پیش بینی آب و هوا در کشور، کدام استان ها منتظر بارندگی باشند؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی شرایط جوی استان تهران با فعالیت سامانه بارشی در برخی ساعات و بخش های مرکزی استان آسمان نیمه ابری و بارش پراکنده باران، در بخش های شمالی نیمه ابری تا ابری گاهی با بارش پراکنده باران و برف و در ارتفاعات مه آلود و گاهی بارش برف پیش بینی می گردد.

پیش بینی آب و هوا در کشور، کدام استان ها منتظر بارندگی باشند؟

وی گفت: از فردا تا ظهر شنبه آسمان نیمه ابری گاهی ابری و ورزش ملایم باد و در نواحی پر تردد در بعضی ساعت ها غبار محلی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران اضافه نمود: از عصر شنبه تا دوشنبه با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی، در منطقه ها جنوبی و مرکزی بارش باران، در نواحی شمالی بارش باران و برف در ارتفاعات بارش برف، مه و کولاک برف پیش بینی می گردد.

جلالی با بیان اینکه طی آدینه و شنبه افزایش نسبی دما و یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما مورد انتظار است، توضیح داد: در روز دوشنبه وزش باد شدید در نیمه جنوبی استان پیش بینی می گردد.

پیش بینی آب و هوا استان ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده باران طی امروز، پنج شنبه(28 بهمن ماه) در بعضی نقاط استان های گیلان، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، بعلاوه در بعضی نقاط استان کرمان اطلاع داد و گفت: فردا، آدینه، در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم است.

صادق ضیاییان اضافه نمود: در روز آدینه(29 بهمن ماه 1400) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم است و فقط در نوار مرزی آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در روز شنبه(30 بهمن ماه 1400) نیز جوی پایدار در کشور حاکم است، تا اینکه به تدریج از بعد از ظهر با نفوذ تدریجی سامانه ای بارشی به غرب کشور، در بعضی نقاط غرب و شمال غرب بارش پراکنده آغاز می گردد گفت: یکشنبه(اول اسفند ماه 1400)، در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، بعضی نقاط شمال غرب، بعضی نقاط گیلان و مازندران، شمال فارس، غرب اصفهان و مرکزی بارش باران و برف رخ می دهد.

ضیاییان اضافه نمود: شدت بارش در زاگرس مرکزی است. در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر به صورت برف و در جنوب غرب و بعضی منطقه ها غرب، به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد خواهد بود. روز دوشنبه (دوم اسفندماه 1400) گستره بارش منطقه های از مرکز، شمال شرق و بعلاوه سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت و به تدریج بارش در شمال غرب، کاهش می یابد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1532

به "پیش بینی آب و هوا در کشور، کدام استان ها منتظر بارندگی باشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی آب و هوا در کشور، کدام استان ها منتظر بارندگی باشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید