نگران ورود مسافران نوروزی به تهران هستیم، چرخش ویروس انگلیسی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به حضور مسافران نوروزی از اقصی نقاط کشور در پایتخت ابراز نگرانی کرد.

نگران ورود مسافران نوروزی به تهران هستیم، چرخش ویروس انگلیسی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زالی با بیان اینکه استان تهران در شرایط زرد کرونایی واقع شده است، گفت: در نوروز عمدتاً تهران مبدا سفر است و شاید بالاترین میزان سفرهای نوروزی به تهران اختصاص یابد.

وی اضافه نمود: آنالیز های اخیر نشان داد تعطیلات آخر هفته در طول یک ماه گذشته معمولاً بین 27 تا 33 درصد مبدا سفرهای بین شهری استان تهران بوده است، بنابراین ممکن است در تعطیلات نوروزی این عدد نیز افزایش یابد.

زالی، این موضوع که تهران عمدتاً مبدا سفرهای نوروزی است و کمتر به عنوان مقصد قرار می گیرد را تا حدی باعث افزایش نگرانی ها دانست و گفت: معمولاً تهرانی ها برای سفرهای خود شهرها و استان های مختلفی را انتخاب می نمایند و تا کنون 28 استان کشور به ویروس جهش یافته آلوده شده اند.

وی با بیان اینکه زودرس ترین آلودگی ناشی از ویروس انگلیسی را در استان تهران شاهد بوده ایم، اضافه نمود: اگر استان تهران و استان خوزستان را به عنوان بالاترین درصد میزان ورودی و خروجی ویروس جهش یافته کنار بگذاریم، آذربایجان غربی و استان مرکزی جزو استان هایی هستند که درصد بالایی از ویروس جهش یافته را داشته اند که بخشی از آن به خاطر شرایط آزمایشگاهی و انجام آزمایش های توالی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اضافه نمود: قطعاً با این سناریوی تلخ رو به رو هستیم که ویروس جهش یافته در کل کشور به چرخش در آمده و امیدواریم سفرهای نوروزی به گونه ای نشود که این چرخش مجدد و سویه های مقاوم به درمان، مشکل ایجاد کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1062

به "نگران ورود مسافران نوروزی به تهران هستیم، چرخش ویروس انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران ورود مسافران نوروزی به تهران هستیم، چرخش ویروس انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید