چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، چین در آستانه سفر مایک پامپئو به سریلانکا به آنچه که قلدری کردن آمریکا برای این کشور خواند اعتراض کرد.

چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراض چین بعد از آن مطرح می شود که واشنگتن اعلام داشت، سریلانکا باید در قبال روابطش با چین دست به انتخابهای سخت اما لازم بزند.

این موضعگیری از جانب سفارت چین در شهر کلمبو کمی قبل از ورود مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این شهر مطرح شده است. پامپئو در یک تور سفر به چند کشور آسیایی با هدف مقابله با رشد نفوذ چین در منطقه به سر می برد.

سفارت چین در بیانیه خود در اواخر روز دوشنبه عنوان نمود: ما قاطعانه با این مخالفیم که آمریکا از فرصت سفر وزیر خارجه خود به جهت مداخله و نفاق افکنی در روابط چین-سریلانکا استفاده نموده و برای سریلانکا قلدری نموده و این کشور را تحت فشار بگذارد.

این سفارتخانه در ادامه توضیح داد، روابط چین با سریلانکا به 2000 سال قبل بر می شود و دو کشور احتیاج ندارند طرف ثالثی به آنها شرایط را دیکته کند.

چین در عین حال نسبت به سفر پامپئو آن هم زمانی که سریلانکا درگیر کروناویروس جدید است اظهار نگرانی کرد.

در بیانیه این سفارتخانه تصریح شد: آیا این سفر برای پیشگیری و کنترل در قبال این همه گیری در سطح محلی مفید است؟ آیا این در راستای منافع مردم سریلانکا است؟

طبق اعلام این سفارت، ماه جاری میلادی هیاتی از چین تحت رهبری یانگ جیچی، دیپلمات ارشد آن به کلمبو سفر کرد در حالی که پرسنل و فعالیتهایش را در راستای خط مشی های جلوگیری از جهش موارد ابتلا به ویروس در سطح حداقلی حفظ کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 724

به "چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا برای سریلانکا قلدری نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید