تور ارزان فرانسه: نخستین ملاقات روسای جمهور آمریکا و فرانسه پس از بحران زیردریایی ها

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، آمریکا و فرانسه روز آدینه به توافق رسیدند تا قوانین مربوط به صادرات تسلیحات را موثرتر و کارآمدتر نمایند.

تور ارزان فرانسه: نخستین ملاقات روسای جمهور آمریکا و فرانسه پس از بحران زیردریایی ها

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که روسای جمهور آمریکا و فرانسه برای نخستین بار از زمان امضای پیمان امنیتی ایالات متحده با بریتانیا و استرالیا با یکدیگر ملاقات نموده اند، دو طرف سعی داشتند تا تنش های مربوط به قوانین صادرات تسلیحات را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و فرانسه به توافق رسیده اند تا قوانین صادرات اسلحه را کارآمدتر و موثرتر نمایند. این مساله یکی از عوامل اصلی اختلافات پاریس و واشنگتن طی سال های اخیر به شمار می رود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پس از مذاکره در شهر رم در حاشیه نشست گروه 20 با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: روسای جمهور مایل هستند تا مذاکرات راهبردی تجاری دفاعی را شروع نمایند آن هم با هدف دستیابی به یک دیدگاه مشترک درباره دسترسی به بازار تسلیحاتی و قوانین صادراتی. 2 دولت وعده داده اند تا گام های لازم برای ارتقای بهره وری و کارایی قوانین صادرات تسلیحات را شناسایی نمایند.

بعلاوه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی گفت: ملاقات روز آدینه من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ایالات متحده و فرانسه اجازه خواهد داد تا اعتماد بین خود را بازسازی نمایند، آن هم پس از اختلافی و تنشی که به واسطه امضای پیمان امنیتی هند-اقیانوسیه ایجاد شده و این مساله برای نگاه به آینده لازم و لازم است.

ماکرون در اظهاراتی در سفارت فرانسه در واتیکان گفت: چیزی که واقعا مهم است این است که ما طی هفته ها و ماه های آینده چه خواهیم کرد. این یک نشست مهم بود زیرا پس از مساله مربوط به پیمان امنیتی هند-اقیانوسیه، ما یک پروژه مشترک واقعی را شروع نموده ایم.

فرانسه در پی آن است تا آمریکا قوانین مربوط به کنترل تسلیحات خود را شفاف کند، قوانینی که بر اساس آن واشنگتن صادرات مجدد اجزا و قطعات حساس را ممنوع اعلام نموده است.

شرکت های تسلیحاتی فرانسوی و اروپایی به شدت از این قوانین انتقاد نموده و بر این باورند که این قوانین لطمه سنگینی را به صادرات آنها وارد نموده است.

ماکرون پس از ملاقات با بایدن در جمع خبرنگاران گفت: ما بر سر بعضی موضوعات مهم به توافق دست پیدا کردیم اول از همه صادرات تسلیحات.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1367

به "تور ارزان فرانسه: نخستین ملاقات روسای جمهور آمریکا و فرانسه پس از بحران زیردریایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: نخستین ملاقات روسای جمهور آمریکا و فرانسه پس از بحران زیردریایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید