پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها رد شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سخنگوی دولت از تصویب لایحه اصلاح قانون بودجه 1402 کل کشور در هیات وزیران اطلاع داد و با بیان اینکه دولت قصد تغییر شیوه مشخص نرخ خوراک پتروشیمی ها را ندارد، گفت: فرمول پیشنهادی وزارت اقتصاد در کمیسیون مالی دولت رد شد.

پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها رد شد

به گزارش ایرنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات این هفته دولت گفت: با پیشنهاد وزیر صمت، سازمان زمین شناسی به عنوان متولی شناسایی و تعیین حدود ژئوپارک ها (زمین بوستان ها) کشور تعیین شد.

وی اضافه نمود: با پیشنهاد معاونت زنان، آیین نامه هزینه کرد یک درصد عایدی های دستگاه های اجرایی در حوزه بانوان به تصویب هیئت وزیران رسید و دولت با تصویب آیین نامه ای در مورد هوشمندسازی نحوه تخصیص اعتبارات دولت موافقت کرد.

بهادری جهرمی از تصویب لایحه بیمه شخص ثالث و سرنشین شناور های مسافری به پیشنهاد وزارت راه اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد که این لایحه منجر به افزایش امنیت گردشگران دریایی گردد.

به گفته وی، اصلاح آیین نامه صدور مجوز آکادمی های رانندگی از دیگر مصوبات امروز هیات دولت بود.

پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی ها رد شد

بهادری جهرمی بعلاوه درباره آنالیز نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: این نرخ طبق بودجه 1401 و 1402 تعیین شده بود و بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها، نرخ منابع انرژی و مصارف آن تعیین است.

وی با یادآوری اینکه مجلس هرساله منابع و مصارفی را برای این بخش پیش بینی می نماید، اضافه نمود: مجلس سال گذشته درباره عدم افزایش قیمت گاز از دولت مطالبه داشت و سال جاری در بودجه 1402 پیش بینی تحقق عایدی نموده بود و دولت باید به سمت تحقق آن پیش برود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این منابع برای یارانه ها استفاده قرار می گیرد، شرح داد: نرخ خوراک پتروشیمی ها در این باره پیش بینی شده بود و نظرات دستگاه های مربوطه اخذ و آیین نامه ای به تصویب رسید و دولت قصد تغییر در آن ندارد.

وی بعلاوه گفت: وزارت اقتصاد برای برنامه هفتم پیشنهاد نموده بود تا برای آینده نرخ خوراک پتروشیمی ها بر اساس یک فرمول محاسبه گردد که این پیشنهاد مورد موافقت اعضای کمیسیون مالی دولت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1771

به "پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد تغییر نرخ خوراک پتروشیمی ها رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید