصلاح طلب که نگاه مثبتی به شما دارد را به سمت آقای لاریجانی جذب کنید، گفت: درباره حضور آقای لاریجانی اطلاعی ندارم و صحبتی نداشتم و نمیدانم خواهد آمد یا خیر. اعلام نامزدی خودم هم بدون اطلاع ایشان بوده است. هیچ هماهنگی وجود نداشته و ندارد و کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم.

وی اضافه کرد: اگر لاریجانی را اصلح میدانستم نمی آمدم، من خودم را اصلح دانستم و آمدم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1044

به "علی مطهری: کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی مطهری: کاندیدای پوششی لاریجانی نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید