چاپ قطعات هواپیما ، پرینترهای 3 بعدی در خدمت توسعه فراوری قرار می گیرند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کمپانی های بوئینگ و نورتروپ به طرح برنامه فراوری پیشرفته که با حمایت دولت آمریکا به اجرا در خواهد آمد، پیوستند. بر اساس این طرح استفاده از چاپگر 3 بعدی و سایر فناوری های فراوریی برای حمایت از فراوریکنندگان و تامین کنندگان کوچک تر قطعات مورد احتیاج کارخانه های بزرگ در آمریکا افزایش خواهد یافت.

چاپ قطعات هواپیما ، پرینترهای 3 بعدی در خدمت توسعه فراوری قرار می گیرند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، برنامه فراوری پیشرفته با نام کامل فراوری افزایشی به پیش (Additive Manufacturing Forward)، به وسیله سازمان غیر انتفاعی علوم کاربردی و تحقیقات تکنولوژیک آمریکا (ASTRO America) طراحی و سازماندهی شده است. این برنامه که به وسیله جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه مه امسال رونمایی شده بود، در پی آن است که فراوری نمایندگان را تشویق به استفاده بیشتر از فناوری های فراوری افزایشی (additive manufacturing) کند.

در این تکنولوژی استفاده از چاپگرهای 3 بعدی، زمینه را برای ساخت اشکال پیچیده در لایه هایی از ذرات پلاستک یا فلز، فراهم می نماید. استفاده از این فناوری می تواند زمان فراوری قطعات را به شدت کاهش دهد و هزینه فراوری قطعات را تا 90 درصد پائین بیاورد. علاوه بر این استفاده از چنین شیوه های نوآورانه و فناورانه می تواند مصرف انرژی را تا نصف کاهش دهد.

دولت بایدن به این تکنولوژی به عنوان ابداعی نگاه می نماید که می تواند باعث شکوفایی فراوری نمایندگان و تامین نمایندگان خرد قطعات منجر و در نهایت ایجاد شغل های بیشتر گردد.

نیل اورینگر رئیس آسترو آمریکا درباره، هدف اجرای برنامه فراوری پیشرفته می گوید: بحران تامین کالا تنها در ارتباط با بنادر و احتیاج به ساخت بنادر تازه نیست. برای حل این بحران باید قطعات مورد احتیاج را در کارگاه ها و کارخانه های کوچک در همین آمریکا فراوری کرد.

کمپانی های هواپیمایی جی ای، انرژی زیمنس، فناوری های رایتئون، هانی ول و لاکیهد مارتین پیش از کمپانی هلای بوئینگ و نورتروپ به برنامه فراوری پیشرفته پیوسته اند.

در چارچوب برنامه فراوری پیشرفته، فراوری نمایندگان بزرگ متعهد شده اند قطعات اضافی فراوری شده به وسیله فراوری نمایندگان کوچکتر را خریداری نمایند. تجربه کارگران قطعات راه آهن در زمینه کار با تکنولوژی های افزایشی، می تواند در این زمینه راهگشا باشد و این کارگران می توانند در سایر زمینه ها ازنظر فنی به سایر فراوری نمایندگان و تامین نمایندگان خرد قطعه، در آمریکا یاری نمایند.

به همین دلیل کمپانی های بوئینگ و نورتروپ گرونمن، درصدد هستند با استفاده از تکنولوژی فراوری افزایشی تعداد کارخانه ها و کارگاه های تامین نماینده قطعات مورد احتیاج برای هواپیماهای خود را افزایش دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1622

به "چاپ قطعات هواپیما ، پرینترهای 3 بعدی در خدمت توسعه فراوری قرار می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ قطعات هواپیما ، پرینترهای 3 بعدی در خدمت توسعه فراوری قرار می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید