معامله با الگوهای کلاسیک و کندل شناسی در پرایس اکشن

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، همان طور که می دانید، پرایس اکشن یکی از محبوب ترین و بهترین سبک های تحلیل تکنیکال بازار های مالی است که معامله گران و سرمایه گذاران زیادی در سراسر دنیا از این سبک برای انجام تحلیل ها و معاملات خود استفاده می کند.

معامله با الگوهای کلاسیک و کندل شناسی در پرایس اکشن

پرایس اکشن در لغت به معنی رفتار قیمت است؛ در سبک پرایس اکشن، همان طور که از معنی آن پیداست، به بررسی رفتار و حرکت قیمت می پردازیم. تمرکز ما در سبک پرایس اکشن، قیمت است. در واقع ما نیازی به هیچ اندیکاتوری نداریم. صرفا با بررسی رفتار قیمت می توانیم به تحلیل نمودار های قیمتی بپردازیم. از مهم ترین ابزار ها و بررسی هایی که روی قیمت در این سبک انجام می دهیم، شناسایی الگو های کلاسیک و کندل شناسی است. کاربرد الگوهای کلاسیک و کندل شناسی در پرایس اکشن همان طور که متوجه شدید، برای شناسایی الگو های کلاسیک و کندل نیازی به هیچ اندیکاتوری نداریم و صرفا یک نمودار قیمتی نیازی داریم؛ اما بهترین و پرکاربرد ترین نموداری که می توانیم انتخاب کنیم، نمودار کندلی است. نمودار کندلی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین نمودار های قیمتی است که اطلاعات کامل و دقیقی را از قیمت به ما می دهد و فهم آن بسیار راحت است. با ترکیب الگو های کلاسیک و کندل شناسی می توان دیدگاه بسیار خوبی بدست آورد که به کمک آن می توانیم به تحلیل نمودار بپردازیم و فرصت های مناسب معاملاتی را برای انجام ترید یا سرمایه گذاری بدست آوریم.

الگو های کلاسیک

الگو های کلاسیک یکی از مهم ترین ابزار هایی است که برای تحلیل نمودار های قیمتی به سبک پرایس اکشن به آن نیاز دارید. همان طور که گفته شد، قیمت در حال تکرار رفتار گذشته خود است و این حرکات و رفتار های تکراری شبیه به الگو هایی هستند که معامله گران پس از دیدن این الگو ها انتظار رفتار و حرکت های مشخصی از قیمت را دارند. در نتیجه، معامله گران پس از دیدن این الگو ها می توانند پیش بینی های خود را از روند آینده قیمت داشته باشند. البته به خاطر داشته باشید که قرار نیست همیشه حرکت قیمت طبق انتظار پیش رود و ممکن است خلاف انتظار و تحلیل معامله گر حرکت کند؛ به همین دلیل از حد ضرر و مدیریت سرمایه استفاده کنید.

الگو های کلاسیک را می توان به دو دسته بازگشتی و ادامه دهنده تقسیم کرد.

پس از رخ دادن الگو های بازگشتی، معامله گران احتمال می دهند که روند قیمت معکوس شود؛ اگر روند صعودی است، معکوس شود و به روند نزولی تبدیل شود؛ اگر روند نزولی است، معکوس شود و به روند صعودی تبدیل شود. در انتهای روند و زمانی که بازار قصد تغییر جهت دارد، می توان در پی این دسته از الگو ها بود.

الگو های ادامه دهنده بر خلاف الگو های بازگشتی عمل می کنند. معامله گران احتمال می دهند که الگوهای ادامه دهنده در میانه روند رخ دهند و نشان می دهند که قیمت ها احتمالا به روند فعلی خود ادامه می دهند.

مهم ترین الگو های بازگشتی عبارت انداز: الگو سر و شانه - الگو کف و سقف دو قلو - الگو کف و سقف سه قلو.

مهم ترین الگو های ادامه دهنده عبارت انداز: الگو مثلث - الگو کنج - الگو پرچم.

کندل شناسی

از دیگر ابزار های مهم در سبک پرایس اکشن، کندل است. با علم کندل شناسی می توانیم نمودار های قیمتی را راحت تر و مطمئن تر تحلیل کنیم. کندل ها نیز رفتار و حرکت قیمت را نشان می دهند؛ در نتیجه، آن ها هم می توانند الگو هایی تکراری ایجاد کنند که با بررسی آن ها می توانیم به اطلاعات خوبی دسترسی پیدا کنیم. در تحلیل تکنیکال الگو های کندلی بسیار زیادی وجود دارد، اما در سبک پرایس اکشن با سه نوع الگو کندلی سر و کار داریم که عبارت اند از: الگوی کندلی پین بار (سیگنال بار) - کی بار - الگو اینگالف.

استراتژی براساس ترکیب الگو های کلاسیک و کندل شناسی

همان طور که تا کنون متوجه شدید، الگو های کلاسیک و کندل شناسی از مهم ترین ابزار های پرایس اکشن است؛ با ترکیب آن ها می توان به استراتژی های مختلفی دست یافت تا با کمک آن ها بتوانید معاملات پر سودی را انجام دهیم. در ادامه به بررسی نمونه ای از استراتژی های ساده و پر کاربرد از ترکیب الگو های کلاسیک و کندل شناسی می پردازیم.

  1. معامله خرید با الگو سر و شانه صعودی - معامله فروش با الگو سر و شانه نزولی:

الگو سر و شانه جزء الگو های بازگشتی است؛ به عبارتی، این الگو را معمولا در انتهای روند ها می بینم و پس از آن احتمال می دهیم که روند حرکت قیمت معکوس شود. این الگو دارای دو حالت صعودی و نزولی است که حالت صعودی را در انتهای یک روند نزولی و حالت نزولی را در انتهای یک روند صعودی مشاهده می کنیم. این الگو دارای یک خط گردن است که اگر این خط شکسته شود، الگو تایید می شود. حال اگر شکست خط گردن با یک الگو کندلی باشد، می تواند نقطه مناسب تری برای ورود باشد.

در تصویر شاخص، نمونه ای از یک الگو سر و شانه نزولی را مشاهده می کنید. پس از شکست خط گردن و دیدن کندل قدرتمند می توان وارد معامله فروش شد.

نکته: گاهی ممکن است قبل از الگو پین بار، یک کی بار ببینم؛ در این حالت می توان بدون در نظر گرفتن الگو پین بار و فقز با یک کی بار وارد معامله شویم.

  1. معامله خرید با الگو کف دو قلو - معامله فروش با الگو سقف دو قلو:

الگو کف یا سقف دو قلو جزء الگو های بازگشتی است؛ این الگو را معمولا در انتهای روند ها می بینم و پس از آن احتمال می دهیم که روند حرکت قیمت معکوس شود. این الگو دارای دو حالت صعودی و نزولی است که حالت صعودی را در انتهای یک روند نزولی و حالت نزولی را در انتهای یک روند صعودی مشاهده می کنیم. این الگو دارای یک خط گردن است که اگر این خط شکسته شود، الگو تایید می شود. حال اگر شکست خط گردن با یک الگو کندلی باشد، می تواند نقطه مناسب تری برای ورود باشد.

در تصویر بالا نمونه ای از یک الگو سقف دو قلو را مشاهده می کنید. پس از شکست خط گردن و دیدن کندل قدرتمند می توان وارد معامله فروش شد.

نکته: گاهی ممکن است کندل شکست قدرتمند ایجاد شده خیلی بزرگ باشد، معامله با اینگونه کندل ها بسیار پُر ریسک است.

  1. معامله خرید یا فروش با الگو مثلث:

الگو مثلث از الگو های ادامه دهنده است؛ این الگو را معمولا در میانه روند ها می بینم و پس از آن احتمال می دهیم که روند حرکت قبلی خود را ادامه دهد. این الگو دارای سه حالت متقارن، کاهشی و افزایشی است که در میانه روند صعودی و نزولی رخ می دهد. اگر شکست الگو با یک الگو کندلی باشد، می تواند نقطه مناسب تری برای ورود باشد.

در تصویر بالا نمونه ای از یک الگو مثلث متقارن را مشاهده می کنید. پس از شکست ضلع بالایی مثلث و دیدن کندل قدرتمند می توان وارد معامله خرید شد. گاهی ممکن است کندل شکست قدرتمند ایجاد شده سایه بزرگی داشته باشد، معامله با اینگونه کندل ها بسیار پُر ریسک است.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1742

به "معامله با الگوهای کلاسیک و کندل شناسی در پرایس اکشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله با الگوهای کلاسیک و کندل شناسی در پرایس اکشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید