فسیل های جالب با قدمت 9 میلیون سال در سایت مراغه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، قدیمی ترین و مهم ترین سایت فسیل شناسی کشور در مراغه است، که در آن نمونه هایی با قدمت بیش از 9 میلیون سال موجود است، این مجموعه در سال 1383 به عنوان آثار طبیعی ثبت شده و زیر نظر سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

فسیل های جالب با قدمت 9 میلیون سال در سایت مراغه

محمد مدادی گفت : در سال 1401 واحد نمونه های بی مهره را راه اندازی کردیم، در این مخازن 24 نمونه شامل گروه های حشرات، نرم تنان و بند خاتمه نگهداری می شوند ، مدیریت فسیل های مهره داران در کشور با سازمان حفاظت محیط زیست است، قدیمی و مهم ترین سایت فسیل شناسی کشور در مراغه است، که در آن نمونه هایی با قدمت بیش از 9 میلیون سال موجود است، این مجموعه در سال 1383 به عنوان آثار طبیعی ثبت شده و زیر نظر سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

وی اضافه کرد : بیش از 50 موزه، برای آموزش، فرهنگ سازی و بازدید مردم و 24 کارگاه تاکسیدرمی خصوصی درکشور موجود است ، در صورت نابودی نمونه ها 6 بانک ژن پارالل در ادارات کل استان ها وجود دارد .

مدیر کل نو دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان محیط زیست گفت : نظارت، حفاظت، شناسایی و پایش از حیات وحش بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و هرگونه بهره برداری از حیات وحش احتیاج به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست دارد، نظارت بر ورود و خروج نمونه ها از کشور و فرودگاه ها هم بر عهده سازمان محیط زیست است ، و افراد بدون مجوز نمی توانند گونه یا نمونه ای را خارج کنند ، برای مثال هرگونه واردات لباس از پوست، خز طبیعی یا اجزای بدن حیوانات احتیاج به مجوز دارد.

وی گفت : در سال گذشته 6 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های موزه ها، ژنتیک و … با موضوع دفتر موزه در کل کشور هزینه شد ، که قطعا کفاف احتیاجها را نمی دهد، مبلغ 8 میلیارد و پانصد میلیون تومان برای سال 1401 پیش بینی شده که هزینه خواهد شد.

به گفته مدادی ، دانشگاه ها و سازمان ها برای استفاده علمی از بانک نمونه ها باید پروپوزال ارائه کنند، که پس از تایید به وسیله دانشگاه و سازمان محیط زیست می توانند از این اطلاعات استفاده کنند.

منبع: فرادید
انتشار: 25 آذر 1401 بروزرسانی: 25 آذر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1676

به "فسیل های جالب با قدمت 9 میلیون سال در سایت مراغه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فسیل های جالب با قدمت 9 میلیون سال در سایت مراغه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید