چگونه از ورم دست و پا بعد از ورزش جلوگیری کنیم؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مجله اینترنتی تناسب اندام/ بله، ورزش عالی است و باعث طولانی شدن عمر می گردد. اما اگر تمرینات، دست ها یا پاهایتان را آنقدر متورم نمایند که دیگر قابل شناسایی نباشند، که ادام یا آماس نامیده می گردد، یک بیماری واقعی است و علل بسیاری دارد که می تواند اشاره کردن به محرک اصلی آن را سخت سازد. دکتر توماس بوتیگلیری، متخصص طب ورزشی در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا می گوید: تورم محدود و خفیف که به مرور زمان رفع گردد، نگرانی مهمی نیست. اما تورم شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری جدی مانند فشار خون یا بیماری قلبی باشد که به توجه پزشکی احتیاج دارد.

چگونه از ورم دست و پا بعد از ورزش جلوگیری کنیم؟

اگر ورزش باعث ایجاد تورم خفیفی می شود که با قرار دادن پایتان روی چهارپایه رفع می شود، می توانید برای شناسایی علت آن و جلوگیری از بروز این مشکل، چند قدم زیر را انجام دهید.

خون را به حرکت در آورید

شما بدون شک متوجه شده اید که ورزش، بدنتان را گرم می نماید و جریان خون را افزایش می دهد. گاهی اوقات آن خون از عضلات با فشار خارج شده و در دست ها جمع می شود (به خصوص اگر گردش خون شما در ابتدا، مناسب نبوده باشد.

دکتر توماس توصیه می نماید برای به حرکت در آوردن خون، دست ها را از ساعد خم نموده و مشت ها را چندین بار به جلو و عقب حرکت دهید و برای کاهش تورم، دست هایتان را بالای سرتان ببرید.

ادوارد لاسکاوسکی، یکی از مدیران مرکز پزشکی ورزشی مایوکلینیک توصیه می نماید در طول تمرین، چند بار بازوهایتان را بچرخانید و انگشتانتان را بکشید.

به مکانیک توجه کنید

دکتر توماس می گوید: هر کسی که تورم ناشی از ورزش را تجربه می نماید، باید مراقب پوسچر و شرایط دستش در طول ورزش کردن باشد.

راهکار ممکن است به سادگی رفع کردن یک پیچ باشد که مانع جریان درست خون می شود. توجه داشته باشید که اگر به یک سمت کج می شوید، به جلو قوز می کنید یا اگر دست هایتان را مشت می کنید، ممکن است باعث محدود کردن جریان خونتان شوید.

در موقع تمرین کردن از زیورآلات استفاده نکنید

تمرین شما برای سلامت و شادمانی تان است و یک نمایش مد نیست. بنابراین حلقه ها، النگوها و پابندها را که ممکن است جلوی جریان مناسب خون را بگیرند و باعث تورم شوند، بیرون بیاورید. دکتر توماس و لاسکاوسکی، هر دو توصیه می نمایند بدون زیورآلات تمرین کنید.

خوب غذا بخورید، خوب آب بنوشید

اگر رژیم دارید، بیش از حد از غذاهای تولید شده استفاده می کنید یا دچار احتباس آب هستید، ممکن است دچار تورم ناشی از ورزش شوید. بدن برای ریکاوری و ترمیم به تغذیه و هیدراتاسیون مناسب احتیاج دارد.

اگر به قدر کافی غذا نخورید یا مواد مغذی مهمی مانند امگا 3 ها را از قلم بیندازید، ممکن است دچار تورم شوید.

یک قانون کلی: اگر گرسنه هستید، غذاهای پاک و سالم بخورید. وقتی تشنه هستید آب بنوشید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 595

به "چگونه از ورم دست و پا بعد از ورزش جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ورم دست و پا بعد از ورزش جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید