پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایسنا/ این خبر پیرامون پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست، برای شما نوشته شده است.

پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست

این اثر هنری که به سال 1964 تعلق دارد، چهره مریلین مونرو را در یک پس زمینه آبی به تصویر میکشد و یکی از مجموعه پرتره هایی است که وارهول از این بازیگر پس از مرگش در سال 1962 خلق کرد و از آن موقع به یکی از شناخته شده ترین آثار پاپ آرت تبدیل شده است.

این اثر هنری در حراجی کریستیز در حالی به قیمت 195 میلیون دلار فروخته شد که پیش از این قیمت 200 میلیون دلار برای آن برآورد شده بود.

فروش این اثر هنری رکورد قبلی یک اثر هنری ایجاد شده در قرن بیستم را شکست که پیش از این در اختیار پابلو پیکاسو و یک اثر تقاشی از مجموعه زنان الجزایر اثر سال 1995 بود که در سال 2015 به قیمت 179.4 میلیون دلار با احتساب هزینه های اضافی فروخته شد.

نقاشی پرتره اندری وارهول از مریلین مونرو بعلاوه رکورد گرانترین اثر آمریکایی فروخته شده در یک حراجی را نیز به نام خود ثبت کرد؛ رکوردی که قبلا متعلق به نقاشی ژان میشل باسکیا در سال 1982 بود که در سال 2017 به قیمت 110.5 میلیون دلار فروخته شد.

الکس روتر، رئیس بخش هنر قرن بیستم و بیست و یکم کریستیز در بیانیه ای در این حراجی اظهار داشت: نقاشی وارهول از مریلین مونرو اوج مطلق پاپ آرت آمریکایی است. این نقاشی فراتر از ژانر پرتره است و هنر و فرهنگ قرن بیستم را جایگزین میکند.

این نقاشی براساس عکس تبلیغاتی مونرو در فیلم نیاگارا در سال 1953 کشیده شده که با رنگهای روشن روی چشم ها، موها و لب های او نمایش داده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1578

به "پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره ای که رکورد هنر قرن بیستم را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید