مدیریت زمان با این 10 روش ممکن می گردد!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، چگونه کنترل زمان را به دست بگیریم؟

شما به طور قطع مقالات و کتب فراوانی را در رابطه با مدیریت زمان مطالعه نموده اید اما ما در اینجا با عنوان کردن 11 کلید اصلى در مدیریت زمان سعی داریم که شما را بلافاصله به هدف نهایی خود که همان از دست ندادن زمان و مدیریت صحیح وقت است راهنمایی کنیم. پس با خبرنگاران همراه شوید.

مدیریت زمان با این 10 روش ممکن می گردد!

1- مدیریت زمان دانش شخصی است

همان گونه که شبانه روز اندازه مشخص و ثابتی از زمان را به خود اختصاص می دهد و هیچ گاه کمتر و یا بیشتر از 24 ساعت نخواهد شد و این اصل را ما در زندگى خود پذیرفته ایم باید این نکته را نیز بپذیریم که این ما هستیم که باید زمان خود را تنظیم کنیم. ما هرگز نمی توانیم این 24 ساعت را افزایش و یا کاهش دهیم اما با برنامه ریزی صحیح مى توانیم بهره خود از این زمان مشخص را بیشتر کنیم.

2- نشتی هاى زمان را بیابید

همیشه در پی نشتى های زمان باشید و ببینید که زمان شما در کجاها بیشتر هدر می رود و پس از یافتن این زمان ها سعی در کنترل آن داشته باشید و سعى در اختصاص آن براى کارهاى گوناگون داشته باشید.

3- در پی اهدافی از مدیریت زمان باشید

اولین گام در مدیریت زمان حذف کردن اوقاتی است که به صورت بی رویه هدر می رود. اگر شما پیروز به حذف این زمان ها شدید بدانید که اولین گام را در این راه برداشته اید.

4- الگوبردارى از طرح مدیریت زمان

همیشه سعی در الگوبرداری از یک برنامه مدیریت زمان داشته باشید و در طرح الگوبرداری شده اهداف و اولویت های خود را بنویسید و آنها را مرتب کنید و سپس اولویت های غیرضروری را حذف کنید و سپس اهداف بلندمدت و میان مدت خود را نیزی شناسایی نموده و سعى در به انجام رساندن آن داشته باشید. این اهداف معین شده باید دست یافتنى و در عین حال آرمانى باشد تا سبب تحریک شما براى تلاش و تلاش گردد و این نکته را از قلم نیاندازید که هیچ گاه سعی در کپی بردارى از سایر طرح ها نداشته باشید.

5- استفاده از ابزارهای کمکى در مدیریت زمان

همیشه سعى در استفاده از تکنولوژی هاى روز در زمینه برنامه ریزی براى مدیریت زمان خود داشته باشید. استفاده از نرم افزارهاى رایانه ای و نیز امکانات گوشی های همراه از این نکات است. به عنوان نمونه آیا شما تا به حال از Reminder تلفن همراه خود استفاده نموده اید؟

6- الویت بندی

به صورت روزانه و هفتگی کارهای خود را اولویت بندی کنید تا در زمان شما صرفه جویی گردد.

7- استفاده از تفویض اختیار

از اصل تفویض اختیار در کارهای غیرضروری همیشه بهره ببرید و هیچ گاه سعى در تک روی در انجام امور نداشته باشید و بدانید همیشه کسانی هستند که توانایی انجام صحیح کارهای مورد نظر شما را دارا می باشند. پس برخی از کارها را بر عهده آنها گذاشته و خودتان را مشغول امور کم اهمیت ننموده و صرفاً به امور کلیدی بپردازید.

8- از انجام کارهای تکراری بپرهیزید

سعی در انجام امور تکراری نداشته باشید و سعی کنید کارهای تکراری را مانند کارهای کم اهمیت به دیگران واگذار کنید.

9- معین محدوده زمانی

براى کارهای زمان بر یک حداکثر زمان را در نظر گرفته و پس از انتها زمان معین شده کار مورد نظر را تعطیل نموده و به هیچ وجه دیگر به آن نپردازید و ادامه کار را به روز آینده و زمان معین شده بعدی موکول کنید.

10- سازماندهی سیستم ها

در انجام امور روزانه از سیستم های موجود و کارا بهره ببرید و سعی در تغییر سیستم ها از سیستم های سنتى به سیستم های تازه داشته باشید، هرگز از یک سیستم قدیمی به علت عادت کردن به آن حمایت ننموده و همیشه در پی سیستم های تازه و بهره ور باشید و براى انجام کارهای خود حتماً از یک الگوریتم بهره ببرید. یعنى مراحل انجام کار را در لحظات بیکارى پیش خود مرور نموده و سعی کنید حالات نفی سیستم را نیز پیش بینی نموده و از قبل براى آن راه حلی بیندیشید و نه در موقع بروز این گونه از عوامل.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1517

به "مدیریت زمان با این 10 روش ممکن می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت زمان با این 10 روش ممکن می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید