کرونا 20 هزار سال پیش هم شیوع پیدا کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک مطالعه نشان داد که شیوع ویروس کرونا حدود 20 هزار سال پیش در آسیای شرقی رخ داده و در این زمینه اثری از اپیدمی در ترکیب ژنتیکی افراد آن منطقه به جای مانده است.

کرونا 20 هزار سال پیش هم شیوع پیدا کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک تیم بین المللی از محققان به رهبری دانشگاه کوئینزلند ژن های موجود در DNA انسان را که پروتئین های متقابل با ویروس های کرونا را کد می کنند ، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها شواهدی را در بین افراد DNA از نژاد آسیای شرقی در مورد انتخاب طبیعی برای سازگاری یافتند که می تواند از شدت بیماری بکاهد.

کووید19 که طی 18 ماه گذشته حدود 3 میلیون و 800 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است تنها شیوع شدید ویروس کرونا نیست که از حیوانات منتج شده است.

در سال 2002 ، سندرم تنفسی حاد شدید ناشی از سارس در چین ظهور کرد و منجر به بیش از 800 مرگ و میر شد.

همچنین مرس که منجر به سندرم تنفسی در خاورمیانه شد پس از اولین گزارش در عربستان سعودی در سال 2012 ، بیش از 850 نفر را کشت.

کریل الکساندروف نویسنده مقاله و زیست شناس مصنوعی از دانشگاه فناوری کوئینزلند گفت: ژنوم مدرن انسانی شامل اطلاعات تکاملی است که به ده ها هزار سال پیش باز می گردد.

وی توضیح داد: تجزیه و تحلیل این ردپاهای تکاملی مشابه این است که چگونه مطالعه حلقه های یک درخت به درک ما از نحوه رشد و نموی همان درخت کمک می کند.

در این مطالعه این تیم از داده های پروژه 1000 ژنوم - بزرگترین پایگاه عمومی تغییرات ژنتیکی رایج انسان - با تمرکز ویژه بر تغییرات ژن هایی که پروتئین های متقابل با SARS-CoV-2 و یا همان ویروس کرونا را کد می کنند ، استفاده کرد.

در مرحله بعدی این تیم پروتئین های انسانی و ویروس کرونا را سنتز کرد و نشان داد که هر دو به طور مستقیم برهم کنش می کنند و این نشان دهنده ماهیت محافظت شده ویروس های کرونا برای حمله سلول است.

پروفسور الکساندروف گفت: دانشمندان در این تیم از تجزیه و تحلیل تکاملی برای مجموعه داده های ژنومی انسانی استفاده کردند.

او ادامه داد: شواهدی وجود دارد که اجداد مردم شرق آسیا اپیدمی یک بیماری ناشی از ویروس کرونا را مشابه ویروس کرونا تجربه کرده اند.

مردم آسیای شرقی از ناحیه ای سرچشمه می گیرند که اکنون آنها را چین، ژاپن، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی و تایوان می شناسیم.

پروفسور الکساندروف توضیح داد: با ایجاد بینش بیشتر در مورد دشمنانی به نام ویروس ما درک خواهیم کرد که چگونه ژنوم های مختلف جمعیت انسانی با ویروسهایی سازگار می شوند که اخیراً به نام محرک قابل توجهی برای تکامل انسان شناخته شده اند.

وی اضافه کرد: شاخه مهم دیگر این تحقیق توانایی شناسایی ویروس هایی است که در گذشته های دور باعث همه گیری شده اند و ممکن است در آینده هم این کار را انجام دهند. این ، به طور اساسی ما را قادر می سازد لیستی از ویروس های بالقوه خطرناک را تهیه کرده و سپس برای موارد بازگشت بیماری های تشخیصی، واکسن و دارویی تولید کنیم.

یافته های کامل این مطالعه در مجله Current Biology منتشر شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1258

به "کرونا 20 هزار سال پیش هم شیوع پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا 20 هزار سال پیش هم شیوع پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید